F-8E Crusader - Academy 1:72
Witam wszystkich.
Dzisiejszy odcinek sponsoruje literka F i cyferka 8, pomaga im literka E
czyli F-8E Crusader firmy Academy w skali 1:72. W malowaniu korpusu Marines z 1967 gdy stajconował na lotnisku Danang. Korpus Marines używał Crusaderów głównie do misji CAS (close air support) - czyli wspierania własnych oddziałów lądowych.
opis:
po polsku: http://pl.wikipedia.org/wiki/Chance_Vought_F-8_Crusader , po angielsku: http://en.wikipedia.org/wiki/Vought_F-8_Crusader
Dodatki do modelu: mały zestaw blaszek Eduarda (malowane, głównie kabina), maski do malowania - Montex, pitot to 2 igły. Lekko zmodyfikowałem fotel.
Model nie sprawiał większych kłopotów. Lekki problem był z kalkami - są dość grube.
Model był pomalowany emaliami olejnymi MM, góra to Gloss Light Gull Gray zmieszane pół na pół z Flat Light Gull Gray (1729 i 1730 z MM) a dół to biała satynowa (RLM 21). Dysza to Jet Exhaust z MM (1796). Emalie i kalki zabezpieczane Future. Wash to mieszanka Neutral MiG-a i Engine oil AK Interactive. Potem lakier matowy (Future z domieszką flat base Tamiyi), trochę cieni Tamiyi, podkreślenie linii paneli "Smokiem" Tamiyi, okopcenia przy działkach to tensocrom i na koniec na wszystko lakier satynowy Mikroscale.
Uszczelka kabiny tym razem z kalkomanii.
Zapraszam do galerii - tym razem zdjęcia z lampą i bez lampy
pudełko:

oryginał już po powrocie z Nam-u

z lampą:

















bez lampy:















Dzisiejszy odcinek sponsoruje literka F i cyferka 8, pomaga im literka E
opis:
po polsku: http://pl.wikipedia.org/wiki/Chance_Vought_F-8_Crusader , po angielsku: http://en.wikipedia.org/wiki/Vought_F-8_Crusader
Dodatki do modelu: mały zestaw blaszek Eduarda (malowane, głównie kabina), maski do malowania - Montex, pitot to 2 igły. Lekko zmodyfikowałem fotel.
Model nie sprawiał większych kłopotów. Lekki problem był z kalkami - są dość grube.
Model był pomalowany emaliami olejnymi MM, góra to Gloss Light Gull Gray zmieszane pół na pół z Flat Light Gull Gray (1729 i 1730 z MM) a dół to biała satynowa (RLM 21). Dysza to Jet Exhaust z MM (1796). Emalie i kalki zabezpieczane Future. Wash to mieszanka Neutral MiG-a i Engine oil AK Interactive. Potem lakier matowy (Future z domieszką flat base Tamiyi), trochę cieni Tamiyi, podkreślenie linii paneli "Smokiem" Tamiyi, okopcenia przy działkach to tensocrom i na koniec na wszystko lakier satynowy Mikroscale.
Uszczelka kabiny tym razem z kalkomanii.
Zapraszam do galerii - tym razem zdjęcia z lampą i bez lampy
pudełko:

oryginał już po powrocie z Nam-u

z lampą:

















bez lampy:














