Strona 1 z 1

Blackburn Skua Mk2 , Special hobby, 1:72.

PostNapisane: sobota, 16 kwietnia 2022, 18:26
przez Flyzloty
Ostatni skończony.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Re: Blackburn Skua Mk2 , Special hobby, 1:72.

PostNapisane: sobota, 16 kwietnia 2022, 18:26
przez Murek
Ładny :D

Re: Blackburn Skua Mk2 , Special hobby, 1:72.

PostNapisane: sobota, 16 kwietnia 2022, 20:34
przez Aleksander
Bardzo mi się podoba! Lubię ten samolot - typowa angielska stylistyka bryły, z fajną historią w tle.
Mam jego "brata" w 1/48, ale nie mogę się jakoś uporać z odtworzeniem brakujących "włazów" (albo wzierników) na bokach kadłuba, które są widoczne w skali 1/72, a zabrakło ich w 1/48.

Re: Blackburn Skua Mk2 , Special hobby, 1:72.

PostNapisane: sobota, 16 kwietnia 2022, 20:47
przez skusz
Bardzo fajny, ładnie pomalowany, szkoda że nie ma bombki. Dodałaby ikry.

Re: Blackburn Skua Mk2 , Special hobby, 1:72.

PostNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2022, 00:19
przez obłok
Blackburn B-24 Skua Mk. II (L2940, A6A), 800 Squadron Fleet Air Arm, lotniskowiec HMS „Ark Royal” kwiecień 1940 r.
Samolot został wyprodukowany wiosną 1939 r. i przekazany 27 kwietnia 1939 r. do składnicy sprzętu 8 Maintenance Unit w Little Rissington (Gloucestershire), a następnie był przechowywany w Donibristle Storage Section.

Napaść Niemców na Norwegię 9 kwietnia 1940 r. była dla aliantów całkowitym zaskoczeniem. Tego samego dnia lotniskowce HMS „Ark Royal” i HMS „Glorious” wypłynęły z Gibraltaru w rejs do Anglii. Nie czekając na swoje „pływające lotniska” samoloty Skua z 800 i 803 Squadron (pozostawione wcześniej do obrony rejonu bazy Scapa Flow) rozpoczęły loty ofensywne z bazy lądowej Royal Navy Air Station Hatston (Orkady) w rejon norweskiego portu Bergen opanowanego przez Niemców. HMS „Ark Royal” dotarł do bazy Scapa Flow 21 kwietnia. 22 kwietnia na pokładzie tego lotniskowca wylądowały samoloty 800 Squadron (9 Blackburn Skua i 2 Blackburn Roc) oraz 801 Squadron (9 Skua i 3 Roc). W założeniach maszyny Skua miały wykonywać zadania szturmowe, a Roc miały ochraniać własne okręty. 24 kwietnia lotniskowce „Ark Royal” i „Glorious” (z 803 Squadron - 12 Skua) podpłynęły do norweskiego wybrzeża na odległość około 220 kilometrów.

14 kwietnia 1940 r. samolot L2940 został przejęty w RNAS Hatston przez 800 Squadron FAA jako uzupełnienie strat w nalotach poprzednich dni. 20 kwietnia Capt. Richard Thomas Partridge wykonał na nim 25 minutowy lot testowy, a następnie 23 kwietnia o godz. 5.20 przeleciał nim na pokład HMS „Ark Royal” (lot trwał 40 min.). 24 kwietnia Capt. R. T. Partridge został mianowany dowódcą 800 Squadron. 25 kwietnia o 5.55 maszyna L2940 rozpoczęła swój pierwszy lot patrolowy (4 godz. 20 min.) na „wymiatanie” niemieckich samolotów w rejonie niemieckiej bazy w Trondheim. Kolejny patrol L2940 rozpoczął się 26 kwietnia o 14.10 (2 godz. 5 min.) i w czasie jego trwania załoga wzięła udział w nierozstrzygniętej walce z He-115. 27 kwietnia 1940 r. na tym samolocie załoga w składzie: pilot - Capt. R. T. Partridge i radiooperator/strzelec Lt. R. S. Bostock (razem z dwoma innymi załogami z 800 Squadron) wzięła udział w zestrzeleniu Heinkla He-111 H (1H+CT, w. nr. 3178) z 9 Staffel/Gruppe III/Kampfgeschwader 26 koło Aandalsnes (Norwegia). Po tej walce na skutek przerwania pracy uszkodzonego silnika (lot trwał 2 godz. 45 min.), samolot wylądował awaryjnie na zamarzniętym jeziorze Breidal koło Grotli, gdzie załoga wobec braku możliwości naprawy podpaliła kokpit, aby zniszczyć urządzenie identyfikacyjne IFF. Angielscy lotnicy napotkali niemiecką załogę Heinkla, którego właśnie zestrzelili - Josefa Auchtora, Feldfebla Karla-Heinza Struncka i porucznika Horsta Schopisa. Czwarty członek załogi Heinkla zginął podczas lądowania awaryjnego. Anglicy wkrótce zostali złapani przez patrol norweski i załodze udało się wrócić na HMS ‘Ark Royal” (historia stała się kanwą norweskiego filmu „Śniegi wojny” z 2012 roku). Potem załoga ta latała maszyną L2995, na której 14 czerwca 1940 r., w trakcie ataku na pancernik „Scharnhorst” została zestrzelona przez Bf-109 E z Gruppe II/Jagdgeschwader 77. Poważnie ranny R.T. Partridge uratował się skokiem na spadochronie, został uratowany przez norweski kuter rybacki i jako jeniec doczekał końca wojny, zaś R.S. Bostock został zabity.

Re: Blackburn Skua Mk2 , Special hobby, 1:72.

PostNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2022, 08:27
przez Łukasz_K
Kapitalnie wyszedł, bardzo mi się podoba.

Re: Blackburn Skua Mk2 , Special hobby, 1:72.

PostNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2022, 20:11
przez Flyzloty
Dziękuje za komentarze.

Re: Blackburn Skua Mk2 , Special hobby, 1:72.

PostNapisane: piątek, 22 kwietnia 2022, 15:06
przez Mikolaj75
Podoba mi się - ciekawy układ kolorów z uwago na białe pola kokard i brak koloru żółtego - wygląda mnie standardowo. Nieco za mały kontrast kolorów kamo dla tej skali. Atrakcyjna brzydula. ... czy Skua (wydrzyk) to ona czy on..? ;o)

Re: Blackburn Skua Mk2 , Special hobby, 1:72.

PostNapisane: piątek, 22 kwietnia 2022, 17:26
przez Flyzloty
Mikolaj75 napisał(a):Podoba mi się - ciekawy układ kolorów z uwago na białe pola kokard i brak koloru żółtego - wygląda mnie standardowo. Nieco za mały kontrast kolorów kamo dla tej skali. Atrakcyjna brzydula. ... czy Skua (wydrzyk) to ona czy on..? ;o)


Dzięki
Z reguły kolory dorabiam z farbek które posiadam. Tym razem dokupiłem każdy z kolorów i po ściągnięci masek okazało się że kontrastu w ogóle nie ma.
Wszystko się zlewało.
Częściowo maskowałem i efekt finalny widać. Podobną sytuację miałem z brytyjskim Corsairem , Fulmarem...

Re: Blackburn Skua Mk2 , Special hobby, 1:72.

PostNapisane: sobota, 23 kwietnia 2022, 20:47
przez GrzeM
Bardzo lubię ten samolot, a model wyszedł znakomicie! Gratulacje!