Strona 1 z 2

Messerschmitt BF-109 E3 Airfix 1:48

PostNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 11:40
przez konwin
Witam
Kolejny model sklecony przeze mnie.
Messerschmitt BF-109 E3 z Airfix. Model składałem jak na moje warunki w tempie ekspresowy, tj. ok dwóch tygodni. Messerek złożony prosto z pudła, o dziwo nie sprawił żadnych kłopotów poza kalkami, które były twarde i grube jak papa z dachu.
Wybrałem to malowanie ze względu na masę kolorów oraz pewną egzotykę. (nie mam pojęcia jak go maskowali na lotnisku).
Model był małym poligonem, trochę potrenowałem jakieś techniki brudzingu.
Zdaję sobie sprawę z pewnych błędów merytorycznych takich jak:
czarne łopaty powinny być bardzo ciemnozielone
Nie jestem pewien koloru rlm 02 w kabinie i wnękach podwozia
ramka owiewki kabiny pilota od środka w kolorze podkładu a nie w kolorze wnętrza
Konfiguracja chłodnic przy wysuniętych klapach itd
Model miał być odpoczynkowy przed jakimś ambitniejszym projektem.
Nie mniej cieszy moje oko i urozmaica kolorystykę mojej półki

Dla składających ten modelik polecam zakup innych kalek i vacu osłonę kabiny
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Messerschmitt BF-109 E3 Airfix 1:48

PostNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 11:57
przez Murek
Ciekawy on ci jest, ten Bf :) "Egzotyka" też jest, warto czasem zrobić model mesia z żółtymi krzyżami zamiast czarnych. Jestem na tak :)

Re: Messerschmitt BF-109 E3 Airfix 1:48

PostNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 12:50
przez Maciej Gruca
Trzecie zdjęcie od dołu pachnie mi kryptoreklamą pewnego dostawcy usług multimedialnych :mrgreen:

Poprawił bym zbiornik paliwa pod kadłubem, patrzy nieco w prawą mańkę.
Poza tym model ok. Jak pisał przedmówca, nieco inne podejście do tematu.

Re: Messerschmitt BF-109 E3 Airfix 1:48

PostNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 14:43
przez jonnym
Ładnie zrobiony Bf.Cos innego. Jedynie czego bym nie robił to okopcenia z MG FF i to takie długie.Brakuje mi wycieków pod kadłubem z chłodnicy oleju i przewodu antena- radio.
Ahh no i gdzie podziałes linie wzdłuz kadłuba od spodu i u gory?

Re: Messerschmitt BF-109 E3 Airfix 1:48

PostNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 15:23
przez Jaho63
Kolejny rumuński Emilek. Fajne są. Podoba mi się wykonanie, obicia z jednej strony podobają, dość drobne, ale z drugiej troszkę widoczna ręką artysty.

Re: Messerschmitt BF-109 E3 Airfix 1:48

PostNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 16:20
przez Kuba P.
Hm, zbiornik pod E-3? :)
Chyba się tam niepotrzebnie zaplątał (albo to nie E-3 a E-7, jakaś przebudowa, nie wiem, zdjęcia oryginału nie pamiętam).

Natomiast tak to fajnie wygląda, fajnie zbudowany.
Kolor 02 w kabinie może być, jest OK.
Ładnie wyglądają też rumuńskie krzyże i żółty nos, zdecydowanie model jest niezły.

Re: Messerschmitt BF-109 E3 Airfix 1:48

PostNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 16:32
przez Jaho63
Oszklenie też miał raczej typowe do E-3.
Obrazek
http://www.worldwar2.ro/forum/index.php?showtopic=981&st=15

Re: Messerschmitt BF-109 E3 Airfix 1:48

PostNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 19:22
przez skusz
Tak, mogę tylko przyklasnąć za przedmówcami. Brawo. Ciekawe malowanie i pomalowanie. Zdecydowanie się podoba.

Re: Messerschmitt BF-109 E3 Airfix 1:48

PostNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 19:47
przez Michał Janik
Hej,
doprowadziłeś mnie swoim modelem do bardzo dziwnego uczucia zaskoczenia, że ktoś pokazuje w galerii... mój model, dopiero się po chwili zorientowałem, że jednak tak nie jest ;-). Niedawno skończyłem niemal identycznego, niestety do 1 IV jest na wystawie i dopiero po tym terminie będę go mógł zaprezentować.
Kolejny ciekawy model nieniemieckiego Mesera, bardzo ładnie się prezentujący. Niesamowite jest to zestawienie prostego dwubarwnego w zasadzie nudnego malowania i kanarkowych, rzucających się w oczy rumuńskich znaków, numerów itd. Szkoda że kalki w Airfixie nie są najlepsze - cierpi na tym choćby emblemat kaczora. Trochę szkoda, że pomyliły Ci się warianty oszklenia (chyba, że w Airfixie nie ma tych właściwych - nie pamiętam , ja do swojej Tamiyi użyłem vacu Squadrona).
Płyta pancerna za pilotem była trochę inna:
Obrazek
(foto ze strony http://www.asisbiz.com/Bf-109E.html )
Mimo tych drobiazgów (mam nadzieję, że nie obrazisz się za nie, choć ostatnio jest to całkiem "trendy"), model sprawia bardzo sympatyczne wrażenie.
PS. Orientujecie się który z modeli jest poprawniejszy jesłi chodzi o kształty (zwłaszcza dziób) - Tamka czy Airfix? Oglądam zdjęcia modelu Kolegi i widzę, że trochę się różni od mojego tamijkowskiego. Cięzko zresztą dokładnie powiedzieć dlaczego - krótszy jakiś ten Airfix, bardziej "zwarty"?

Re: Messerschmitt BF-109 E3 Airfix 1:48

PostNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 20:57
przez Murek
Jaho63 napisał(a):Oszklenie też miał raczej typowe do E-3.

Typowe tak, co nie oznacza, że nie mogło być w późniejszej wersji, bo przecież spotykane było jeszcze na wersji F.

Re: Messerschmitt BF-109 E3 Airfix 1:48

PostNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 20:59
przez Kuba P.
Osłona to tam jedno, ale tu jest miks - uchylana część jest z późniejszej osłony a wiatrochron wczesny, lekki.
Może uda się podmienić?

Re: Messerschmitt BF-109 E3 Airfix 1:48

PostNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 20:59
przez Jaho63
Murek napisał(a):co nie oznacza, że nie mogło być w późniejszej wersji

Mogło. Rumuni z resztą używali poza E-3 również E-4 i E-7.
Tu po prostu na zdjęciu widać jakie było.

Re: Messerschmitt BF-109 E3 Airfix 1:48

PostNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 21:05
przez Kuba P.
Jaho63 napisał(a):Mogło. Rumuni z resztą używali poza E-3 również E-4 i E-7.
Tu po prostu na zdjęciu widać jakie było.


Panowie,

Odrobina teorii:
Typ osłony kabiny i typ kołpaka śmigła NIE MA nic do wersji 109 E. Nawet silnik nic nie znaczy.

Tu znaczenie ma tylko i wyłącznie rodzaj skrzydłowego uzbrojenia w połączeniu z opcją przenoszenia zbiornika lub podwieszenia ETC 500 do przenoszenia bomby.

W skrócie:

Karabiny w skrzydłach = E-1
Karabiny w skrzydłach + zbiornik = E-8
Działka FF w skrzydłach = E-3
Działka FF/m w skrzydłach = E-4
E-4 + zbiornik = E-7

Odpowiednio dalej E-1, E-3 i E-4 mogą być wyposażone w ETC i są to wtedy E-(wersja)/B

Każdy z tych samolotów mógł mieć oba typy osłon kabiny, kołpaków śmigła czy silnik A, Aa, N.
Wtedy pojawia się oznaczenie /Aa lub /N żeby wyszczególnić dwa ostatnie silniki przyjmując że 601 A to standard.

Re: Messerschmitt BF-109 E3 Airfix 1:48

PostNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 22:10
przez jonnym
Pozwole sobie uzupełnic Kube:
- Karabiny w E1 wew. skrzydeł
- działka FF w skrzydłach na zewnątrz (lufy)
- brak płyt pancernych w E 1
- rozne rodzaje płyt pancernych w E4 E7
- dwa rodzaje kołpaka smigła dla wersji E4 ( E 7 pełny kołpak)
- E 5 kamera RB po kadłubem
ITD...
A co do Rumuni to nic mnie nie zdziwi- a Hurricane przyleciał to BF 109 to jakis PZL....

Re: Messerschmitt BF-109 E3 Airfix 1:48

PostNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 22:21
przez Kuba P.
jonnym napisał(a):Pozwole sobie uzupełnic Kube:


Dzięki za checi ale strasznie mieszasz i wprowadzasz w błąd.

- Karabiny w E1 wew. skrzydeł
- działka FF w skrzydłach na zewnątrz (lufy)


Karabiny a działka w skrzydłach poznaje się oczywiście po braku wystającej lufy, ale skrzydła są uniwersalne i działka były montowane obok miejsc na karabiny. Oczywiście albo to albo to, ale są takie zdjęcia, gdzie widać lufę działka i odklejoną zaślepkę rury wylotowej kanału (nieobecnego) karabinu. Do tego nie ma szans odróżnić działek MG-FF od MG-FF/m z zewnątrz po lufie a to różni E-3 od E-4.

- brak płyt pancernych w E 1


Nieprawda. W ramach uzupełnień do E-1 mocowano opancerzenie głowy w osłonie kabiny.
http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=5875

- rozne rodzaje płyt pancernych w E4 E7


E-4 i E-7 jak już i typ płyty nie ma nic do rzeczy. Dokładnie rzecz biorąc pewnie myślisz o dodatkowych płytkach NAD głowę, mocowanych do oryginalnie pozbawionych płyt pancernych w osłonie. Ich jest kilka rodzajów ale to nie ma żadnego związku z wersją 109 E!
Każdy ze 109 E mógł mieć płytę za głową w każdej wersji. Uzupełnienia.

- dwa rodzaje kołpaka smigła dla wersji E4 ( E 7 pełny kołpak)


Absolutnie to nie ma żadnego związku...
Kołpaki z pełnym noskiem mają kilka wersji i juz E-4 z listopada 1940 z JG 26 latają z takimi.

- E 5 kamera RB po kadłubem
[/quote][/quote]

pod czy W kadłubie?
I gdzie? Za kabiną czy z tyłu? E-5 czy E-6?