Strona 1 z 1

Curtiss P-40B -----> 1/72 Airfix

PostNapisane: niedziela, 27 lipca 2014, 17:54
przez Abominus
Cześć! Taki lekko nieudany modelik mi wyszedł ale cóż, nauka trwa. Farby-zestawowe Humbrole. Masakra, ciągle się łuszczyły nie wiem czemu. Farba potrafiła nawet zmieniać odcienie. Albo to ja nie wiem jak się z nimi obchodzić. Sto razy bardziej wolę Pactrę. Wash nie chciał mi się do końca zmyć w niektórych miejscach i nie fajnie to wygląda. Spód modelu jest ostro brudzony, być może nawet "za ostro" ale kto tam wie w jakim stanie tak naprawdę utrzymywano ten samolot. Ogólnie sam nie jestem zadowolony, poprzednia moja produkcja (109tka) wyszła o niebo lepiej. Powiedzmy, że ten modelik to lekki wypadek przy pracy hehe;)
Do rzeczy. Model przedstawia samolot Curtiss P-40B należący do 47th Pursuit Squadron, 15th Pursuit Group, lotnisko Haleiwa, Oahu-Hawaje, 7 Grudnia 1941 rok. Pilot 2nd. Ltn. George S. Welch.
Jeden z kilku, który próbował odpierać atak japoński atak na Pearl Harbor. Zwycięzca 16 pojedynków powietrznych (4 nad Pearl Harbor). Późniejszy pilot testowy, brał również udział w Wojnie Koreańskiej. Pierwszy człowiek, który przekroczył barierę dźwięku.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Curtiss P-40B -----> 1/72 Airfix

PostNapisane: niedziela, 27 lipca 2014, 18:15
przez Tomasz Dzieciątkowski
Abominus napisał(a):Pilot 2nd. Ltn. George S. Welch.
Jeden z kilku, który próbował odpierać atak japoński atak na Pearl Harbor. Zwycięzca 16 pojedynków powietrznych (4 nad Pearl Harbor). Późniejszy pilot testowy, brał również udział w Wojnie Koreańskiej. Pierwszy człowiek, który przekroczył barierę dźwięku.

A czy przypadkiem TYM "pierwszym" nie był "Chuck" Yeager?

Re: Curtiss P-40B -----> 1/72 Airfix

PostNapisane: niedziela, 27 lipca 2014, 18:17
przez Jaro1941
Witam!
Mój P-40 z airfixa właśnie schnie :lol: Więcej narzekasz niż faktycznie on źle wygląda :P Ważne, że masz konkretne wnioski co jest źle. Ja też maluje humbolami i pactrą ale częściej wybieram humbrola który nie wymaga aż tak podkładu jak pactra. Który to nr farbki Ci tak zmieniał odcień? Pamiętam miałem kiedyś podobny problem z jednym zielonym ale nadrabiałem zawsze makijażem. Problem zniknął jak wlałem go do aero ;o) Jak na matowego humbrola bezpośrednio położysz washa to nie zejdzie ze względu na drobną chropowatość malowanej powierzchni, musiałbyś wcześniej jakimś błyszczącym lakierem go psiknąć ;o)

Re: Curtiss P-40B -----> 1/72 Airfix

PostNapisane: niedziela, 27 lipca 2014, 19:36
przez iras67
Tomasz Dzieciątkowski napisał(a):A czy przypadkiem TYM "pierwszym" nie był "Chuck" Yeager?

Podobno 14 Października 1947 w locie nurkowym na 37000ft przekroczył barierę lecąc na F-86...40 minut przed Chuckiem ;o)

Re: Curtiss P-40B -----> 1/72 Airfix

PostNapisane: poniedziałek, 28 lipca 2014, 12:21
przez Abominus
iras67 napisał(a):
Tomasz Dzieciątkowski napisał(a):A czy przypadkiem TYM "pierwszym" nie był "Chuck" Yeager?

Podobno 14 Października 1947 w locie nurkowym na 37000ft przekroczył barierę lecąc na F-86...40 minut przed Chuckiem ;o)


No i tym właśnie się sugerowałem, że to Welch pierwszy przekroczył barierę, choć oficjalnie podaje się, że to Yeager był pierwszy.

Jaro1941 - ten modelik był z tzw. Starter Setu a numery farbek w nim podanych to 128 spód i 155 góra. Zresztą na fotce ukazującej spód samolotu widać, po dokładnym przyjrzeniu się, że są jaśniejsze odcienie-tylne skrzydło i okolice komór podwozia głównego.

Re: Curtiss P-40B -----> 1/72 Airfix

PostNapisane: poniedziałek, 28 lipca 2014, 13:59
przez Murek
Abominus napisał(a):Jaro1941 - ten modelik był z tzw. Starter Setu a numery farbek w nim podanych to 128 spód i 155 góra. Zresztą na fotce ukazującej spód samolotu widać, po dokładnym przyjrzeniu się, że są jaśniejsze odcienie-tylne skrzydło i okolice komór podwozia głównego.

Co to jest "tylne skrzydło" :?: :shock:

Re: Curtiss P-40B -----> 1/72 Airfix

PostNapisane: poniedziałek, 28 lipca 2014, 14:01
przez Jaro1941
To pewnie zależy od kierunku lotu... :idea: :-/

Re: Curtiss P-40B -----> 1/72 Airfix

PostNapisane: poniedziałek, 28 lipca 2014, 16:10
przez Abominus
Murek napisał(a):
Abominus napisał(a):Jaro1941 - ten modelik był z tzw. Starter Setu a numery farbek w nim podanych to 128 spód i 155 góra. Zresztą na fotce ukazującej spód samolotu widać, po dokładnym przyjrzeniu się, że są jaśniejsze odcienie-tylne skrzydło i okolice komór podwozia głównego.

Co to jest "tylne skrzydło" :?: :shock:


statecznik poziomy - pasuje?

Re: Curtiss P-40B -----> 1/72 Airfix

PostNapisane: poniedziałek, 28 lipca 2014, 16:34
przez Jaro1941
Bez spiny ;o) Ja chodze do szkoły o profilu technik mechanik lotniczy. W mojej 22-osobowej klasie (3 rok) nie więcej jak 5 osób umie to nazwać. Zwykle to przy tablicy jest: ,,nnno wie pan no, y to takie na końcu samolotu co się tym kieruje nnno... tak?"