Bf 109G-6 Tamiya 1/48
Napisane: niedziela, 17 czerwca 2018, 12:53
Skończony/polepiony w 4 miesiące i tydzień co jest najlepszym dowodem że w 3,5 miesiąca NIEDASIĘ przeciętnego 1/48 złożyć w jedną całość.
Pomalowany Bilmodelami - w przyszłości żadnego innego germańskiego aeroplana żadnymi innymi farPkami kolorować nie zamierzam.
Oblepiony kalkami SBSa - kolejny genialny produkt.
W środku i na zewnątrz kilka drobiazgów polepszających samopoczucie lepiącego (w większym stopniu) oraz wygląd ulepka (w mniejszym stopniu). Ewentualnych naśladowców informuję że przecudnej urody rury wydech... exhausty wiodącego czeskiego producenta (zdravim pane Szulce) poprawiają wygląd 109 i dodają 100 a nawet 120 % prestiżu wyłącznie w przypadku odtwarzania sytuacji "Hans & Jurgen serwisują Gustawa po 100 godzinach lotu i posłaniu do piachu 5 bolszewickich aeroplanów". Do zamkniętych pokryw silnika wydechy nie wejdą nawet gdy starożytni Bawarczycy zapłaczą.
Ilość merytorycznych błędów ulepka jest tak wielka że post powinien być blokowany pomiędzy 5.00 a 22.00:
- jak wie każdy fiński przedszkolak MT-416 był produkcji Erli a nie Helgi (albo na odwrót) a w każdym razie miał inne niż ma rynny karabinów,
- światła pozycyjne powinny mieć przezroczyste klosze z barwioną żarówką ale byłem zbyt leniwy żeby pasować w płat kawałki przezroczystego tworzywa,
- na wszystkich jednym zdjęciu przedstawiającym MT-416 w całej swojej wspaniałości nie widać nie tylko podwieszanego zbiornika ale nawet zaczepu - mam nadzieję że zdjęcie ze zbiornikiem za chwilę się objawi
Z innych błądów dyskwalifikująch ulepka wypada wymienić śmigiełko co się nie obraca.
Informacyjnie wypada jeszcze podać rysę historyczną:
- nr. VIN 411704,
- użytkownika 3/HleLv 34 to jest po ludzku 3 eskadrę 34 dywizjonu,
- awiator st. sierżant A. Nuorala - typ nie ma konta FB więc mam wątpliwości czy istnieje,
- miejsce postoju - lotnisko Taipasaari (albo jakoś podobnie) znane z tego latem 1944 mocno się kurzyło albo błociło,
- okres użytkowania 30.04.1944 a 23.10.1954.
Chętni, których nie zanudziłem, mogą zajrzeć poniżej. Hejt konstrukcyjny mile widziany.
Ordżinał
Plastikowa zabawkowa imitacja.
Pomalowany Bilmodelami - w przyszłości żadnego innego germańskiego aeroplana żadnymi innymi farPkami kolorować nie zamierzam.
Oblepiony kalkami SBSa - kolejny genialny produkt.
W środku i na zewnątrz kilka drobiazgów polepszających samopoczucie lepiącego (w większym stopniu) oraz wygląd ulepka (w mniejszym stopniu). Ewentualnych naśladowców informuję że przecudnej urody rury wydech... exhausty wiodącego czeskiego producenta (zdravim pane Szulce) poprawiają wygląd 109 i dodają 100 a nawet 120 % prestiżu wyłącznie w przypadku odtwarzania sytuacji "Hans & Jurgen serwisują Gustawa po 100 godzinach lotu i posłaniu do piachu 5 bolszewickich aeroplanów". Do zamkniętych pokryw silnika wydechy nie wejdą nawet gdy starożytni Bawarczycy zapłaczą.
Ilość merytorycznych błędów ulepka jest tak wielka że post powinien być blokowany pomiędzy 5.00 a 22.00:
- jak wie każdy fiński przedszkolak MT-416 był produkcji Erli a nie Helgi (albo na odwrót) a w każdym razie miał inne niż ma rynny karabinów,
- światła pozycyjne powinny mieć przezroczyste klosze z barwioną żarówką ale byłem zbyt leniwy żeby pasować w płat kawałki przezroczystego tworzywa,
- na wszystkich jednym zdjęciu przedstawiającym MT-416 w całej swojej wspaniałości nie widać nie tylko podwieszanego zbiornika ale nawet zaczepu - mam nadzieję że zdjęcie ze zbiornikiem za chwilę się objawi
Z innych błądów dyskwalifikująch ulepka wypada wymienić śmigiełko co się nie obraca.
Informacyjnie wypada jeszcze podać rysę historyczną:
- nr. VIN 411704,
- użytkownika 3/HleLv 34 to jest po ludzku 3 eskadrę 34 dywizjonu,
- awiator st. sierżant A. Nuorala - typ nie ma konta FB więc mam wątpliwości czy istnieje,
- miejsce postoju - lotnisko Taipasaari (albo jakoś podobnie) znane z tego latem 1944 mocno się kurzyło albo błociło,
- okres użytkowania 30.04.1944 a 23.10.1954.
Chętni, których nie zanudziłem, mogą zajrzeć poniżej. Hejt konstrukcyjny mile widziany.
Ordżinał
Plastikowa zabawkowa imitacja.