Tak przy poniedziałku wrzucam model pierwszego włoskiego "śledzia"
Nasz bohater w oryginale:
oraz fotka przedstawiająca F-104G "9998" startujący do pierwszej prezentacji w locie w Palmdale 3 marca 1962r.
Samolot opuścił fabrykę Lockheed-a w Palmdale w Kalifornii w lutym 1962 roku z numerem producenta 9998 i 3 marca 1962 roku został formalnie przekazany Włoskim Siłom Powietrznym. Kapitan Franco Bonazzi, będący wówczas członkiem Połączonych Sił Testowych F-104G (JTF) w Edwards AFB, wykonał loty akceptacyjne. Samolot został następnie tymczasowo „wypożyczony” przez IAF firmie FIAT i używany przez Vittorio Sanseverino, głównego pilota testowego FIAT, na loty zapoznawcze w Palmdale przed wysyłką do Turynu we Włoszech. W Turynie samolot został ponownie zmontowany i otrzymał numer seryjny IAF MM6501. 9 czerwca 1962 MM6501 ponownie wzbił się w powietrze pilotowany przez Vittorio Sanseverino, a 29 września 1962 ponownie dostarczony do IAF i ponownie przyjęty przez Franco Bonazziego. W 1962 roku MM6501 został przydzielony do Centrum Testów w Lotach IAF (RSV-Reparto Sperimentale di Volo) w Pratica di Mare z kodem RS-1. Ostatnią rolą operacyjną samolotu były loty rozpoznawcze w składzie 3° Stormo w Villafranca, aż do „przejścia na emeryturę” , kiedy to samolot wystawiono w Muzeum IAF w Vigna di Valle
Tyle tytułem wstępu (chyba rekordowego jak na mnie ), teraz prezentacja modelu: