Strona 1 z 1

Wigry3, IS-1, Amodel 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 00:04
przez Flyzloty
Kolejny A-model.Tym razem to IS-1.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Wigry3 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 01:17
przez HubertKendziorek
Fajny "składak" ;)
Wigr w czasie jazdy nie dało się złożyć, a tym bardziej rozłożyć, tu zdaję się było inaczej.

Modele z tej firmy są wyzwaniem, w zasadzie jest to bardziej zbliżone do rzeźbienia w bryłach plastiku, niż tylko sklejania. Robiłem kilka ich produkcji, zanim przesiadłem się na większą skalę, kilku nie dałem rady ukończyć... Ty dałeś radę i za to chwała.

Pozdrowienia
Hubert

Re: Wigry3 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 15:34
przez obłok
IS-1 (IOSIF STALIN 1)
Efekt próby połączenia cech jedno i dwupłata. Pomysł z końca lat 30 powstał w OKB-30 pod kierunkiem W. Szewczenki. Prototyp zbudowano w Zakładzie nr 156. Po starcie jako dwupłat (dobre wznoszenie i zwrotność) samolot miał możliwość chowania nie tylko podwozia, ale i dolnego płata i mógł kontynuować lot jako jednopłat (zmniejszając opory czołowe i zwiększając prędkość poziomą). Powstanie prototypu wspierali piloci - Bohaterowie Związku Radzieckiego: Grigorij Krawczenko, Stiepan Suprun i Anatolij Sierow. Pierwszy lot na IS-1 wykonał 29 maja 1940 oblatywacz Wasilij Kuleszow. Pierwsze loty odbywały się bez chowania dolnego płata, dopiero 21 czerwca 1940 r. dokonał tego w locie Gieorgij Szijanow. Testujący maszynę piloci dobrze wypowiadali się o jej możliwościach i postulowali dopracowanie konstrukcji. W styczniu 1941 r. ukończono drugi prototyp IS-2 z mocniejszym silnikiem i lepszymi kształtami aerodynamicznymi, jednak rozpoczęcie wojny z Niemcami spowodowało likwidację programu „składanego myśliwca”. A przy okazji – wyjaśnienie nazwy „istriebitiel składnoj” pojawia się w materiałach o tej maszynie dopiero w latach 60-tych XX wieku. W dokumentach konstruktorskich nazwę IS tłumaczy się jako „Iosif Stalin”.

Re: Wigry3 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 15:36
przez piotr dmitruk
Jaki Iwan?
Iosif Wissarionowicz Stalin!

A skąd taka kolorystyka tego samolotu?
Srebrne gwiazdy mogą być OK, ale pas chyba nie jest biały
Obrazek
Obrazek

Re: Wigry3 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 15:52
przez żurawinowski
obłok napisał(a):IS-1 (IWAN STALIN 1)

aha... brawo rysa histeryczna!

Re: Wigry3 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 18:28
przez Ralf_S
Kendzior napisał(a):...Wigr w czasie jazdy nie dało się złożyć, a tym bardziej rozłożyć...


Szkoda, że mój Wigrus o tym nie wiedział :?
Złożył się w czasie zjazdu ze sporej górki w czasie kilkunasto-kilometrowej wycieczki z Czewy do pobliskiego Olsztyna. W efekcie zaliczyłem podwójnego tulupa, na szczęście z telemarkiem :mrgreen: Pękła śruba skręcająca Wigrusa po środku :shock:

Modelik świetny, Sowieci mieli zapał i środki na nieortodoksyjne i zupełnie bezsensowne projekty...

Re: Wigry3 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 19:19
przez obłok
żurawinowski napisał(a):
obłok napisał(a):IS-1 (IWAN STALIN 1)

aha... brawo rysa histeryczna!

Przepraszam... cóż mogę powiedzieć - nie myli się tylko ten co nic nie robi...
Rzeczywiście: "ИС", - ответил Шевченко, - это значит Иосиф Сталин

Re: Wigry3 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 21:44
przez Flyzloty
Dzięki za pozytywne przyjecie.
Co do kolorystyki to jak byś ten pas Piotrek pomalował? Żółty,szary...ciężko ocenić kolor na podstawie dostępnego materiału.

Re: Wigry3 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 22:51
przez HubertKendziorek
Ralf_S napisał(a):[...] Złożył się w czasie zjazdu ze sporej górki w czasie kilkunasto-kilometrowej wycieczki z Czewy do pobliskiego Olsztyna. W efekcie zaliczyłem podwójnego tulupa, na szczęście z telemarkiem :mrgreen: Pękła śruba skręcająca Wigrusa po środku :shock:

No to dopiero... słyszałem, że pękały, ale coś takiego. Dobrze, że się wyratowałeś :) Ja w tych czasach miałem Flaminga, był nieco solidniejszy.
Z drugiej strony, IS też wielkim sukcesem nie był, więc jednak sporo oba "składaki" łączy, mam jednak nadzieję, że nic mu nie pęknie.

Zgrabny modelik, ciekawa i uroczo bezsensowna konstrukcja.
Pas na kadłubie i osłonę silnika pewnie bym pomalował na żółto, ale biały też mógł tam być.

Pozdrawiam
Hubert

Re: Wigry3 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 23:08
przez TK
Model na Twoim, bardzo ok poziomie nie będę się tu rozpisywał ;). Ale tytuł galerii miażdży :mrgreen:

Re: Wigry3 1:72

PostNapisane: wtorek, 1 listopada 2016, 01:24
przez piotr dmitruk
Flyzloty napisał(a):Dzięki za pozytywne przyjecie.
Co do kolorystyki to jak byś ten pas Piotrek pomalował? Żółty,szary...ciężko ocenić kolor na podstawie dostępnego materiału.

Widziałem propozycję jasnoniebieskiego, i to do mnie przemawia, choć żółtego nie wykluczę.

Re: Wigry3, IS-1, Amodel 1:72

PostNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 16:02
przez Jaro_Su
Ja miałem "czajkę" nie "wigry" i się składała i się cieszyłem bo moja była niebieska a wigry wykańczali na czerwono.

Malowania prototypu to kolejna zabawa w zgadywanki, ale srebrne gwiazdy i zielona całość gra jak najbardziej, co do paska się nie wypowiadam.

Re: Wigry3, IS-1, Amodel 1:72

PostNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 18:13
przez GrzeM
Modelik pierwsza klasa, ale przyznam, że spodziewałem się czołgu...