Strona 1 z 1

Taki jedyny,Fokker D.XXI, SH 1:72.

PostNapisane: sobota, 15 kwietnia 2017, 12:52
przez Flyzloty
Fokker D.XXI ze składanym podwoziem i żywicznym płatem.
Jak ktoś chciałby sobie go popełnić,to niech uważa na cięcie kadłuba pod żywiczny płat.Postępując według instrukcji nie da się tego dobrze zrobić.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Taki jedyny,Fokker D.XXI, SH 1:72.

PostNapisane: sobota, 15 kwietnia 2017, 14:09
przez Jostein
Flyzloty napisał(a):Fokker D.XXI ze składanym podwoziem i żywicznym płatem.
Jak ktoś chciałby sobie go popełnić,to niech uważa na cięcie kadłuba pod żywiczny płat.Postępując według instrukcji nie da się tego dobrze zrobić.


A na co należy uważać konkretnie? Jeśli można zapytać.

Re: Taki jedyny,Fokker D.XXI, SH 1:72.

PostNapisane: sobota, 15 kwietnia 2017, 14:37
przez Flyzloty
Napisali że trzeba pozostawić w przedniej części kadłuba 12mm plastiku tak aby wpasował się płat.W rzeczywistości trzeba zostawic więcej bo powstaje dziura jak cholera.

Re: Taki jedyny,Fokker D.XXI, SH 1:72.

PostNapisane: sobota, 15 kwietnia 2017, 15:42
przez skusz
Fajny, podoba się. Lecisz z tymi czort-runami jak szalony :mrgreen: A on ci miał taki prawie ujemny wznios?

Re: Taki jedyny,Fokker D.XXI, SH 1:72.

PostNapisane: sobota, 15 kwietnia 2017, 16:07
przez Flyzloty
Fala na krawędzi natarcia może powodować takie wrażenie. Jest na zero, poza tym płat to żywiczny odlew.

Re: Taki jedyny,Fokker D.XXI, SH 1:72.

PostNapisane: sobota, 15 kwietnia 2017, 16:15
przez skusz
Aha, rrrozumiem ;o)

Re: Taki jedyny,Fokker D.XXI, SH 1:72.

PostNapisane: sobota, 15 kwietnia 2017, 17:26
przez obłok
Fokker D-XXI-4 (FR-167) - ostatni 50 egzemplarz 4 serii (4.sarja) wyposażony eksperymentalnie w składane podwozie - model przedstawia maszynę w trakcie testów operacyjnych w LeLv 30 (Lentolaivue 30) w bazie Immola na początku maja 1942 r.
4 seria Fokkerów została zbudowana w zakładach Valtion lentokonetehdas (VL) na licencji w latach 1940-41. Samoloty tej serii otrzymały amerykańskie silniki Pratt & Whitney R-1535 Twin Wasp Junior SB4-C (SB4-G). Pierwsza próba zamontowania składanego podwozia na D-XXI miała miejsce na egzemplarzu FR-117 w połowie 1941 r. jednak wypadek z 20 lipca tego roku spowodował powtórne zamontowanie standardowego podwozia i przekazanie samolotu do jednostki LeLv 12. Natomiast FR-167 wyprodukowany został przy końcu 1941 roku ze stałym podwoziem. Na początku 1942 r. zamontowano na nim składane podwozie firmy Messier, 2 marca 1942 r. pierwszy lot ze składanym podwoziem, 23 kwietnia 1942 r. przekazanie do 2/LeLv 30, 11 czerwca 1942 r. przekazanie do 3/T-LeLv 35 w Onttola, 29 lipca 1942 r. uszkodzony podczas lądowania w Noljakassa – pilot E. Estama nie odniósł obrażeń, 19 października 1942 przekazany do remontu w Karhumaki Oy, 3 maja 1942 powrócił do 3/T-LeLv 35, 22 maja 1944 r. powtórnie uszkodzony w czasie lądowania w Vesivehmaalla przez H. Niemisena, 17 lipca przekazany do Karhumaki Oy, gdzie w czasie naprawy zamontowano standardowe stałe podwozie, 28 listopada 1944 r. przekazany do LeSK, 6 grudnia 1946 r. znowu uszkodzony w czasie lądowania w Kauhavalla przez E. Pullisena, naprawiony w Karhumaki Oy, 13 września 1948 r. zmagazynowany, 11 czerwca 1951 r. skreślony ze stanu i 1 października 1952 r. złomowany.
Tak na marginesie - biorąc pod uwagę testy FR-117, to nie taki jedyny :D