P-400 Airacobra Hasegawa 1/48
Model skończony w błyskawicznym jak dla mnie tempie 3,5 miesiąca. W dodatku model kilkukrotnie pierwszy, pierwszy skończony w nowym mieszkaniu, pierwszy w galerii nowego forum i pierwszy z zastosowaniem dorodziejstw szpachlówek i podkładów Gunze.
Górne powierzchnie to farby Humbrolla, spód to olejny Model Master. Brudzony, nie ukrywam że za bardzo, proszkami CMK oraz płynnym błotkiem, zaciekami i sadzą Aqueos Hobby Color.
Sam zestaw kleił się bardzo sympatycznie, nie wymagał zbyt wielkiego szpachlowania a części były bardzo dobrze spasowane. Co najważniejsze, w odróżnieniu od innych modeli Hasegawy, Airacobra nie wymaga wklejania zależnie od wersji kawałków kadłuba czy płata. Jedyna niepasująca i niepoprawiona przezemnie rzecz to osłona kabiny, która jest zbyt wąska o ok. 1 mm w tylnej części za drzwiami kadłuba.
Opierając się na zdjęciach oryginałów łopaty śmigła pomalowałem a raczej przetarłem metalizerem Aluminium Agamy zamiast sugerowanego przez instrukcję czarnego. Wnęki podwozia to Zinc Chromate Yellow natomiast golenie podwozia i osłony wnęk podwozia pomalowałem Zinc Chromate Green. Za pomoc w rozgryzieniu kolorystyki P-400 dziękuję Arturowi Domańskiemu, Gienkowi, Tomkowi Gronczewskiego i Marcinowi Mielczarkowi.
Gdy uda mi się zgrać trochę wolnego czasu z porządnie słonecznym dniem wrzucę lepsze fotki.

Górne powierzchnie to farby Humbrolla, spód to olejny Model Master. Brudzony, nie ukrywam że za bardzo, proszkami CMK oraz płynnym błotkiem, zaciekami i sadzą Aqueos Hobby Color.
Sam zestaw kleił się bardzo sympatycznie, nie wymagał zbyt wielkiego szpachlowania a części były bardzo dobrze spasowane. Co najważniejsze, w odróżnieniu od innych modeli Hasegawy, Airacobra nie wymaga wklejania zależnie od wersji kawałków kadłuba czy płata. Jedyna niepasująca i niepoprawiona przezemnie rzecz to osłona kabiny, która jest zbyt wąska o ok. 1 mm w tylnej części za drzwiami kadłuba.
Opierając się na zdjęciach oryginałów łopaty śmigła pomalowałem a raczej przetarłem metalizerem Aluminium Agamy zamiast sugerowanego przez instrukcję czarnego. Wnęki podwozia to Zinc Chromate Yellow natomiast golenie podwozia i osłony wnęk podwozia pomalowałem Zinc Chromate Green. Za pomoc w rozgryzieniu kolorystyki P-400 dziękuję Arturowi Domańskiemu, Gienkowi, Tomkowi Gronczewskiego i Marcinowi Mielczarkowi.
Gdy uda mi się zgrać trochę wolnego czasu z porządnie słonecznym dniem wrzucę lepsze fotki.






