Hansa-Brandenburg CC / 1:72 / własnoręczny
Napisane: środa, 5 września 2012, 22:37
Pozwolę sobie umieścić tutaj informację o modelu mojego kolegi z Rosji - Marata Nazmiejewa (Марат Назмеев). Jego hobby - własnoręcznie wykonanie modeli. W ramkach Groupbuild "Lotnictwo 1903-1920" na jednej z rosyjskich stron internetowych, w ciągu 3 miesięcy zbudował on od podstaw model niemieckiej jednomiejscowej łodzi latającej-myśliwca z okresu I w.św. Hansa-Brandenburg CC.
Skonstruowany przez Ernsta Heinkla w 1916 r. samolot nosil inicjały głównego inwestora zakładu Hansa und Brandenburgische Flugzeug-Werke, Camillo Castiglioni. Opracowano go na potrzeby lotnictwa marynarki Austro-Węgier. Była to jednosilnikowa, jednomiejscowa drewniana łódź latająca z silnikiem pchającym, umieszczonym pomiędzy górnym i dolnym płatami. Samolot posiadał niezwykły system podpórko-naciągów w kształcie litery X.
Konstrukcja okazała się udana, więc zainteresowało się nią również lotnictwo marynarki imperium niemieckiego.
Austro-węgierski wariant był napędzany silnikami 119 kW (160 KM) Austro-Daimler lub 130 kW (180 KM) Hiero i uzbrojony 8 mm km-em Schwarzlose. Wersja niemiecka była napędzana silnikami 110 kW (150 hp) Benz Bz.III i uzbrojona jednym lub dwoma km-ami Schpandau 08/15.
Na bazie wersji podstawowej próbowano zbudować różne modyfikacje, w tym ze standardowym systemem naciągów między skrzydłami i wersję trójpłatowa.
Kaiserliche und Königliche Kriegsmarine Austro-Węgier otrzymały 37 Hansa Brandenburg CC, które były używane do misji na Adriatyku, głównie przeciwko Włoskiej marynarce.
Kaiserliche Marine Niemiec otrzymały 36 samolotów od lutego 1917, które nie użytkowano do lipca ze względu na wibracje płatowca, które usunięto za pomocą systemu dodatkowych tradycyjnych naciagów.
Dane techniczne:
Załoga: 1
Długość: 7.69 m
Rozpiętość:: 9.30 m
Wysokość: 3.57 m
Powierzchnia skrzydeł: 26.5 m²
Masa pustego/załadowanego samolotu: 800 kg /1,080 kg
Prędkość max: 175 km/h
Zasięg: 500 km
Model zostal zbudowany od podstaw wg rysunków technicznych z net'u.
Materiały:polistyren, sklejka drewniana, folia aluminiowa, folia przezroczysta. Kleje: SuperGlue i polistyrolowy. Malowane farbami nitro, pokrycie zewnętrzne - lakier nitro. Tutaj można obejrzeć budowę modelu http://karopka.ru/forum/forum259/topic11923/
Tutaj http://karopka.ru/community/user/10824/ - inne modele Marata.
Marat nie rozumie po-polsku, więc będę występować w roli tłumacza.
Skonstruowany przez Ernsta Heinkla w 1916 r. samolot nosil inicjały głównego inwestora zakładu Hansa und Brandenburgische Flugzeug-Werke, Camillo Castiglioni. Opracowano go na potrzeby lotnictwa marynarki Austro-Węgier. Była to jednosilnikowa, jednomiejscowa drewniana łódź latająca z silnikiem pchającym, umieszczonym pomiędzy górnym i dolnym płatami. Samolot posiadał niezwykły system podpórko-naciągów w kształcie litery X.
Konstrukcja okazała się udana, więc zainteresowało się nią również lotnictwo marynarki imperium niemieckiego.
Austro-węgierski wariant był napędzany silnikami 119 kW (160 KM) Austro-Daimler lub 130 kW (180 KM) Hiero i uzbrojony 8 mm km-em Schwarzlose. Wersja niemiecka była napędzana silnikami 110 kW (150 hp) Benz Bz.III i uzbrojona jednym lub dwoma km-ami Schpandau 08/15.
Na bazie wersji podstawowej próbowano zbudować różne modyfikacje, w tym ze standardowym systemem naciągów między skrzydłami i wersję trójpłatowa.
Kaiserliche und Königliche Kriegsmarine Austro-Węgier otrzymały 37 Hansa Brandenburg CC, które były używane do misji na Adriatyku, głównie przeciwko Włoskiej marynarce.
Kaiserliche Marine Niemiec otrzymały 36 samolotów od lutego 1917, które nie użytkowano do lipca ze względu na wibracje płatowca, które usunięto za pomocą systemu dodatkowych tradycyjnych naciagów.
Dane techniczne:
Załoga: 1
Długość: 7.69 m
Rozpiętość:: 9.30 m
Wysokość: 3.57 m
Powierzchnia skrzydeł: 26.5 m²
Masa pustego/załadowanego samolotu: 800 kg /1,080 kg
Prędkość max: 175 km/h
Zasięg: 500 km
Model zostal zbudowany od podstaw wg rysunków technicznych z net'u.
Materiały:polistyren, sklejka drewniana, folia aluminiowa, folia przezroczysta. Kleje: SuperGlue i polistyrolowy. Malowane farbami nitro, pokrycie zewnętrzne - lakier nitro. Tutaj można obejrzeć budowę modelu http://karopka.ru/forum/forum259/topic11923/
Tutaj http://karopka.ru/community/user/10824/ - inne modele Marata.
Marat nie rozumie po-polsku, więc będę występować w roli tłumacza.