Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Moderator: malinowski

Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez puniek2222 » czwartek, 21 czerwca 2012, 21:33

Oglądając wasze modele postanowiłem pokazać swoje dzieło. Model wykonany jest prosto z pudełka Hobby Bossa 1:48 z kalkami AeroMaster. Przedstawia Hellcata w malowaniu Lt. William Crawford Moseley. VF-1 USS Yorktown z 1944. Może nie zostanę bardzo skrytykowany. Pozdrawiam Piotrek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano piątek, 22 czerwca 2012, 11:02 przez puniek2222, łącznie edytowano 1 raz
puniek2222
 
Posty: 76
Dołączył(a): piątek, 16 stycznia 2009, 11:00

Reklama

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez tito » czwartek, 21 czerwca 2012, 21:57

A dlaczego silnik jest zamocowany odwrotnie ?
tito
 
Posty: 21
Dołączył(a): niedziela, 2 stycznia 2011, 21:59

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez spiton » czwartek, 21 czerwca 2012, 22:05

tito napisał(a):A dlaczego silnik jest zamocowany odwrotnie ?

Teraz wygląda bardziej samczo ,-))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez puniek2222 » czwartek, 21 czerwca 2012, 22:10

spiton napisał(a):
tito napisał(a):A dlaczego silnik jest zamocowany odwrotnie ?

Teraz wygląda bardziej samczo ,-))

już teraz był :)
puniek2222
 
Posty: 76
Dołączył(a): piątek, 16 stycznia 2009, 11:00

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez tito » czwartek, 21 czerwca 2012, 22:24

Zrób zdjęcia z większa głębią ostrości,bo nie za wiele widać detali. I zrób jakiś wash, bo ten biały kolor jest strasznie czysty. I czy zagłówek pilota oraz celownik powinny być zielone ?
tito
 
Posty: 21
Dołączył(a): niedziela, 2 stycznia 2011, 21:59

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez puniek2222 » czwartek, 21 czerwca 2012, 22:47

tito napisał(a):Zrób zdjęcia z większa głębią ostrości,bo nie za wiele widać detali. I zrób jakiś wash, bo ten biały kolor jest strasznie czysty. I czy zagłówek pilota oraz celownik powinny być zielone ?

Silnik faktycznie zrobiłem odwrotnie ale już poprawiłem , a co do tych kolorów robiłem z instrukcji samolotów US nie znam mocno. spierałbym się przy niemieckich. Jutro zrobię zdjęcia na powietrzu i powinny być lepsze. Co do białego koloru jest mocno ubrudzony , został prawie nie ruszony zbiornik bo jak mi się wydaje jednorazowy zbiornik nie może tak samo chyba wyglądać jak reszta ? Aparat mam raczej wypasiony więc była to kwestia światła z tą ostrością . Celownik jest czarny.
puniek2222
 
Posty: 76
Dołączył(a): piątek, 16 stycznia 2009, 11:00

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez posejdon » czwartek, 21 czerwca 2012, 23:21

puniek2222 napisał(a):...to kwestia światła z tą ostrością .


Nie chcę się wymądrzać bo moje zdjęcia to gnioty ale obawiam się, że natężenie/barwa światła nie ma wpływu na głębię ostrości. Chyba, że "światłem" określasz wartość przesłony - wtedy już tak :).
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 15:05
Lokalizacja: Bródno

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez puniek2222 » czwartek, 21 czerwca 2012, 23:28

posejdon napisał(a):
puniek2222 napisał(a):...to kwestia światła z tą ostrością .


Nie chcę się wymądrzać bo moje zdjęcia to gnioty ale obawiam się, że natężenie/barwa światła nie ma wpływu na głębię ostrości. Chyba, że "światłem" określasz wartość przesłony - wtedy już tak :).

mam nikona d3100 i on ma taką funkcję makro i ustawia sam , ale zmienie miejsce i bedzie ok
puniek2222
 
Posty: 76
Dołączył(a): piątek, 16 stycznia 2009, 11:00

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez spiton » czwartek, 21 czerwca 2012, 23:50

Hellcat w 48 to duży samolot, zatem łatwo go sfotografować. Ustawiaj przesłonę w granicach 20-30 a ostrość będzie OK. Ustaw sobie też ISO 100 albo 200. Nie więcej. Jak masz mało światła to użyj statywu, a na polu nie powinno być problemu z ilością światła..
"kafelki" były modne bardzo krótko. Nie bardzo rozumiem, czemu na górnym płacie granica pomiędzy "kafelkami" a jednolitym granatowym przebiega w taki sposób. Nie mówiąc już o tym, ze tam chyba żadnej takiej granicy nie było. Ale może się mylę.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez michalp78 » piątek, 22 czerwca 2012, 07:39

Dlaczego kołpak jest niebieski?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/F6F_on_USS_Yorktown_June_1944.jpg
Kafelki - nieporozumienie - to najbardziej psuje wrażenie całości.
Obicia śmigła - nie ma Hellcatów (ani innych samolotów) z tak poobijanymi śmigłami.
Zbiorniki wcale nie były jednorazowe.
Egzemplarze tej serii produkcyjnej nie miały jeszcze możliwości przenoszenia rakiet, ani systemu wtrysku wody ADI (klapka za kabiną po prawej stronie kadłuba).
Ogólnie cieszę się widząc każdego Hellcata, ale produkt HB ma tak zaburzoną sylwetkę, że modele wykonane z tego zestawu lubię oglądać najmniej.
Jak zrezygnujesz z kafelkowania na rzecz jakichś subtelniejszych technik malarskich, to Twoje modele będą na pewno ciekawsze. Pokazuj następne. Powodzenia.
Pozdrawiam. Michał
Avatar użytkownika
michalp78
 
Posty: 374
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 19:30

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez Adam » piątek, 22 czerwca 2012, 07:54

Jeżeli chodzi o robienie zdjęć to zgadzam się ze Spitonem, z małym wyjątkiem, ja bym zalecał robić zdjęcia na dworze nie na polu :mrgreen: :mrgreen:
Zdjęcia makro mają bardzo małą głębię ostrości. Duża przysłona i statyw pozwalają robić zdjęcia z dużą głębią ostrości.
Adam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 2911
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 10:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez posejdon » piątek, 22 czerwca 2012, 10:53

Adam napisał(a):ja bym zalecał robić zdjęcia na dworze nie na polu :mrgreen: :mrgreen:


Ale to chyba tylko u nasz w sztolycy ;o).
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 15:05
Lokalizacja: Bródno

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez spiton » piątek, 22 czerwca 2012, 11:07

Chodziło się na pańszczyznę na dwór ,-)))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez puniek2222 » piątek, 22 czerwca 2012, 11:16

michalp78 napisał(a):Dlaczego kołpak jest niebieski?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/F6F_on_USS_Yorktown_June_1944.jpg
Kafelki - nieporozumienie - to najbardziej psuje wrażenie całości.
Obicia śmigła - nie ma Hellcatów (ani innych samolotów) z tak poobijanymi śmigłami.
Zbiorniki wcale nie były jednorazowe.
Egzemplarze tej serii produkcyjnej nie miały jeszcze możliwości przenoszenia rakiet, ani systemu wtrysku wody ADI (klapka za kabiną po prawej stronie kadłuba).
Ogólnie cieszę się widząc każdego Hellcata, ale produkt HB ma tak zaburzoną sylwetkę, że modele wykonane z tego zestawu lubię oglądać najmniej.
Jak zrezygnujesz z kafelkowania na rzecz jakichś subtelniejszych technik malarskich, to Twoje modele będą na pewno ciekawsze. Pokazuj następne. Powodzenia.

Czytam czytam i nie rozumiem ....co to jest te kafelkowanie ?
puniek2222
 
Posty: 76
Dołączył(a): piątek, 16 stycznia 2009, 11:00

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez Mecenas » piątek, 22 czerwca 2012, 11:20

puniek2222 napisał(a):Czytam czytam i nie rozumiem ....co to jest te kafelkowanie ?

Jest to technika operowania aerografem i manipulowania kolorami, która powoduje, że model wygląda w efekcie jakby był pomalowany w stylu kafelków/flizów do toalety a nie sprzętu wojskowego.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4447
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości