Strona 1 z 1

ŁaGG-3 | ICM 1:48

PostNapisane: piątek, 16 października 2015, 19:34
przez HubertKendziorek
Przedstawiam ŁaGG-3 ICM 1:48
Prawdopodobnie 3 seria, obrona Moskwy zima 1941/1942, 178 IAP, Porucznik G.A. Grigoriew.

Maski Montex K48165, znając z wcześniejszych prób jakość kalkomanii ICM, nawet nie próbowałem ich użyć.
Lufy QuickBoost.
Rozwiercone wydechy i lufa działka silnikowego.
Blachy Eduard w kabinie.

Z przeróbek konieczne było zwężenie podłogi kokpitu, inaczej nie byłoby możliwe zachowanie wzniosu płata.

Nie chciałem go brudzić nadmiernie, zakładam że drewniany w większości samolot trzymali w hangarze, zatem mieli czas na utrzymanie we względnej czystości.

Ogólnie model przyjemny, świetna relacja jakości do ceny.
Mam nadzieję, że za bardzo go nie zepsułem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nad warsztatem foto też wciąż pracuję i muszę się jeszcze wiele nauczyć.

Pozdrawiam
Hubert

Na warsztacie: Bf-109 G-6 1:32 Revell Regia Aeronautica 75%, P-61A Black Widow Hobby Boss 1:48 90%, I-16 typ 24 Eduard 1:48 65%, Bf-109K-4 Fujimi 1:48 40%, Bf-109 G-6 Eduard 1:4? 80%, PZL-46 Sum Ardpol 1:72 75%, NAA P-51D Mustang Tamiya 1:48 10%

Re: ŁaGG-3 | ICM 1:48

PostNapisane: sobota, 17 października 2015, 12:54
przez Arcturus
Ładny Łagg i w ciekawym malowaniu. Trochę za bardzo się świeci od spodu, ale i tak fajny. Mam go teraz na warsztacie, też miałem problem z wzniosem skrzydeł, ja podcinałem górne połówki żeby zachować wznios.

Re: ŁaGG-3 | ICM 1:48

PostNapisane: środa, 21 października 2015, 09:10
przez Mac Eyka
Model fajny, gratuluje
Szkoda tylko, że nie zróżnicowałeś kolorystycznie elementów metalowych, np okaptowanie silniki i drewnianych.

Re: ŁaGG-3 | ICM 1:48

PostNapisane: środa, 21 października 2015, 17:14
przez Aleksander
Podoba mi się!

Re: ŁaGG-3 | ICM 1:48

PostNapisane: środa, 21 października 2015, 19:21
przez dewertus
Kendzior napisał(a):zakładam że drewniany w większości samolot trzymali w hangarze,


Takie coś jak hangar to było dostępne w: 1. zakładach produkcyjnych, 2. instytutach badawczych, 3. stałych lotniskach PVO (nad które Niemcy nie dolecieli...). Generalnie samoloty stały "pod chmurką" bez znaczenia z jakiego budulca były wykonane (btw, ŁaGG nie tyle był drewniany co laminatowy, z tą różnicą że zamiast maty z tworzyw sztucznych stosowano fornir).

Re: ŁaGG-3 | ICM 1:48

PostNapisane: środa, 21 października 2015, 22:14
przez HubertKendziorek
Dzięki Panowie za komentarze i miłe słowa.

dewertus napisał(a):Takie coś jak hangar to było dostępne w: 1. zakładach produkcyjnych, 2. instytutach badawczych, 3. stałych lotniskach PVO (nad które Niemcy nie dolecieli...). Generalnie samoloty stały "pod chmurką" bez znaczenia z jakiego budulca były wykonane (btw, ŁaGG nie tyle był drewniany co laminatowy, z tą różnicą że zamiast maty z tworzyw sztucznych stosowano fornir).


Na hangar oczywiście żadnych papierów nie mam, zadziałałem na zasadzie skojarzenia: Moskwa - jednak duże miasto, pewnie mieli hangary, do tego ŁaGG w stanie czystym i wypolerowanym latał przynajmniej jako tako.

I jasna sprawa - laminatowy. Fornir jednak był drewniany, zdaję się że produkcja wielu elementów szła w zakładach meblarskich.

Mac Eyka napisał(a):Szkoda tylko, że nie zróżnicowałeś kolorystycznie elementów metalowych, np okaptowanie silniki i drewnianych.


Próba była, ale zbyt subtelna, żeby na tych moich marnych fotografiach wyszło.

Żeby nie był taki czysty, prysnąłem Tamiya Smoke za wydechy i zrobiłem kilka nowych zdjęć. To moja druga sesja foto w życiu, mam nadzieję na postęp.


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Pozdrawiam
Hubert

Na warsztacie: Bf-109 G-6 1:32 Revell Regia Aeronautica 75%, P-61A Black Widow Hobby Boss 1:48 90%, I-16 typ 24 Eduard 1:48 65%, Bf-109K-4 Fujimi 1:48 40%, Bf-109 G-6 Eduard 1:4? 80%, PZL-46 Sum Ardpol 1:72 75%, NAA P-51D Mustang Tamiya 1:48 15%

Re: ŁaGG-3 | ICM 1:48

PostNapisane: środa, 21 października 2015, 22:46
przez dewertus
Kendzior napisał(a):Fornir jednak był drewniany, zdaję się że produkcja wielu elementów szła w zakładach meblarskich.

Zgadza się - taki był zresztą zamiar. "Drewno delta" to był fornir łuszczony przesycony lakierem bakelitowym prasowany w wysokiej temperaturze i wysokim ciśnieniu. Dlatego też pierwszy prototyp był bordowy - taki kolor miał lakier bakelitowy :)

Masz jakieś kwity na tą "29"? Pytam z ciekawości bo u siebie mam sylwetkę bez tych gwiazdek a sam numer jest na stateczniku pionowym i sterze kierunku (namalowany na gwieździe).

Re: ŁaGG-3 | ICM 1:48

PostNapisane: środa, 21 października 2015, 23:15
przez HubertKendziorek
Co do kwitów.
Fotografii tego samolotu chyba niestety nie widziałem, tylko profile na Wings Palette, w wydawnictwie Aj Press Militaria i Fakty 48: LAVOCHKIN LaGG-3, LA-5, LA-7 - CAMOUFLAGE & MARKINGS, no oczywiście maski Montex - ale to wszystko żadne papiery. Zresztą wszystkie się subtelnie różnią między sobą, ale nie w stopniu, o którym piszesz.

Wybrałem to malowanie bez wnikania w zgodność z rzeczywistością, to były moje pierwsze próby z maskami, jako trening przed Bf-109 G-6 w 1:32, miały być w miarę proste.

Pozdrawiam
Hubert

Na warsztacie: Bf-109 G-6 1:32 Revell Regia Aeronautica 75%, P-61A Black Widow Hobby Boss 1:48 95%, I-16 typ 24 Eduard 1:48 65%, Bf-109K-4 Fujimi 1:48 40%, Bf-109 G-6 Eduard 1:4? 80%, PZL-46 Sum Ardpol 1:72 75%, NAA P-51D Mustang Tamiya 1:48 15%