Strona 1 z 2

F-5E AFV Club 1/48

PostNapisane: niedziela, 15 lutego 2015, 22:06
przez Arkady72
Model ze stajni AFV, świetna jakość odlewów, z minusów lekka fakturka "pomarańczowej skórki" na skrzydłach. Może tylko u mnie tak było? Kokpit wymieniłem na żywiczny Aires, dodałem takież komory elektroniki w nosie. Kalkomanie TwoBobs.
Rys histeryczny:
Firma North­rop zachęcona handlowym powodze­niem samolotu F-5A/B prowadziła dalsze prace rozwojowe, których celem było opracowanie samolotu odpowiadającego ówczesnym i perspektywicznym wymo­gom taktyczno-technicznym. Przewidywano zastosowanie silnika o zwiększonym ciągu, stacji radiolokacyjnej i doskonalszego wyposaże­nia pilotażowo-nawigacyjnego. Nowa wer­sja otrzymała oznaczenie F-5E "Tiger II". 28.03.1969 r. odbył lot samolot F-5B z silnikami J85-GE-21, jako la­tające laboratorium silników przezna­czonych do samolotu F-5-21 (póź­niejszy F-5E). W 1970 r. samolot F-5E został wybrany przez rząd amerykański jako zwycięzca w konkursie na jednomiejscowy międzynarodowy samolot myśliwski IFA (International Fighter Aircraft. W konstrukcji F-5E uwzględniono zmiany wprowadzone w samolotach ka­nadyjskich CF-5, holenderskich NF-5 i norweskich F-5G- to znaczy dwupołożeniowe podwozie przednie, klapy noskowe, odladzanie przedniej szyby, zmodyfikowano przednią część skrzydła przy kadłubie, hak hamulcowy. Oblot pierwszego F-5E odbył się 11.08.1972 r. Pierwsza dostawa sa­molotu dla lotnictwa amerykańskiego w liczbie 20 egz. została zrealizowana w 1973 r., a dla zagranicznych odbiorców w 1974 r. Samolot F-5E znajdował się w produk­cji do 1987 r. Wyproduko­wano 1419 egz. F-5E, w tym 953 egz. wyprodukowała firma Northrop.
Konstrukcja (F-5E):
Jedno- lub dwumiejscowy dolnopłat o konstrukcji metalowej.
Skrzydło całkowicie metalowe o kształcie trapezowym. Konstrukcja skorupowa wielodźwigarowa. Pokrycie wyko­nano metodą frezowania. Skos krawędzi nata­rcia wynosi 24° (na 0,25 cięciwy) w części zewnęt­rznej oraz 32°55' w części przykadłubowej. Wyposażone w kla­py manewrowe o konstrukcji przekład­kowej umieszczone na krawędzi natarcia (na całej jej długości), klapy tylne szczelinowe o konstrukcji metalowej oraz lotki.
Kadłub o przekroju owalnym, ukształ­towany zgodnie z "regułą pól". Konstrukcja półskorupowa, całkowicie meta­lowa. Na dolnej powierzchni kadłuba w środ­kowej części zamocowano hamulce aerodynamiczne. Kabina zakryta, ciśnieniowa, klimatyzowana, wyposażona w fotel katapultowany.
Usterzenie pionowe i poziome o ob­rysie trapezowym w układzie klasycznym. Usterzenie poziome płytowe posiada konstrukcję przekładkową, jednodźwigarową. Statecznik pio­nowy metalowy ma konstrukcję skrzynkową, ster kierunku- prze­kładkową. Krawędź natarcia statecznika wykonana jako konstrukcja przekładkowa.
Podwozie trójpodporowe z kołem przednim, chowane w locie.
Uzbrojenie:
- F-5E- 2 działka Ford Aerospace M39A3 kal. 20 mm zabudowane w przedniej górnej części kadłuba. Uzbrojenie podwieszane na siedmiu węzłach: 1 pod kadłubem, 4 pod skrzydłami i 2 na końcach skrzydeł. Na prowadnicach zamocowanych na końcach skrzydeł przenoszone były jedynie 2 kierowane pociski rakietowe kla­sy powietrze-powietrze AIM-9L "Sidewinder". Na pozostałych węzłach mogły być przenoszone: kierowane pociski rakietowe klasy powietrze-powietrze AIM-120A AMRAAM, kierowane pociski rakietowe klasy powietrze-ziemia AGM-65A "Maverick", bomby burząco-odłamkowe Mk 82 o masie 227 kg, bomby burzące Mk 84 o masie 908 kg, bomby hamowane "Snakeye", francuskie bomby przeciwbetonowe "Durandal" (amerykań­skie oznaczenie CBU-15), bomby kasetowe Hunting BL755 zawierające 147 małych bombek przeciwpancernych, bomby napalmowe BLU, wyrzutnie niekierowanych pocis­ków rakietowych LAU-69 zawierających 7 pocisków kal. 70 mm. Max masa uzbrojenia podwieszanego- 3175 kg.
Wyposażenie:
- F-5E- stacja radio­lokacyjna Emerson Electric APQ-159, dwie radio­stacje, taktyczny system nawigacyjny TACAN współpracujący z urządzeniami naziemnymi, centrala danych aerodyna­micznych, system identyfikacyjny IFF (swój-obcy), system naprowadzania na cel. W zależności od potrzeby może być zainstalowane wyposażenie dodatkowe, jak np. układ nawigacji bezwładnościo­wej (INS), układ automatycznego lądo­wania, komputer misji, radiolokacyjny odbiornik ostrzegający o promieniowa­niu, zasobnik ze specjalną aparaturą elektroniczną montowany pod kadłubem. Sa­moloty używane w Wietnamie wyposa­żano dodatkowo w giroskopowy wskaź­nik położenia w locie.
Instalacje: hydrauliczna, elektryczna, tlenowa, klimatyzacyjna.
Dane techniczne F-5E:
Rozpiętość- 8,13 m, długość- 14,68 m, wysokość- 4,07 m, powierzchnia nośna- 17,3 m2.
Masa własna- 4410 kg, masa startowa normalna- 7030 kg, masa startowa max- 11 240 kg.
Prędkość max- Ma= 1,56, prędkość podejścia do lądowania- 230 km/h, wznoszenie- 10 516 m/min, pułap praktyczny- 15 790 m, promień działania z 2358 kg uzbrojenia- 222 km, promień działania max- 890 km, zasięg max- 2863 km.

Zdjęcia modelu.



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: F-5E AFV Club 1/48

PostNapisane: niedziela, 15 lutego 2015, 22:28
przez hacz
Jak zwykle bomba ;o)

Re: F-5E AFV Club 1/48

PostNapisane: niedziela, 15 lutego 2015, 22:33
przez rollingstones
jak zwykle problem z przednią golenią

Re: F-5E AFV Club 1/48

PostNapisane: niedziela, 15 lutego 2015, 22:55
przez Arkady72
rollingstones napisał(a):jak zwykle problem z przednią golenią

Mylisz goleń przednią z goleniami podwozia głównego :mrgreen: .

Re: F-5E AFV Club 1/48

PostNapisane: niedziela, 15 lutego 2015, 23:08
przez dranio
Model ładny ale opis to jakiś bełkot.

dranio

Re: F-5E AFV Club 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 16 lutego 2015, 21:53
przez rollingstones
Arkady72 napisał(a):
rollingstones napisał(a):jak zwykle problem z przednią golenią

Mylisz goleń przednią z goleniami podwozia głównego :mrgreen: .

nie wiem, nie znam się - ja tak na wszelki wypadek ;o)

Re: F-5E AFV Club 1/48

PostNapisane: wtorek, 17 lutego 2015, 08:38
przez Krocionorzec
dranio napisał(a):Model ładny ale opis to jakiś bełkot.

dranio


Jak to bełkot? Piękna rysa historyczna. Można wydrukować, zawiesić nad łóżkiem w gustownej ramce albo z przejęciem i wypiekami na twarzy czytać do poduszki dzieciom!

Re: F-5E AFV Club 1/48

PostNapisane: wtorek, 17 lutego 2015, 09:02
przez Grzesiek. K
Super wygląda :) . Bardzo się mi podoba.

Re: F-5E AFV Club 1/48

PostNapisane: wtorek, 17 lutego 2015, 09:35
przez dranio
Krocionorzec napisał(a):
dranio napisał(a):Model ładny ale opis to jakiś bełkot.

dranio


Jak to bełkot? Piękna rysa historyczna. Można wydrukować, zawiesić nad łóżkiem w gustownej ramce albo z przejęciem i wypiekami na twarzy czytać do poduszki dzieciom!


Rysy historycznej :mrgreen: to nie ma tam prawie wcale (a szkoda bo F-5 trochę walczyły), za to są jakieś czujniki giroskopowe, czy inne wyposażenie montowane w razie potrzeby, albo AMRAAM-y. :mrgreen: Są także klapy noskowe oraz klapy przednie. :shock: Nie wiem, kto to pisał, ale nie miał o tym wielkiego pojęcia. :mrgreen:

dranio

Re: F-5E AFV Club 1/48

PostNapisane: wtorek, 17 lutego 2015, 09:41
przez iras67
Super. Chciałbym kiedyś zrobić ruski odpowiednik takiego agresora z white star na stateczniku. Wiadomo czy coś takiego w ogóle było?

Re: F-5E AFV Club 1/48

PostNapisane: wtorek, 17 lutego 2015, 09:46
przez dranio
iras67 napisał(a):Super. Chciałbym kiedyś zrobić ruski odpowiednik takiego agresora z white star na stateczniku. Wiadomo czy coś takiego w ogóle było?


Nie było. :P

dranio

Re: F-5E AFV Club 1/48

PostNapisane: wtorek, 17 lutego 2015, 09:51
przez podciech
Śliczny ,pięknie pomalowany ,robi wrażenie.

Re: F-5E AFV Club 1/48

PostNapisane: wtorek, 17 lutego 2015, 10:29
przez Arkady72
dranio
Rysy historycznej :mrgreen: to nie ma tam prawie wcale ...

Bo to jest rysa histeryczna, czytaj uważniej :mrgreen: :P :lol: :shock: :!: :idea: :arrow: .
iras67
Chciałbym kiedyś zrobić ruski odpowiednik takiego agresora z white star na stateczniku.

Zrób sobie MiGa-23MLD z ruskiej jednostki typu aggressor :) :
Obrazek

Re: F-5E AFV Club 1/48

PostNapisane: wtorek, 17 lutego 2015, 10:41
przez dranio
Arkady72 napisał(a):dranio
Rysy historycznej :mrgreen: to nie ma tam prawie wcale ...

Bo to jest rysa histeryczna, czytaj uważniej :mrgreen: :P :lol: :shock: :!: :idea: :arrow: .


Chyba humorystyczna. :P :mrgreen:

dranio

Re: F-5E AFV Club 1/48

PostNapisane: wtorek, 17 lutego 2015, 10:44
przez Arkady72
dranio napisał(a):
Arkady72 napisał(a):dranio
Rysy historycznej :mrgreen: to nie ma tam prawie wcale ...

Bo to jest rysa histeryczna, czytaj uważniej :mrgreen: :P :lol: :shock: :!: :idea: :arrow: .


Chyba humorystyczna. :P :mrgreen:

dranio

Też nie zaprzeczam :mrgreen: .