Messerschmitt Bf 109 F-4 Obfw R.Muller, Fine Molds 1:72
Napisane: sobota, 21 stycznia 2012, 01:56
O Pilocie:
Rudolf “Rudi” Müller - 92 zwycięstwa na koncie, wszystkie na froncie wschodnim z czego 35 to Hurricane'y. 13 marca 1943 osiągnął pięćsetne zwycięstwo dla 6./JG, niedługo później 19 kwietnia został zestrzelony trafił do niewoli i nigdy nie wrócił do Niemiec.
O modelu samolocie:
Po pierwsze i najważniejsze - 90% tego co wiem o tej maszynie jest efektem pomocy Kuby Plewki, któremu bardzo dziękuje za pomoc!
To szczególny i nietypowy Bf109F-4 pośród nietypowych Friedrichów II/JG5 j, które pierwotnie miały trafić do Afryki, a ostatecznie dotarły do na front wschodni. Ich pierwotny pustynny kamuflaż był po fabrycznym oblataniu "przerabiany".
Maszyna Müllera inaczej niż inne Bf109 F-4 jest o tyle szczególna że pozostałości po RLM79 były na nim mniej widoczne.
Więcej szczegółów tutaj:
http://www.ahs.no/articles/aakra-rlm_79.pdf
Dodatkowo ten F-4 był późnym modelem- końcowej produkcji. Nietypowo dla 109 F a typowo dla późniejszego G ma zamontowaną górną osłonę zbiornika oleju (tuż za kołpakiem śmigła) z obecnym wlotem powietrza, który służył do chłodzenia przewodów zapłonowych.(żeby niczego nie pomieszać pozwoliłem sobie skopiować to co otrzymałem od Kuby)
Sam model to Fine Molds- po prostu sama przyjemność na każdym etapie. Kalki to Techmod - tu już tak fajnie nie było:)
Całość prosto z pudła poza pasami i w/w wlotami powietrza.
Malowane farbami gunze H + "pudry" Tamiya
Błędy oczywiste:
- w stosunku do zdjęć oryginału kamuflaż na lewej stronie kadłuba w okolicach krzyża kadłubowego- dziwna sprawa gapiłem się w te foty setki razy a i tak zamaskowałem źle a zorientowałem się dopiero podczas kładzenia kalek:)
Błędy potencjalne:
- kołpak na zdjęciach nie widzę proponowanej w schematach spirali- zrobiłem 1/3 biały - nie jest to problem bo mam też kołpak ze spiralą:)
- koła - nie jestem pewien czy są właściwe- tu sytuacja jest podobna - no ale to dlatego FM to takie świetne modele wyposażone w sporo części z pozoru zbędnych:)
i zdjęcia oryginału:
Rudolf “Rudi” Müller - 92 zwycięstwa na koncie, wszystkie na froncie wschodnim z czego 35 to Hurricane'y. 13 marca 1943 osiągnął pięćsetne zwycięstwo dla 6./JG, niedługo później 19 kwietnia został zestrzelony trafił do niewoli i nigdy nie wrócił do Niemiec.
O modelu samolocie:
Po pierwsze i najważniejsze - 90% tego co wiem o tej maszynie jest efektem pomocy Kuby Plewki, któremu bardzo dziękuje za pomoc!
To szczególny i nietypowy Bf109F-4 pośród nietypowych Friedrichów II/JG5 j, które pierwotnie miały trafić do Afryki, a ostatecznie dotarły do na front wschodni. Ich pierwotny pustynny kamuflaż był po fabrycznym oblataniu "przerabiany".
Maszyna Müllera inaczej niż inne Bf109 F-4 jest o tyle szczególna że pozostałości po RLM79 były na nim mniej widoczne.
Więcej szczegółów tutaj:
http://www.ahs.no/articles/aakra-rlm_79.pdf
Dodatkowo ten F-4 był późnym modelem- końcowej produkcji. Nietypowo dla 109 F a typowo dla późniejszego G ma zamontowaną górną osłonę zbiornika oleju (tuż za kołpakiem śmigła) z obecnym wlotem powietrza, który służył do chłodzenia przewodów zapłonowych.(żeby niczego nie pomieszać pozwoliłem sobie skopiować to co otrzymałem od Kuby)
Sam model to Fine Molds- po prostu sama przyjemność na każdym etapie. Kalki to Techmod - tu już tak fajnie nie było:)
Całość prosto z pudła poza pasami i w/w wlotami powietrza.
Malowane farbami gunze H + "pudry" Tamiya
Błędy oczywiste:
- w stosunku do zdjęć oryginału kamuflaż na lewej stronie kadłuba w okolicach krzyża kadłubowego- dziwna sprawa gapiłem się w te foty setki razy a i tak zamaskowałem źle a zorientowałem się dopiero podczas kładzenia kalek:)
Błędy potencjalne:
- kołpak na zdjęciach nie widzę proponowanej w schematach spirali- zrobiłem 1/3 biały - nie jest to problem bo mam też kołpak ze spiralą:)
- koła - nie jestem pewien czy są właściwe- tu sytuacja jest podobna - no ale to dlatego FM to takie świetne modele wyposażone w sporo części z pozoru zbędnych:)
i zdjęcia oryginału: