Strona 1 z 1

Focke-Wulf Fw 190 D-9 Tamiya 1/48

PostNapisane: niedziela, 4 grudnia 2016, 12:18
przez Rafako
Witam serdecznie!

Prezentuję ostatnio zakończony model, przedstawiający samolot należący do Lt. Kurta Tanzera lotnisko Eggersdorf z kwietnia 1945 roku. Model praktycznie z pudła, wzbogacony jedynie toczonymi działkami MG 151, pasami Eduard w kabinie oraz żywicznymi wydechami (dzięki FnanekS). Malowany w całości, łącznie ze znakami od masek, farbami Gunze H, linie podziału zapuszczane panel linerem od Miga deep grey. Myślę, że w przyszłości dołożę mu jeszcze kopcia, ale jeszcze to rozważam.

Zapraszam do oglądania i komentowania!

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Focke-Wulf Fw 190 D-9 Tamiya 1/48

PostNapisane: niedziela, 11 grudnia 2016, 13:29
przez Bartek D
Witam ... Możesz przedstawić system malowania plamek ? Ładnie wyszły , nie widzę odkurzu :)

Re: Focke-Wulf Fw 190 D-9 Tamiya 1/48

PostNapisane: niedziela, 11 grudnia 2016, 17:56
przez Rafako
Witaj Bartek, staram się malować takie plamki na niskim ciśnieniu 0,5 - 0,7 bara, mocno rozcieńczoną farbą 1:3 - 1:4, z blokowaniem wychylenia igły w aero H&S Evolution. Transparentna farba daje możliwość wielokrotnego powrotu do każdej plamki i poprzez natryskiwanie kolejnych warstw możliwość decydowania o jej nasyceniu.

Re: Focke-Wulf Fw 190 D-9 Tamiya 1/48

PostNapisane: środa, 18 stycznia 2017, 20:03
przez Snakeplisken
Witaj .model pięknie i czysto wykonany...no może trochę dla mnie za czysto. Kopciucha moim zdaniem trza zapuścić ,bo osobiście nie widziałem żadnej długonosej bez okopceń ,zwłaszcza że, prezentujesz model użyty bojowo a daimlery kopciły okropnie.Druga sprawa to, nie uwzględniłeś iż wszystkie wstawki przed ogonem ,były z fabryki jasnoszare [farba podkładowa].w Twoim modelu to RLM76 . I na końec pytanie jak blokujesz w H&H iglicę -Mechanicznie?
pozdrawiam

Re: Focke-Wulf Fw 190 D-9 Tamiya 1/48

PostNapisane: środa, 18 stycznia 2017, 22:04
przez marco2607
Snakeplisken napisał(a): daimlery kopciły okropnie.


:lol: dobre

Re: Focke-Wulf Fw 190 D-9 Tamiya 1/48

PostNapisane: środa, 18 stycznia 2017, 22:29
przez Murek
marco2607 napisał(a): Snakeplisken napisał(a):
daimlery kopciły okropnie.



:lol: dobre

Faktycznie, ciekawostka :mrgreen:
Snakeplisken napisał(a):bo osobiście nie widziałem żadnej długonosej bez okopceń

To, że nie widziałeś nie oznacza, że samolotów nie myto od czasu do czasu.

Re: Focke-Wulf Fw 190 D-9 Tamiya 1/48

PostNapisane: czwartek, 19 stycznia 2017, 11:52
przez Rafako
Snakeplisken napisał(a):daimlery kopciły okropnie


w Fw 190 D stosowany był silnik Junkers Jumo, co nie znaczy, że nie kopcił

Snakeplisken napisał(a):wszystkie wstawki przed ogonem ,były z fabryki jasnoszare [farba podkładowa]


nie bardzo rozumiem co masz na myśli, owszem było wiele egzemplarzy gdzie kadłub poniżej linii kamuflażu był pozostawiony w barwie szpachlówki, ale ten konkretny samolot według wszystkich publikacji jakie widziałem był w barwie RLM 76

Snakeplisken napisał(a): jak blokujesz w H&H iglicę -Mechanicznie?


w H$S Evolution jest na końcu korpusu pokrętło którym blokuje się wychylenie iglicy

Re: Focke-Wulf Fw 190 D-9 Tamiya 1/48

PostNapisane: czwartek, 19 stycznia 2017, 21:56
przez Snakeplisken
Murek napisał(a):
marco2607 napisał(a): Snakeplisken napisał(a):
daimlery kopciły okropnie.



:lol: dobre

Faktycznie, ciekawostka :mrgreen:
Snakeplisken napisał(a):bo osobiście nie widziałem żadnej długonosej bez okopceń

To, że nie widziałeś nie oznacza, że samolotów nie myto od czasu do czasu.

Rafako podał ,lotnisko Eggersdorf z kwietnia 1945.Lotnisko Eggersdorf leży koło Berlina ergo śmiem wątpić,przy całym szacunku dla personelu naziemnego Luftwaffe, że myto spaliny z Jumo w ostatnich dniach wojny,kiedy czerwoni stali u bram Berlina.Życzę powodzenia przy myciu spalin z kolektora spalin, w warunkach polowych ,choćby benzyną. Bo wątpię czy było coś innego pod ręką. Co do Deimlera to oczywiście małe faux pas, Jumo od Junkersa
Murek napisał(a):
marco2607 napisał(a): Snakeplisken napisał(a):
daimlery kopciły okropnie.



:lol: dobre

Faktycznie, ciekawostka :mrgreen:
Snakeplisken napisał(a):bo osobiście nie widziałem żadnej długonosej bez okopceń

To, że nie widziałeś nie oznacza, że samolotów nie myto od czasu do czasu.
Rafako napisał(a):
Snakeplisken napisał(a):daimlery kopciły okropnie


w Fw 190 D stosowany był silnik Junkers Jumo, co nie znaczy, że nie kopcił

Snakeplisken napisał(a):wszystkie wstawki przed ogonem ,były z fabryki jasnoszare [farba podkładowa]


nie bardzo rozumiem co masz na myśli, owszem było wiele egzemplarzy gdzie kadłub poniżej linii kamuflażu był pozostawiony w barwie szpachlówki, ale ten konkretny samolot według wszystkich publikacji jakie widziałem był w barwie RLM 76

Snakeplisken napisał(a): jak blokujesz w H&H iglicę -Mechanicznie?


w H$S Evolution jest na końcu korpusu pokrętło którym blokuje się wychylenie iglicy


Rafako chodzi mi o malowanie tzw. technologiczne .Zapewne o tym wiesz, chodzi o miejsce przed usterzeniem przedłużkę- wstawkę gdzie zazwyczaj malowano Reichsverteidigungbalken vide publikacja Kagero Topdrawings Stefan Dramański, AJ presss Luftwaffe cz.4 Malowaniei Oznakowanie- Robert Michulec. Swoją drogą nie dokopałem się zdjęcia weisse 1 Kurta Tanzera,może i tak było że cała wstawka była w RLM76.Nie wiem czy Montex w tym wypadku miał dobre zdjęcia.Wielkie dzięki za info o H&S będę sam kombinował, i sorry za offtopa .
pozdrawiam

Re: Focke-Wulf Fw 190 D-9 Tamiya 1/48

PostNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 08:20
przez Rafako
Rafako napisał(a):Swoją drogą nie dokopałem się zdjęcia weisse 1 Kurta Tanzera,może i tak było że cała wstawka była w RLM76


Bardzo proszę:

Obrazek

Osobiście ani nie widzę innego koloru na segmencie przed sekcją ogonową ani kopcia (którego i tak finalnie dołożyłem).