BF 109 E3 Norwegia 1940 Tamiya 1/72
Samoloty 5-tej Luftflotte nie były liczne, ale miały za zadanie obronę dość długiej linii brzegowej Norwegii atakowanej przez Brytyjczyków od strony Morza Północnego. 4/JG 77 1.04.1940 w Aalborg osłania Lutzowa.
Walki Myśliwców w Norwegii polegały na patrolach i zwalczaniu Brytyjskich samolotów zwalczających z kolei żeglugę przybrzeżną na Morzu Północnym i Morzu Norweskim. Łupem BF 109 padały Blenheimy, Hudsony, Beauforty i być może Hampdeny.
9 listopada 1940 jednostka rozpoczyna przebazowanie do Brestu, a następnie będzie wysłana nad Morze Śródziemne.
Mnie się zachciało malowanie jakiejś wcześniejszej wersji Emila i to z niebieskimi bokami. No i jest.
Na maszynie weiss 5+- latał porucznik Jakob Arnoldy. Z informacji które mam w październiku uszkodził maszynę, ale był to wg zapisków E-7. Natomiast w Grecji zginął pilotując maszynę E3. cały czas jest to W5+-.
Jeśli to maszyna Arnolgy'ego to zaliczył on na niej kilka zestrzeleń najprawdopodobniej Blenheimów, chociaż on podawał różne typy - w tym Hudsona i Hampdena oraz Squa.
O samym BF 109 napisano dużo, dla mnie ważna jest lekka, choć wytrzymała konstrukcja z najmocniejszym seryjnie produkowanym silnikiem Niemieckim, co dawało optymalne wykorzystanie czynnika masy i mocy przy możliwości osiągania dużych prędkości w nurkowaniu.
Malowanie wprowadzone w 1940 - malowanie przewagi powietrznej RLM 71 i RLM 02, spód i boki RLM 65. Od spodu pozostały powiększone krzyże stosowane dla zapobiegnięcia ostrzelania przez własne jednostki w 1939. Od góry i boki - znaki standardowe - bo samolot był przemalowany.












Hmm trawnik jest do strzyżenia....

Walki Myśliwców w Norwegii polegały na patrolach i zwalczaniu Brytyjskich samolotów zwalczających z kolei żeglugę przybrzeżną na Morzu Północnym i Morzu Norweskim. Łupem BF 109 padały Blenheimy, Hudsony, Beauforty i być może Hampdeny.
9 listopada 1940 jednostka rozpoczyna przebazowanie do Brestu, a następnie będzie wysłana nad Morze Śródziemne.
Mnie się zachciało malowanie jakiejś wcześniejszej wersji Emila i to z niebieskimi bokami. No i jest.
Na maszynie weiss 5+- latał porucznik Jakob Arnoldy. Z informacji które mam w październiku uszkodził maszynę, ale był to wg zapisków E-7. Natomiast w Grecji zginął pilotując maszynę E3. cały czas jest to W5+-.
Jeśli to maszyna Arnolgy'ego to zaliczył on na niej kilka zestrzeleń najprawdopodobniej Blenheimów, chociaż on podawał różne typy - w tym Hudsona i Hampdena oraz Squa.
O samym BF 109 napisano dużo, dla mnie ważna jest lekka, choć wytrzymała konstrukcja z najmocniejszym seryjnie produkowanym silnikiem Niemieckim, co dawało optymalne wykorzystanie czynnika masy i mocy przy możliwości osiągania dużych prędkości w nurkowaniu.
Malowanie wprowadzone w 1940 - malowanie przewagi powietrznej RLM 71 i RLM 02, spód i boki RLM 65. Od spodu pozostały powiększone krzyże stosowane dla zapobiegnięcia ostrzelania przez własne jednostki w 1939. Od góry i boki - znaki standardowe - bo samolot był przemalowany.
Hmm trawnik jest do strzyżenia....

/images/1-Bf-109E-4.JG77-(W10+-)-banged-up-and-waiting-repairs-Norway-1940-01.jpg)
-Demes/images/1-Bf-109E4-4.JG77-(W11+-)-Lt-Demes-Sylt-Mar-27-1940-01.jpg)
-Henz/images/1-Bf-109E1-4.JG77-(W13+-)-Denmark-1940-01.jpg)