Strona 1 z 1

Avia CS-199, Eduard, 1:72

PostNapisane: sobota, 6 kwietnia 2024, 21:00
przez Kermit
Przedstawiam Wam czeską Avię CS-199 czyli powojennego Bf 109G-12 z silnikiem od bombowca. Model prosto z pudła, dodałem jedynie amerykańskich pilotów z PJ Production oraz moje standardowe zmiany własne - magnesy neodymowe oraz łożysko do śmigiełka.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tutaj w towarzystwie wersji E-1 oraz F-4:

Obrazek

Obrazek

Re: Avia CS-199, Eduard, 1:72

PostNapisane: sobota, 6 kwietnia 2024, 21:29
przez Łukasz_K
Jak nie lubię bf109 to avie uwielbiam, wyszła pięknie, gratki, mnie się podoba bardzo.

Re: Avia CS-199, Eduard, 1:72

PostNapisane: sobota, 6 kwietnia 2024, 22:34
przez tommyk
Tak rzeczywiście z całej trójki wygląda najciekawiej. Bardzo mi się podoba, choć ja byłem zawsze fanem wersji jednomiejscowej.

Re: Avia CS-199, Eduard, 1:72

PostNapisane: sobota, 6 kwietnia 2024, 22:52
przez Murek
Wygląda fajnie ale... ja sobie poczekam na 1-48 ;o)

Re: Avia CS-199, Eduard, 1:72

PostNapisane: niedziela, 7 kwietnia 2024, 11:28
przez Mac Eyka
Nie no normalnie fajny ci on jest.
Tak tylko przy okazji CS-199 nie był przeróbką Bf-109G-12 tylko inwencją własną.
śmigiełko się kręci i to jest bardzo duży pozytyw.

Re: Avia CS-199, Eduard, 1:72

PostNapisane: niedziela, 7 kwietnia 2024, 11:42
przez Aleksander
Widzę fajną konsekwencję w budowie samolotów w locie - chyba rzeczywiście tak najlepiej można ocenić urodę sylwetki takiej konstrukcji.
Świetna Avia, w locie wygląda bardzo naturalnie - warto by "wyciąć" w jakimś programie graficznym te podpórki, by zdjęcia wyglądały "jak prawdziwe".

Re: Avia CS-199, Eduard, 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 8 kwietnia 2024, 00:19
przez Kermit
Dzięki za wszystkie komentarze! Cieszę się, że model się Wam podoba :)

Mac Eyka napisał(a):Tak tylko przy okazji CS-199 nie był przeróbką Bf-109G-12 tylko inwencją własną.


W tym zakresie opieram się na instrukcji producenta. Może nie jest to najlepsze źródło, ale wydaje mi się jednak wiarygodne. Nie bez znaczenia jest też, że oba samoloty są (wizualnie) prawie identyczne, więc pole do własnej inwencji wydaje się być mocno ograniczone ;o)

Obrazek

Aleksander napisał(a):Widzę fajną konsekwencję w budowie samolotów w locie - chyba rzeczywiście tak najlepiej można ocenić urodę sylwetki takiej konstrukcji.
Świetna Avia, w locie wygląda bardzo naturalnie - warto by "wyciąć" w jakimś programie graficznym te podpórki, by zdjęcia wyglądały "jak prawdziwe".


Próbuję zostać modelarskim trendsetterem ;o) A tak na poważniej, to choćby na boxartach samoloty pokazywane są niemal tylko w locie. A jak potem chciałbyś sobie takiego zbudować, to: brakuje pilota, podwozie do przerobienia, brak podstawki itd. Trudno się potem dziwić, że 99% modeli buduje się na kołach, mimo że w locie mają na pewno nie mniej uroku.

Co do podpórki - przy ostatnim modelu bawiłem się w jej wycinanie w lightroomie, ale doszedłem do wniosku, że tak jak jest, jest dobrze. To jest tylko plastikowy model i nie będę udawać, że jest inaczej :D Natomiast nie mógłbym zaakceptować sztywnego połączenia modelu z podstawką, wiercenia jakichś otworów w modelu itp., stąd obowiązkowe magnesy i metalowa podpórka.

Re: Avia CS-199, Eduard, 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 8 kwietnia 2024, 12:21
przez HubertKendziorek
Super model(e) i zdjęcia, ależ przyjemnie się to ogląda.
W dobie cyfrowej fotografii czasem śmigiełka nie "kręcą się" na zdjęciach, ale z kręcącymi się wyglądają świetnie :mrgreen:

Re: Avia CS-199, Eduard, 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 8 kwietnia 2024, 18:16
przez Mac Eyka
Kermit napisał(a):W tym zakresie opieram się na instrukcji producenta. Może nie jest to najlepsze źródło, ale wydaje mi się jednak wiarygodne. Nie bez znaczenia jest też, że oba samoloty są (wizualnie) prawie identyczne, więc pole do własnej inwencji wydaje się być mocno ograniczone ;o)


Dziwne, że Czesi nie do końca piszą prawdę o własnych samolotach

Maszyn dwumiejscowych zbudowali w sumie 82 szt.
W 1946 r. 2 szt to "oryginalne" G-12 powstałe z wykorzystaniem odnalezionych kadłubów tej wersji.
W 1947 r. 27 szt zbudowanych na bazie G-6 (CS-99). Była to Czeska przebudowa "Gustawa" nie oparta na G-12.
Później zbudowali jeszcze 58 maszyn powstałych z przebudowy "oryginalnych" Avii S-199 napędzanych silnikami Junkersa-211.
I właśnie taką maszynę zbudowałeś.
Poniżej masz porównanie Bf-109G-12 i Avii CS-199.
Widać różnicę na pierwszy rzut oka.

Obrazek

Re: Avia CS-199, Eduard, 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 8 kwietnia 2024, 21:32
przez abtb
Żeby trochę sprawę rozjaśnić to tchnę trochę życia w te bezduszne grafiki :P
G-12:
Obrazek

Avia CS-199
Obrazek

Re: Avia CS-199, Eduard, 1:72

PostNapisane: środa, 10 kwietnia 2024, 16:30
przez Kermit
Mac Eyka napisał(a):Maszyn dwumiejscowych zbudowali w sumie 82 szt.
W 1946 r. 2 szt to "oryginalne" G-12 powstałe z wykorzystaniem odnalezionych kadłubów tej wersji.
W 1947 r. 27 szt zbudowanych na bazie G-6 (CS-99). Była to Czeska przebudowa "Gustawa" nie oparta na G-12.
Później zbudowali jeszcze 58 maszyn powstałych z przebudowy "oryginalnych" Avii S-199 napędzanych silnikami Junkersa-211.
I właśnie taką maszynę zbudowałeś.
Poniżej masz porównanie Bf-109G-12 i Avii CS-199.
Widać różnicę na pierwszy rzut oka.


Super informacje, dzięki!

abtb napisał(a):Żeby trochę sprawę rozjaśnić to tchnę trochę życia w te bezduszne grafiki :P
G-12:


Świetne pokraki! W Twoim G-12 statecznik pionowy jest taki sam jak w Avii. Na schematach @Mac Eyka statecznik jest taki jak w G-6. Wygląda to na błąd producenta, choć może były też jakieś różnice w ramach samej wersji G-12?

HubertKendziorek napisał(a):Super model(e) i zdjęcia, ależ przyjemnie się to ogląda.
W dobie cyfrowej fotografii czasem śmigiełka nie "kręcą się" na zdjęciach, ale z kręcącymi się wyglądają świetnie :mrgreen:


Dzięki! :mrgreen:

Re: Avia CS-199, Eduard, 1:72

PostNapisane: piątek, 12 kwietnia 2024, 22:34
przez Mac Eyka
Kermit napisał(a): W Twoim G-12 statecznik pionowy jest taki sam jak w Avii. Na schematach @Mac Eyka statecznik jest taki jak w G-6. Wygląda to na błąd producenta, choć może były też jakieś różnice w ramach samej wersji G-12?


Generalnie G-12 powstawały poprzez przeróbkę wczesnych wersji "Gustawów". Najwyżej do G-6. Pod koniec roku 1944 przerobiono kilka maszyn z silnikami DB605AS/D.
Możliwe, że były tam maszyny z późnym statecznikiem