Strona 1 z 1

Ju88 C-6 / ICM / 1:48

PostNapisane: sobota, 19 stycznia 2019, 15:00
przez Thalgonis
Hejka,

takie cuś mi się „wyprodukowało” w okresie przed-po świątecznym. To stosunkowo nowy wypust ICM, dlatego składalność całkiem-całkiem i sam wygląd wyprasek też fajny - np. linie podziału nie za głębokie ani nie za płytkie...

Maszyna z 13./KG 40 stacjonująca w Lorient we Francji w listopadzie 1943 r.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

PS. niestety, jeden duży błąd z mojej strony, z którym nie wiedziałem co zrobić i w końcu zostawiłem - podczas ostatniego lakierowania nie zabezpieczyłem zbiorniczka w aerografie i po przechyleniu troszkę lakieru wylało się z niego na spód modelu  :oops: :cry:  
Nie ruszałem tego, żeby nie rozmazać po całości...

Re: Ju88 C-6 / ICM / 1:48

PostNapisane: sobota, 19 stycznia 2019, 16:12
przez net_sailor
Szacun za metalowe obicia drewnianych łopat na ich krawędziach spływu. Bardzo awangardowa koncepcja! :mrgreen:
Plama farby na spodzie tylko dodaje uroku i wrażenia staranności wykonania! Nic z nią nie rób. Zwłaszcza, że jest na jednolitym tle, więc tym bardziej nie warto przeszlifować papierem 1000 i pomalować fragmentu na nowo.

Re: Ju88 C-6 / ICM / 1:48

PostNapisane: sobota, 19 stycznia 2019, 16:37
przez Jarpen
Chyba nie doszlifowałeś połączeń na gondolach silników od dołu,ale może tak ma być.

Re: Ju88 C-6 / ICM / 1:48

PostNapisane: sobota, 19 stycznia 2019, 16:39
przez Thalgonis
net_sailor napisał(a):Szacun za metalowe obicia drewnianych łopat na ich krawędziach spływu. Bardzo awangardowa koncepcja! :mrgreen:

nosz fukcik! Ale wtopa... Mam nauczkę, muszę dokładniej czytać dane techniczne każdego dłubanego modelu :D

Re: Ju88 C-6 / ICM / 1:48

PostNapisane: sobota, 19 stycznia 2019, 16:48
przez Ralf_S
Fajny, ale jakiś bardzo czysty. Chyba prosto z fabryki, jeszcze przed rusznikarzem, bo kaemy w nosie bardzo rozbiegane ;o)
Musisz zwracać większą uwagę na szpachlowanie połączeń, bo wyszły pod malowaniu, np.: pod gondolami silników.

Re: Ju88 C-6 / ICM / 1:48

PostNapisane: sobota, 19 stycznia 2019, 19:41
przez Thalgonis
Poprawiłem ten znak wodny i metalo-dżewniane śmigła :D
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Ju88 C-6 / ICM / 1:48

PostNapisane: sobota, 19 stycznia 2019, 20:16
przez net_sailor
Thalgonis napisał(a):Poprawiłem ten znak wodny i metalo-dżewniane śmigła :D

Zuch! Staranność nawet tak mocno nie boli, prawda? Tak trzymaj!

Re: Ju88 C-6 / ICM / 1:48

PostNapisane: sobota, 19 stycznia 2019, 21:13
przez Thalgonis
net_sailor napisał(a):
Thalgonis napisał(a):Poprawiłem ten znak wodny i metalo-dżewniane śmigła :D

Zuch! Staranność nawet tak mocno nie boli, prawda? Tak trzymaj!


Dobra, poszukam naszywki „Sprawność modelarz” do mojego mundurka zuchowego :lol:

PS. a czy możesz się powołać na jakieś źródło, że w modelu C-6 było drewniane śmigło? Bo ktoś mi na FB zabił ćwieka i szukam w goglach. Nie znajduję nic na temat śmigieł tylko same infa o silnikach i uzbrojeniu tej wersji...

Re: Ju88 C-6 / ICM / 1:48

PostNapisane: sobota, 19 stycznia 2019, 22:04
przez net_sailor
W Ju-88 stosowano dwa typy śmigieł:
1. Metalowe ,które miały wąski kształt łopat i wyginały się przy awaryjnym lądowaniu:
Obrazek


2. Drewniane, które miały poszerzenie u nasady z wyraźnymi załamaniami przed wejściem do piasty i na ogół łamały się jak zapałki:
Obrazek
To przykłady innych wariantów Junkersa, ale śmigła te same:
Obrazek
Obrazek

Tu najlepiej widać zachowany kształt łopat i rozwarstwione drewno na końcu po lekkim kontakcie z podłożem:
Obrazek

Re: Ju88 C-6 / ICM / 1:48

PostNapisane: sobota, 19 stycznia 2019, 22:13
przez Thalgonis
OK. Verydankeszenke.