Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez michalp78 » piątek, 22 czerwca 2012, 15:01

KFS-miniatures napisał(a):Ale jak cos się znajdzie to istotnie, z ichnich łopat farba schodziła w inny sposób niż na zaprezentowanej tu miniaturze- powoli i systematycznie scierajac się, począwszy od tylnej powierzchni i potem na koncówkach. bardzo subtelnie. trzeba zapamiętać..


Właśnie. I to jest typowe - wbrew logice. Krawędzie natarcia wcale nie są najbardziej zniszczoną częścią śmigieł. Zwykle mamy wytarte do gołej blachy końcówki tylnej powierzchni łopat i to jest chyba reguła wynikająca z aerodynamiki śmigła - tu nie czuje się kompetentny. Takie efekty znajdziesz i na mustangu i na meserze i na hellcacie. Obicia krawędzi natarcia raczej rzadko - głównie po lądowaniu na brzuchu lub przelocie przez jakieś krzaki. Ale chętnie zobaczę tak łuszczącą się farbę w tym miejscu na innych typach.
Pozdrawiam. Michał
Avatar użytkownika
michalp78
 
Posty: 377
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 20:30

Reklama

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez KFS-miniatures » piątek, 22 czerwca 2012, 15:04

michalp78 napisał(a):to jest chyba reguła wynikająca z aerodynamiki śmigła - tu nie czuje się kompetentny


Ja też nie, ale tę włąsnie regułę tłumaczył i potwierdzał Aleksander Szumski.

michalp78 napisał(a):Ale chętnie zobaczę tak łuszczącą się farbę w tym miejscu na innych typach.


Takie cos może być?

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
KFS-miniatures
 
Posty: 572
Dołączył(a): czwartek, 6 października 2011, 00:12

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez michalp78 » piątek, 22 czerwca 2012, 15:07

Może... Dziękuję.
Pozdrawiam. Michał
Avatar użytkownika
michalp78
 
Posty: 377
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 20:30

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez puniek2222 » piątek, 22 czerwca 2012, 20:18

michalp78 napisał(a):
KFS-miniatures napisał(a):
michalp78 napisał(a):Obicia śmigła - nie ma Hellcatów (ani innych samolotów) z tak poobijanymi śmigłami.


ale co masz namyśli? nie do końca wprawną próbę autora modelu w uzyskaniu imitacji farby złażącej z łopat śmigła czy mamy do czynienia ze śmiałą tezą na temat szeroko rozumianych śladów eksploatacji?

I jedno i drugie przy czym drugie odnosi się w szczególności do intensywności i umiejscowienia "imitacji farby złażącej z łopat śmigła" na myśliwcach F6F. W odniesieniu do innych samolotów pewności rzeczywiście nie mam. Co do Hellcata możesz to traktować jako tezę śmiałą, ale trudną do obalenia. Gdybyś jednak podjął próbę byłbym wdzięczny za pokazanie przykładu. Jeśli znajdziesz natychmiast się wycofam z "kontrowersyjnych" twierdzeń.

Może faktycznie to zdjęcie w technikolorze, ale zielony na Yorktownie raczej trzyma się kupy bardziej niż niebieski.

A jak się komuś takie cieniowanie podoba to oczywiście zabronić nie można. Ale nie każdemu się podoba.

Napisałem że zdjęcia znam z technikoloru , ale napisałem też że znalazłem zdjęcie i kolor faktycznie był zielony.
puniek2222
 
Posty: 76
Dołączył(a): piątek, 16 stycznia 2009, 12:00

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez shivadog » piątek, 22 czerwca 2012, 20:27

Hej,

czemu wysyłasz posty po dwa razy?
Jeśli chcesz coś zmienić w tym co wysłałeś, możesz to zrobić klikając "edytuj".

Nadużywasz funkcji cytuj i się robią jakieś dziwne posty.

Pozdrawiam,

Jerzy
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 14:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez puniek2222 » piątek, 22 czerwca 2012, 20:32

spiton napisał(a):Hellcat w 48 to duży samolot, zatem łatwo go sfotografować. Ustawiaj przesłonę w granicach 20-30 a ostrość będzie OK. Ustaw sobie też ISO 100 albo 200. Nie więcej. Jak masz mało światła to użyj statywu, a na polu nie powinno być problemu z ilością światła..
"kafelki" były modne bardzo krótko. Nie bardzo rozumiem, czemu na górnym płacie granica pomiędzy "kafelkami" a jednolitym granatowym przebiega w taki sposób. Nie mówiąc już o tym, ze tam chyba żadnej takiej granicy nie było. Ale może się mylę.

O ile widać na zdjęciach to kolor skrzydła kończył się na łączeniu z kadłubem na ostro....Jeszcze nie rozgryzłem jak się to tutaj wszystko robi....dlatego używam tej funkcji.
puniek2222
 
Posty: 76
Dołączył(a): piątek, 16 stycznia 2009, 12:00

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez konwin » piątek, 22 czerwca 2012, 20:58

Wiem że jestem nowy na tym forum i możecie nie brać poważnie moich wpisów ale mam taką fotkę dotyczącą śmigła
We wcześniejszy zdjęciu odchodzącej farby można powiedzieć że u Rosjan inne materiały, inne warunki inna kultura techniczna.
Ta fotka to Avenger ten sam producent samolotu ten sam producent śmigła, silnika i podobne warunki klimatyczne.
Czemu w Hellcacie ma być inaczej
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
konwin
 
Posty: 234
Dołączył(a): czwartek, 7 czerwca 2012, 23:12

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez michalp78 » piątek, 22 czerwca 2012, 21:44

Ok. Wycofuje się ze wszystkich twierdzeń o śmigle. Mam tylko wrażenie, że robienie mocnych obić przedniej strony łopat weszło do kanonu, podczas gdy w naturze jest raczej wyjątkiem. Tymczasem wytarcia od tyłu pozostają niedostrzeżone.
Pozdrawiam. Michał
Avatar użytkownika
michalp78
 
Posty: 377
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 20:30

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez KFS-miniatures » piątek, 22 czerwca 2012, 21:55

po części masz rację, po częsci należy potraktować dosłownie twoją uwagę:
michalp78 napisał(a):wytarcia od tyłu pozostają niedostrzeżone

..bo nie eksponowane na fotogramach. w galeriach modeli dośc sporadyczne są ujęcia, na których widać łopaty od tyłu
Obrazek
Avatar użytkownika
KFS-miniatures
 
Posty: 572
Dołączył(a): czwartek, 6 października 2011, 00:12

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

Postprzez michalp78 » sobota, 23 czerwca 2012, 17:33

KFS-miniatures napisał(a):..bo nie eksponowane na fotogramach. w galeriach modeli dość sporadyczne są ujęcia, na których widać łopaty od tyłu

Eeee... W niemal każdej galerii jest jakieś ujęcie od tyłu gdzie śmigło jest widoczne, a wytarcia - nie. Gorzej rzeczywiście z dokumentacją konkretnych egzemplarzy. Nie jest to w każdym razie efekt od razu rzucający się w oczy, ale dosyć częsty na różnych typach samolotów. Najczęstsze jest śmigło w miarę porządnie utrzymane - zniszczoną łopatę się po prostu wymienia. No ale model traci na "realizmie" z takim zwyczajnym śmigłem.
Pozdrawiam. Michał
Avatar użytkownika
michalp78
 
Posty: 377
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 20:30

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości