Strona 1 z 1

FW 190A-3 EDUARD 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 19 października 2020, 13:41
przez tommyk
Witam
FW 190A-3 W. Nr. 2278, Uffz. Erich Pflaum, 2./ JG 51, Ljubań, Rosja, wrzesień 1942. Nowy wypust Eduarda. Na forum już pewnie dobrze znany.
Od wielu wielu lat chodziło za mną to malowanie za sprawą ...
Obrazek
Pociak do kompletu jeszcze czeka w szafie ale jego czas też nadejdzie.
Budowa prosto z pudła + lufy i pitot Master. Malowany MRP. Tym razem wash i waethering delikatnie bo taką miałem po prostu wizję.
RLM 70 i 71 mocno się ze sobą zlewają. A już po lekkiej modulacji obu kolorów efekt jest jeszcze mocniejszy. Być może należało dunkelgrun mocniej rozjaśnić dla kontrastu ale tu już nie będziemy nic zmieniać. Może następnym razem spróbujemy inaczej.
Zapraszam do galerii.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: FW 190A-3 EDUARD 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 19 października 2020, 14:45
przez barszczo
tommyk napisał(a):RLM 70 i 71 mocno się ze sobą zlewają.

I bardzo dobrze bo tak ma być. I poza trochę ciemnymi zdjęciami, bardzo fajna Foka ;o).

Re: FW 190A-3 EDUARD 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 19 października 2020, 14:58
przez Łukasz_K
Czyli mówisz że tam są 2 kolory ?
Obrazek

a tak serio fanie wyszedł, tylko ten format zdjęć jakiś taki facebookowy ;o)

Re: FW 190A-3 EDUARD 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 19 października 2020, 16:09
przez tommyk
Łukasz_K napisał(a):
a tak serio fanie wyszedł, tylko ten format zdjęć jakiś taki facebookowy ;o)

Zdjęcia wstawiam w formacie 800x600 bo z tego co pamiętam było kiedyś na pwm takie info, żeby większych nie wstawiać. Jeżeli można w większe to czemu nie ... :) Następne będą większe (nie wiem jak duże można).

Re: FW 190A-3 EDUARD 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 19 października 2020, 19:18
przez Murek
Jak dla mnie mógłby być ciut jaśniejszy ale rzeczywiście kontrast pomiędzy RLM 70 a 71 był niewielki. Z rzucających się w oczy babolików: pasy były mocowane w innym miejscu, za fotelem. Poza tym wygląda jak Fw 190 ;o)

Re: FW 190A-3 EDUARD 1:48

PostNapisane: wtorek, 20 października 2020, 10:43
przez Vierbein
Fajny, taki... ogólnowojskowy :mrgreen:

Re: FW 190A-3 EDUARD 1:48

PostNapisane: sobota, 24 października 2020, 18:44
przez Mr Orange
Murek napisał(a):Jak dla mnie mógłby być ciut jaśniejszy ale rzeczywiście kontrast pomiędzy RLM 70 a 71 był niewielki.


Nie do końca się zgodzę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Moim zdaniem są dwie możliwości:
1. zdjęcia, na których kontrast jest słabo widoczny, są po prostu słabej jakości i często na czarno-białej fotografii można odnieść takie wrażenie
2. odcienie nie były zawsze takie same, zależało to od partii, producenta itp.

Zauważyłem, że obecnie producenci farb też mają z tym problem. Np. Model Master w konfiguracji RLM 70/71 stosuje wyraźny kontrast, a Italeri słaby.

*Edit - linki proszę kopiować i wklejać, bo coś hiperłącza nie działają w 4 przypadkach
*poprawiłem, wystarczyło dodać znaczniki img - Łukasz_K

Re: FW 190A-3 EDUARD 1:48

PostNapisane: sobota, 24 października 2020, 19:01
przez Mr Orange
Dzięki wielkie.

Re: FW 190A-3 EDUARD 1:48

PostNapisane: sobota, 24 października 2020, 19:05
przez Georg01
Krzyż kadłubowy kończył się przed czarnymi paskami na obrzeżach żółtego pasa. W każdym razie biały nie był wyraźnie widoczny na czarnych paskach. Tak jak na zdjęciu.

Obrazek

Model bardzo czysto i ładnie wykonany. Pozdrowienia :)

Zdjęcie : internet, dla celów dyskusji.

Re: FW 190A-3 EDUARD 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 26 października 2020, 01:25
przez Tomasz
Model piękny! Doskonałe wykonanie. Gratulacje.
Te paski to jednak na 99% nie czarne lamowanie, a po prostu ślad po taśmie maskującej, od której malowano żółty pas.

Re: FW 190A-3 EDUARD 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 26 października 2020, 13:06
przez Kuba P.
barszczo napisał(a):
tommyk napisał(a):RLM 70 i 71 mocno się ze sobą zlewają.

I bardzo dobrze bo tak ma być.


A skąd taki wniosek? :shock:

Niemcy jak zauważyli, że im się farby w kolorze 70 i 71 starzeją na samolotach tak, że właśnie 70 blakła a 71 ciemniała i kamuflaż zaczynał się zlewać to podnieśli alarm i szukali rozwiązania, to poniekąd zaowocowało opracowaniem bardziej kontrastowych i mniej podatnych na utlenianie farb o kolorach 81 i 82. Kamuflaż po to ma dwa czy więcej kolorów, żeby własnie był ten efekt kontrastu i zniekształcania / rozmywania bryły.