Murek napisał(a): Moja wiedza na temat malowania Zero bazuje na tym, że:
1. Wczesne (A6M2) były malowane na kolor jasnoszarozielony, który nazywam karmelkowym.
Eeee, nie. Wczesne A6M2 były produkowane przez fabrykę Mitsubishi i te były karmelkowe (ame-iro). Później produkcję modelu A6M2 przejęła fabryka Nakajima i ona malowała je ''swoimi '' farbami.... szaro-zielonym. (Dominik poda ci nazwy japońskie.....ja ich nigdy nie pamiętam
). Po wprowadzeniu oficjalnego schematu dwukolorowego fabryka Mitsubishi malowała swoimi odcieniami a fabryka Nakajima .... swoimi. I one różniły się od siebie..... to tak żeby nam było łatwiej
I teraz jeśli masz samolot z fabryki Mitsubishi pomalowany fabrycznie na karmelkowy ale masz foto z późnego okresu wojny i jakimś cudem on nadal jest w czynnej służbie to on może być zielony od góry ale wtedy to na pewno nie będzie fabryczny kolor.... możesz malować czymkolwiek...
równie dobrze DARK Greenem angielskim....bo mógł być przecie przemalowany tym co znaleźli zajmując angielskie lotniska....
to sytuacja mało prawdopodobna raczej.... bardziej prawdopodobną jest, że będzie to samolot służący do szkolenia na terytorium Japonii...wtedy to też do końca nie wiadomo ale masz do dyspozycji dwa odcienie zielonego.... z Mitsubishi lub z Nakajimy....pewnie zależało to od tego do której fabryki było bliżej
Natomiast jeśli masz model A6M2 z Nakajimy to on będzie szarozielony od spodu a ciemnozielony od góry.... w odcieniach z jego rodzimej fabryki.
A tak naprawdę to te całe dywagacje nie mają większego sensu.... gdybyś chciał to rozkminić to nie zrobisz żadnej zerówki do koońca swoich dni
Maluj czym masz i ciesz się z hobby