Hej,
Dzięki za komentarz i zdjęcie oryginału!
Mikolaj75 napisał(a):...po lewej stronie kratka przed "5" traci regularność i nieco burzy kompozycję odbioru (kompletnie pomijam tu kwestie jak było czy jak mogło być)
To dobrze widać na zdjęciu. Prawa strona na kolorowance (i tym samym, modelu) jest bardziej regularna - podejrzewam, choć to hipoteza robocza, że wygląd prawego boku samolotu nie jest znany, stąd bardziej regularna kratka na profilu barwnym, bez różnych dodatkowych kresek i plamek.
Mikolaj75 napisał(a):Pytanka - kratka jak domniemywam z Mr Paint?
Tak, ale pomalowanie tak regularnego wzoru to jednak nie jest prosta sprawa nawet tymi farbami. Wliczając liczne poprawki, kratkę malowałem około 3h aż do uzyskania efektu, z którego jestem względnie zadowolony. Killerem jest zachowanie podobnej grubości i równoległości poszczególnych linii.
Mikolaj75 napisał(a):Czy polecasz późne 109 z AZ Model (np. G-10, G-14...)? Chodzi mi po głowie szybki projekt nastawiony na kolor z przyrzeczeniem nie zaglądania do kwitów pod żadnym pozorem... Nie chcę jednak wziąć jako bazy jakiejś zupełnej pomyłki...
Robiłem z AZ G-6 A/S, teraz kończę G-10 (te modele bazują na tym samym kadłubie) i generalnie jest bardzo ciężko złożyć te modele, naprawdę. Jeśli chodzi o AZ, to przyjemniejsze w złożeniu są wcześniejsze warianty (do G-6), choć podobno producent po jakimś czasie poprawił te kadłuby i wydał coś a'la new tool tych późnych 109 (czytałem, że po poprawce składają się bardzo dobrze ale niespecjalnie mam ochotę sprawdzać, na pewno są droższe). Więc, krakowskim targiem, jeśli jesteś gotów w szybkim projekcie dorzucić parę detali do kabiny, brałbym... późne 109 FineMoldsa