Strona 1 z 2

F-84E ThunderJet 1:72 Academy

PostNapisane: sobota, 3 listopada 2018, 23:16
przez dr_a1ex
Witam ciepło wszystkich na forum :)
Mój pierwszy model od bardzo dawna i pierwszy post na forum :mrgreen:
Model malowany pędzlem, kalkomanie mają kilka błędów, których już nie poprawię.
Proszę o ocenę fotek, robiłem telefonem :oops:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A pod nim jest gotowy do montażu kokpit kolejnego samolotu 8-)
Obrazek

Re: F-84E ThunderJet Academy 1:72

PostNapisane: niedziela, 4 listopada 2018, 15:07
przez Aleksander
Jak na pierwszy model od dawna i pędzel, to wygląda nawet nieźle, chociaż widać nierówno położoną farbę, co trochę psuje odbiór modelu. Ale najważniejsze, że zrobiłeś - pierwsze koty za płoty.
Nie będę oryginalny z mantrą: "jeżeli chcesz się w to bawić (a widać, że chyba tak), zainwestuj w aerograf, będzie lepiej i łatwiej".
Dawaj dalej!

Re: F-84E ThunderJet Academy 1:72

PostNapisane: niedziela, 4 listopada 2018, 18:52
przez dr_a1ex
Aerograf jakiś mam taki podstawowy, musiałbym tylko zainwestować w kompresor. Ale jak na razie mam za mały warsztat i nie mam miejsca na dodatkowy sprzęt :-|
Oczywiście, że na poważną zabawę aerograf to podstawa, ale pomęczę się jeszcze trochę pędzlem :mrgreen:
W tym modelu na krawędziach natarcia skrzydeł jest Silver od Testorsa, a reszta skrzydeł jest malowana Humbrolem Aluminium. Może przez to wrażenie trochę zepsute, ale miało być realistycznie 8-)

Re: F-84E ThunderJet Academy 1:72

PostNapisane: niedziela, 4 listopada 2018, 21:24
przez Aleksander
Bardziej myślałem o panelu przeciwodblaskowym - widać nierówne brzegi.
Kompresor weź ze starej lodówki - opis wykonania masz gdzieś opisany na forum - poszukaj.
I najważniejsze - nie zrażaj się, tylko rób, sam nie zauważysz, kiedy modele będą coraz lepsze.

P.S. Kolejny medyk na forum? :lol:

Re: F-84E ThunderJet Academy 1:72

PostNapisane: niedziela, 4 listopada 2018, 23:10
przez Wokulski
Aleksander napisał(a):.P.S. Kolejny medyk na forum? :lol:


Bardziej analityk, mam podobnych w szkole :mrgreen:

Re: F-84E ThunderJet Academy 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2018, 10:32
przez dr_a1ex
Aleksander napisał(a):Bardziej myślałem o panelu przeciwodblaskowym - widać nierówne brzegi.
[...]


Panel p/odblaskowy? Chodzi o to?
https://www.mojehobby.pl/products/71802 ... inish.html

Mam za mały 'warsztat' jak na razie i nie mam miejsca na zajmowanie się kompresorem i aerografem :-/

Aleksander napisał(a):P.S. Kolejny medyk na forum? :lol:

Lekarz ortodonta - codziennie w pracy coś przyklejam i odklejam 8-)

Re: F-84E ThunderJet Academy 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2018, 10:55
przez Wokulski
dr_a1ex napisał(a):
Aleksander napisał(a):Bardziej myślałem o panelu przeciwodblaskowym - widać nierówne brzegi.
[...]


Panel p/odblaskowy? Chodzi o to?
https://www.mojehobby.pl/products/71802 ... inish.html

Mam za mały 'warsztat' jak na razie i nie mam miejsca na zajmowanie się kompresorem i aerografem :-/

Aleksander napisał(a):P.S. Kolejny medyk na forum? :lol:

Lekarz ortodonta - codziennie w pracy coś przyklejam i odklejam 8-)


Panel przeciwodblaskowy to ten ciemny kolor przed kabiną, matowy, żeby pilotowi nie waliło po oczach.

Re: F-84E ThunderJet Academy 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2018, 12:31
przez Aleksander
O to to właśnie!

Re: F-84E ThunderJet Academy 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2018, 12:40
przez dr_a1ex
Wokulski napisał(a):Panel przeciwodblaskowy to ten ciemny kolor przed kabiną, matowy, żeby pilotowi nie waliło po oczach.


A to tak - nie używałem taśmy maskującej; jeszcze nie wiedziałem jak docinać - teraz już bym wiedział ;o) No i farba matowa tak szybko schnie :?

Re: F-84E ThunderJet Academy 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2018, 19:48
przez pepociufakers
Witaj w klubie - Jakiś czas temu F-84E Academy to był też mój pierwszy model po powrocie do modelarstwa(plastikowego).
Pzdr.

Re: F-84E ThunderJet Academy 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2018, 23:43
przez golf czarny
Możesz zdradzić czym malowałeś? Jakimi farbami konkretnie? I jak ile warstw , rozcieńczenie? Nie zachęcam do kupna aerografu/ sprężarki. Każdy robi na ile może. Gdybym zachęcał to zaraz coś porządnego. Ale jestem ciekaw, ponieważ ostatnio próbowałem rożnych akryli do pędzla i nie wiem dlaczego słabo wychodzą. Lubię ten samolot i go właśnie męczę. Albo on mnie.

Re: F-84E ThunderJet Academy 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2018, 23:49
przez dr_a1ex
golf czarny napisał(a):Możesz zdradzić czym malowałeś? Jakimi farbami konkretnie? I jak ile warstw , rozcieńczenie? Nie zachęcam do kupna aerografu/ sprężarki. Każdy robi na ile może. Gdybym zachęcał to zaraz coś porządnego. Ale jestem ciekaw, ponieważ ostatnio próbowałem rożnych akryli do pędzla i nie wiem dlaczego słabo wychodzą. Lubię ten samolot i go właśnie męczę. Albo on mnie.

Humbrole olejne 2 warstwy, ale w niektórych miejscach poprawiane nawet 4 warstwy. Kadłub i natarcia skrzydeł Testors silver - jest lepszy od Humbrola; jak dla mnie lepszy efekt błysku. A potem bezbarwny błyszczący na całość z wyjątkiem paneli p/odblaskowych - tam jest bezbarwny półmat. Nie rozcieńczane lub rozcieńczane bardzo niewiele jakimś uniwersalnym rozcieńczalnikiem w zapachu podobnym do benzyny ekstrakcyjnej :mrgreen: Starałem sie malować dużym płaskim pędzlem Italieri duże powierzchnie - lepiej kryje i równe warstwy.
Kupiłbym kompresor i jakiś lepszy aerograf, ale mam kącik modelarski w biurze, mam słabą wentylację pomieszczenia i mało miejsca...

Re: F-84E ThunderJet Academy 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2018, 23:57
przez Łukasz_K
Kup kompresor. Nawet tym aero co masz osiągniesz efekt 2klasy wyżej przynajmniej. Zmień tylko farby na akryle załóż coś na nos i za długo nie maluj podczas jednej sesji w małym pomieszczeniu. Warto!

Re: F-84E ThunderJet Academy 1:72

PostNapisane: wtorek, 6 listopada 2018, 00:01
przez dr_a1ex
astarott napisał(a):Kup kompresor. Nawet tym aero co masz osiągniesz efekt 2klasy wyżej przynajmniej. Zmień tylko farby na akryle załóż coś na nos i za długo nie maluj podczas jednej sesji w małym pomieszczeniu. Warto!

Kiedyś na pewno zaopatrzę się w aerograf - jakąś fajną iglicę z tym zbiorniczkiem u góry 8-) Ale na razie męczę pędzlem - robię tak jak mogę.

Re: F-84E ThunderJet Academy 1:72

PostNapisane: wtorek, 6 listopada 2018, 07:05
przez Wokulski
astarott napisał(a):Kup kompresor. Nawet tym aero co masz osiągniesz efekt 2klasy wyżej przynajmniej. Zmień tylko farby na akryle załóż coś na nos i za długo nie maluj podczas jednej sesji w małym pomieszczeniu. Warto!


Święta prawda.