przez greatgonzo » sobota, 16 marca 2024, 16:34
Nieco inaczej. Pokrywy kół otwierały się tylko podczas wciągania i wypuszczania podwozia. Poza tym pozostawały zamknięte. Teoretycznie, bo w stojącym z wyłączonym silnikiem samolocie spadało ciśnienie hydrauliki i pokrywy podwozia, a także i klapy stopniowo obniżały się, aż do pełnego zwisu. Oczywiście pokrywy można było otwierać do serwisu.
Także kwestia sposobu obsługi. W kanadyjskich instrukcjach użytkowania Mustangów nakazywano spuszczenie ciśnienia z instalacji hydraulicznej po zakończeniu kołowania. Na opuszczone klapy w ogóle patrzono przychylnie, bo to gwarantowało, że nikt po nich nie będzie łaził, co niekoniecznie było wskazane.
Inaczej wyglądała sytuacja we wcześniejszych Mustangach z Allisonem. Tam pokrywom podwozia towarzyszyły zamki i pozostawały zamknięte niezależnie od poziomu ciśnienia w hydraulice.
A model rzeczywiście cieszy oko.