Strona 1 z 1

Nieuport 16C1 (1/72, Eastern Express)

PostNapisane: piątek, 7 listopada 2008, 23:03
przez PrzemoL
Przedstawiam ukończony model, którego budowę pokazywałem w wątku warsztatowym:
http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=12&t=4554

Nieuport 16 to wersja rozwojowa Ni 11 Bebe wyposażona w mocniejszy silnik - 110-konny Le Rhone. Dodatkową różnicą było wprowadzenie zagłówków, które były cechą charakterystyczną tych samolotów używanych przez RFC. Wkrótce okazało się, że nowy silnik jest zbyt mocny dla płatowca i w konsekwencji powstała powiększona wersja Ni17.

Prezentowany model to miniatura samolotu A134 należącego do 11. dywizjonu RFC. Samolot trafił do 2. dywizjonu RFC z RNAS 14 kwietnia, a do 11. - 21 czerwca. Na tym samolocie po południu 2 lipca 1916 roku as lotnictwa brytyjskiego Albert Ball uzyskał dwa zestrzelenia - Roland C.II i Aviatik C w okolicach Lens, a 3 lipca nieskutecznie atakował rakietami Le Prieura balon obserwacyjny. 11 sierpnia samolot wrócił do 2 Squadronu.

Miłego oglądania.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Nieuport 16C1 (1/72, Eastern Express)

PostNapisane: piątek, 7 listopada 2008, 23:18
przez tomek_chacewicz
PrzemoL napisał(a):Miłego oglądania.

Było bardzo miłe :D świetnie wyszedł! fajne cienie i naciągi
od całości odstaje może nieco zbyt jaskrawy kolor zastrzałów i śmigła no i te paseczki taśmy do cieniowania skrzydeł dałbym ciut węższe.. ale to już szczególiki ;o)

Re: Nieuport 16C1 (1/72, Eastern Express)

PostNapisane: sobota, 8 listopada 2008, 07:43
przez ZIO BY NAITT
No i cóż ja mógłbym napisać ... świetna robota - wiesz że tak jest :)

Z tymi paseczkami to rzeczywiście Tomek ma trochę racji - takie trochę 1/48 ...

PZDR

Re: Nieuport 16C1 (1/72, Eastern Express)

PostNapisane: sobota, 8 listopada 2008, 10:18
przez hadzi
Jak zawsze jestem pełen podziwu. Szkoda że zestawowy silnik to taki gniot.

Re: Nieuport 16C1 (1/72, Eastern Express)

PostNapisane: sobota, 8 listopada 2008, 18:17
przez mysiek13
Piekny model, nie ma co, naprawde rewelacja.

Pozdrawiam
Michal

Re: Nieuport 16C1 (1/72, Eastern Express)

PostNapisane: sobota, 8 listopada 2008, 20:09
przez Aleksander
Zegarmistrzowska robota - bardzo fajne malowanie - tylko rzeczywiście (dla mnie, lamera), śmigło za "jednostajne" w kolorze, ale reszta - super !

Re: Nieuport 16C1 (1/72, Eastern Express)

PostNapisane: sobota, 8 listopada 2008, 23:17
przez Stratocaster
W skali 1/48 to jest maleństwo, a siedemdziesiątcedwójce musi być jak duża mucha. Tym bardziej chciałbym wyrazić uznanie!

Re: Nieuport 16C1 (1/72, Eastern Express)

PostNapisane: niedziela, 9 listopada 2008, 11:18
przez Mateusz Sakowicz
Mam Nieuporta 11 Bebe w tej skali zbudownego z zestawu Toko i to faktycznie 'karaluch'. Tym bardziej doceniam kunszt wykonanaego przez Ciebie modelu! Mój nie wyszedł w 50% tak ładnie. Może przy 16c się poprawię sugerując się Twoją pracą:)

świetna robota!

Pozdrawiam,

Mateusz

Re: Nieuport 16C1 (1/72, Eastern Express)

PostNapisane: niedziela, 9 listopada 2008, 12:01
przez PrzemoL
Dzięki za uwagi i miłe opinie.

Słupki międzyskrzydłowe mają "moją" normalną imitację drewna, może w tym modelu wygląda jaśniej na tle ciemnego kamuflażu, ale naprawdę niczym się nie różni od koloru sklejki Lloyda C.V.

Jakiś czas temu dowiedziałem się, że śmigła w Nieuportach były czymś pokrywane, jakimś jednolitym materiałem, przypuszcza się, że był on w kolorze brązowym. W każdym razie nie było na nich widać typowego dla drewnianych śmigieł uwarstwienia.

Paseczki... Byłem dumny, że udało mi się je wyciąć o szerokości 0,5 mm. Ale zgadzam się z Wami, że powinny być jeszcze trochę ciensze. Postaram się następnym razem.

A o silniku pisałem w wątku warsztatowym, że natychmiast go wymienię, jeśli uda mi się zdobyć jakąś lepszą replikę 110-konnego Le Rhone. Nie będzie z tym problemu bo jest tylko "lekko" wklejony i można go będzie wyjąć od spodu osłony.

Jest to faktycznie najmniejszy z moich szmatopłatów. W 1/72 rozpiętość górnego płata to ok. 10,5 cm, o cały centymetr mniej niż Camel.

Re: Nieuport 16C1 (1/72, Eastern Express)

PostNapisane: sobota, 13 czerwca 2009, 21:05
przez PrzemoL
hadzi napisał(a):Szkoda że zestawowy silnik to taki gniot.


Nareszcie!!!
Udało mi się znaleźć producenta silników. Aeroclub robi metalowe kopie wielu pierwszowojennych rotacyjnych, m.in. 110hp Le Rhone. No i Nieuport 16 doczekał się podmiany. Dorobiłem mu tylko popychacze zaworów z drucika i chyba jest trochę lepiej

Obrazek
Obrazek

Re: Nieuport 16C1 (1/72, Eastern Express)

PostNapisane: sobota, 13 czerwca 2009, 21:13
przez hadzi
Znacznie lepiej Przemku.

Re: Nieuport 16C1 (1/72, Eastern Express)

PostNapisane: wtorek, 16 czerwca 2009, 23:03
przez Corsair
Bardzo miło ogląda się Twoje prace, jak dopracujesz warsztat malowania śmigła (z czym sam się również niestety borykam) będziesz miszczunio :D
Co do kolorów śmigła - tak na szybko spojrzałem do swoich fotek - to o ile Ni 10 i 11 mają w miarę wyraźny rysunek klejonego drewna, tak na 16 śmigło faktycznie wygląda jednolicie...
Co zaś dotyczy się silnika to ten "zamiennik" prezentuje się o niebo lepiej podnosząc efekt modelu. Proponowałbym może troszkę większy kontrast kolorów między cylindrami a blokiem tak by nie zlewało się w jednolitą całość. Myślę o czymś takim jak to:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Le_Rhone_9C.jpg
Co prawda sądzę że jest to troszkę efekt konserwacji i zabiegów kosmetycznych, ale dla oka wygląda atrakcyjniej :) Również na modelu.

Re: Nieuport 16C1 (1/72, Eastern Express)

PostNapisane: środa, 17 czerwca 2009, 12:49
przez spiton
Piękne skrzydełka. świetnie wycieniowane, z kapitalnym rancikiem, i taśmami na żeberkach. Piękne!!!!
Reszta też śliczniutka, i nie ma żadnych widocznych wpadek.Nowy silnik super!!!
I srebrny pierścień silnika fajnie wycieniowany ,-)))


Pozdrawiam

PS. zastanawia kolor podpórek baldachimu(szare)
PS2. Zastanawia mnie przeznaczenie tych dwóch szarych elementów na górnym płacie po bokach km'u ??

Re: Nieuport 16C1 (1/72, Eastern Express)

PostNapisane: czwartek, 18 czerwca 2009, 16:03
przez PrzemoL
Tak, Corsair. Muszę faktycznie coś wymyślić z tymi silnikami. Ale nie przekonują mnie te czarne cylindry.

Spiton, dzięki.
Już nie pamiętam skąd mi się wzięły te szare słupki baldachimu, ale musiałem gdzieś o tym przeczytać.
Te szare elementy na górnym płacie to typowe dla Nieuportów dźwigienki popychaczy napędu lotek.