Strona 1 z 3

Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

PostNapisane: czwartek, 21 czerwca 2012, 22:33
przez puniek2222
Oglądając wasze modele postanowiłem pokazać swoje dzieło. Model wykonany jest prosto z pudełka Hobby Bossa 1:48 z kalkami AeroMaster. Przedstawia Hellcata w malowaniu Lt. William Crawford Moseley. VF-1 USS Yorktown z 1944. Może nie zostanę bardzo skrytykowany. Pozdrawiam Piotrek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

PostNapisane: czwartek, 21 czerwca 2012, 22:57
przez tito
A dlaczego silnik jest zamocowany odwrotnie ?

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

PostNapisane: czwartek, 21 czerwca 2012, 23:05
przez spiton
tito napisał(a):A dlaczego silnik jest zamocowany odwrotnie ?

Teraz wygląda bardziej samczo ,-))

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

PostNapisane: czwartek, 21 czerwca 2012, 23:10
przez puniek2222
spiton napisał(a):
tito napisał(a):A dlaczego silnik jest zamocowany odwrotnie ?

Teraz wygląda bardziej samczo ,-))

już teraz był :)

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

PostNapisane: czwartek, 21 czerwca 2012, 23:24
przez tito
Zrób zdjęcia z większa głębią ostrości,bo nie za wiele widać detali. I zrób jakiś wash, bo ten biały kolor jest strasznie czysty. I czy zagłówek pilota oraz celownik powinny być zielone ?

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

PostNapisane: czwartek, 21 czerwca 2012, 23:47
przez puniek2222
tito napisał(a):Zrób zdjęcia z większa głębią ostrości,bo nie za wiele widać detali. I zrób jakiś wash, bo ten biały kolor jest strasznie czysty. I czy zagłówek pilota oraz celownik powinny być zielone ?

Silnik faktycznie zrobiłem odwrotnie ale już poprawiłem , a co do tych kolorów robiłem z instrukcji samolotów US nie znam mocno. spierałbym się przy niemieckich. Jutro zrobię zdjęcia na powietrzu i powinny być lepsze. Co do białego koloru jest mocno ubrudzony , został prawie nie ruszony zbiornik bo jak mi się wydaje jednorazowy zbiornik nie może tak samo chyba wyglądać jak reszta ? Aparat mam raczej wypasiony więc była to kwestia światła z tą ostrością . Celownik jest czarny.

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

PostNapisane: piątek, 22 czerwca 2012, 00:21
przez posejdon
puniek2222 napisał(a):...to kwestia światła z tą ostrością .


Nie chcę się wymądrzać bo moje zdjęcia to gnioty ale obawiam się, że natężenie/barwa światła nie ma wpływu na głębię ostrości. Chyba, że "światłem" określasz wartość przesłony - wtedy już tak :).

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

PostNapisane: piątek, 22 czerwca 2012, 00:28
przez puniek2222
posejdon napisał(a):
puniek2222 napisał(a):...to kwestia światła z tą ostrością .


Nie chcę się wymądrzać bo moje zdjęcia to gnioty ale obawiam się, że natężenie/barwa światła nie ma wpływu na głębię ostrości. Chyba, że "światłem" określasz wartość przesłony - wtedy już tak :).

mam nikona d3100 i on ma taką funkcję makro i ustawia sam , ale zmienie miejsce i bedzie ok

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

PostNapisane: piątek, 22 czerwca 2012, 00:50
przez spiton
Hellcat w 48 to duży samolot, zatem łatwo go sfotografować. Ustawiaj przesłonę w granicach 20-30 a ostrość będzie OK. Ustaw sobie też ISO 100 albo 200. Nie więcej. Jak masz mało światła to użyj statywu, a na polu nie powinno być problemu z ilością światła..
"kafelki" były modne bardzo krótko. Nie bardzo rozumiem, czemu na górnym płacie granica pomiędzy "kafelkami" a jednolitym granatowym przebiega w taki sposób. Nie mówiąc już o tym, ze tam chyba żadnej takiej granicy nie było. Ale może się mylę.

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

PostNapisane: piątek, 22 czerwca 2012, 08:39
przez michalp78
Dlaczego kołpak jest niebieski?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/F6F_on_USS_Yorktown_June_1944.jpg
Kafelki - nieporozumienie - to najbardziej psuje wrażenie całości.
Obicia śmigła - nie ma Hellcatów (ani innych samolotów) z tak poobijanymi śmigłami.
Zbiorniki wcale nie były jednorazowe.
Egzemplarze tej serii produkcyjnej nie miały jeszcze możliwości przenoszenia rakiet, ani systemu wtrysku wody ADI (klapka za kabiną po prawej stronie kadłuba).
Ogólnie cieszę się widząc każdego Hellcata, ale produkt HB ma tak zaburzoną sylwetkę, że modele wykonane z tego zestawu lubię oglądać najmniej.
Jak zrezygnujesz z kafelkowania na rzecz jakichś subtelniejszych technik malarskich, to Twoje modele będą na pewno ciekawsze. Pokazuj następne. Powodzenia.

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

PostNapisane: piątek, 22 czerwca 2012, 08:54
przez Adam
Jeżeli chodzi o robienie zdjęć to zgadzam się ze Spitonem, z małym wyjątkiem, ja bym zalecał robić zdjęcia na dworze nie na polu :mrgreen: :mrgreen:
Zdjęcia makro mają bardzo małą głębię ostrości. Duża przysłona i statyw pozwalają robić zdjęcia z dużą głębią ostrości.
Adam.

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

PostNapisane: piątek, 22 czerwca 2012, 11:53
przez posejdon
Adam napisał(a):ja bym zalecał robić zdjęcia na dworze nie na polu :mrgreen: :mrgreen:


Ale to chyba tylko u nasz w sztolycy ;o).

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

PostNapisane: piątek, 22 czerwca 2012, 12:07
przez spiton
Chodziło się na pańszczyznę na dwór ,-)))

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

PostNapisane: piątek, 22 czerwca 2012, 12:16
przez puniek2222
michalp78 napisał(a):Dlaczego kołpak jest niebieski?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/F6F_on_USS_Yorktown_June_1944.jpg
Kafelki - nieporozumienie - to najbardziej psuje wrażenie całości.
Obicia śmigła - nie ma Hellcatów (ani innych samolotów) z tak poobijanymi śmigłami.
Zbiorniki wcale nie były jednorazowe.
Egzemplarze tej serii produkcyjnej nie miały jeszcze możliwości przenoszenia rakiet, ani systemu wtrysku wody ADI (klapka za kabiną po prawej stronie kadłuba).
Ogólnie cieszę się widząc każdego Hellcata, ale produkt HB ma tak zaburzoną sylwetkę, że modele wykonane z tego zestawu lubię oglądać najmniej.
Jak zrezygnujesz z kafelkowania na rzecz jakichś subtelniejszych technik malarskich, to Twoje modele będą na pewno ciekawsze. Pokazuj następne. Powodzenia.

Czytam czytam i nie rozumiem ....co to jest te kafelkowanie ?

Re: Gruman F6F-3 Hellcat Hobby Boss 1:48

PostNapisane: piątek, 22 czerwca 2012, 12:20
przez Mecenas
puniek2222 napisał(a):Czytam czytam i nie rozumiem ....co to jest te kafelkowanie ?

Jest to technika operowania aerografem i manipulowania kolorami, która powoduje, że model wygląda w efekcie jakby był pomalowany w stylu kafelków/flizów do toalety a nie sprzętu wojskowego.