Żółtaczka,Airabonita RS-Model 1:72

Napisane:
środa, 14 grudnia 2016, 11:50
przez Flyzloty
Re: Żółtaczka,Airabonita RS-Model 1:72

Napisane:
środa, 14 grudnia 2016, 12:40
przez Aleksander
O! Babcia Airacobry!
Świetnie wygląda, na pewno na półce, obok P-39, będzie zadawała szyku!
Re: Żółtaczka,Airabonita RS-Model 1:72

Napisane:
środa, 14 grudnia 2016, 13:52
przez HubertKendziorek
Aleksander napisał(a):O! Babcia Airacobry!
Czemu Babcia?
Przecie Airabonita była wersją "rozwojową" Airacobry opracowaną niemal równolegle, czyli raczej jakby siostra?
Model bardzo fajny, jak zwykle szeroki uśmiech na twarzy

Popracowałbym jeszcze nad łoszem, szczególnie na kalkomaniach, jak i kabinka trochę słabo wpasowana w kadłub.
Ogólny odbiór - bardzo pozytywny.
Pozdrawiam
Hubert
Re: Żółtaczka,Airabonita RS-Model 1:72

Napisane:
środa, 14 grudnia 2016, 21:47
przez obłok
Rzeczywiście...siostra i to młodsza.
XFL-1 AIRABONITA na lotnisku fabrycznym w Buffalo (stan Nowy York) w maju 1940 r. Samolot w wyglądzie pierwotnym - później powiększono usterzenie, zamontowano dłuższy wlot powietrza za kabiną (od P-39), zmieniono układ chłodnic podskrzydłowych oraz kolektorów wydechowych.
Konstrukcja oparta na płatowcu XP-39 Airacobra, opracowana na konkurs na myśliwiec US Navy ogłoszony w lutym 1938 r. Samolot różnił się od Airacobry nie tylko podwoziem o innej konfiguracji i brakiem turbosprężarki, ale także: inną konstrukcją, większą rozpiętością i powierzchnią nośną płata, dodaniem 10 komór bombowych w skrzydłach na 40 bomb odłamkowych o wadze 2,35 kg każda (przeciw niżej lecącym samolotom bombowym), wzmocnieniami konstrukcji kadłuba, dłuższymi goleniami podwozia, wyższą osłoną kabiny pilota, dodatkowym oknem w spodzie kadłuba przed pilotem dla celowania bombami i ułatwienia przy lądowaniu na lotniskowcu, dwoma brezentowo - gumowymi pływakami (nadmuchiwanymi sprężonym powietrzem w przypadku wodowania) w zewnętrznych częściach skrzydeł oraz hakiem do lądowania na pokładzie lotniskowca. Jedyny prototyp powstał dla porównania (jedynego w konkursie) samolotu z silnikiem rzędowym z innymi konstrukcjami opracowanymi do wspomnianego konkursu - m.in. F4U Corsair i F5F Skyrocket. Prototyp ukończono w kwietniu 1940 r. Samolot oblatał 13 maja 1940 r. Brian Sparks – pilot doświadczalny Bella. Próby fabryczne kontynuowano do 14 lutego 1941 r., gdy samolot przekazano do bazy US Navy Anacostia pod Waszyngtonem. Marynarka wykorzystywała samolot jako eksperymentalny do końca 1942 r. po czym został pocięty na złom.
Re: Żółtaczka,Airabonita RS-Model 1:72

Napisane:
czwartek, 15 grudnia 2016, 06:36
przez Aleksander
obłok napisał(a):Rzeczywiście...siostra i to młodsza.
No dobra - moje przekombinowanie - niech będzie siostra! Co nie zmienia faktu, że nadal bardzo atrakcyjna

Re: Żółtaczka,Airabonita RS-Model 1:72

Napisane:
piątek, 16 grudnia 2016, 23:07
przez Flyzloty
Dzięki za opinię.
Łosza więcej nie zamierzam dać,i tak już chyba przesadziłem;

Osłona kabiny jest odrobinę za mała.
Re: Żółtaczka,Airabonita RS-Model 1:72

Napisane:
sobota, 17 grudnia 2016, 19:29
przez pepociufakers
Są żółte skrzydła, jest OK:)
Już widzę oczami wyobraźni koło niego Wildcat-a z żółtymi skrzydłami.
Pzdr.
Jaro
Re: Żółtaczka,Airabonita RS-Model 1:72

Napisane:
sobota, 17 grudnia 2016, 23:27
przez Flyzloty
Wildcat będzie ale nie z żółtymi skrzydłami.
Morski na pływakach.
Re: Żółtaczka,Airabonita RS-Model 1:72

Napisane:
sobota, 17 grudnia 2016, 23:27
przez Murek
Na zdjęciu ma światełka na końcach skrzydeł

Re: Żółtaczka,Airabonita RS-Model 1:72

Napisane:
piątek, 20 stycznia 2017, 17:08
przez Jaro_Su
Ale pokraczny prototyp, wygląda ciekawie i faktura kadłuba jest oddana. Bym może nie łoszował tego srebrnego, ale to kwestia problematyczna.
Re: Żółtaczka,Airabonita RS-Model 1:72

Napisane:
czwartek, 26 stycznia 2017, 22:32
przez Flyzloty
Łosz jepiej wychodzi na zdjęciach
