Strona 1 z 1

Miles nie Davis , Miles M.20 , Maintrack Models 1:72

PostNapisane: niedziela, 1 września 2024, 18:16
przez Flyzloty
Vacuforma , absolutny vintydz.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Miles nie Davis , Miles M.20 , Maintrack Models 1:72

PostNapisane: niedziela, 1 września 2024, 19:13
przez skusz
Faktycznie, wintydż aż ciężko coś napisać, ale mógłbyś zwrócić uwagę na krawędź spływu, można by papierkiem je troszeczkę potraktować.

Re: Miles nie Davis , Miles M.20 , Maintrack Models 1:72

PostNapisane: niedziela, 1 września 2024, 23:34
przez obłok
Miles M.20 Mk. II (M.20/2) AX834, jesień 1940 r., Aeroplane and Armament Experimental Establishment - A&AEE (Biuro Doświadczalne Lotnictwa i Uzbrojenia) w Boscombe Down.

Samolot zbudowany według specyfikacji F.19/40 (kontrakt nr B140247/40). Do M.20/2 wybrano 1300-konny silnik Rolls-Royce Merlin XX, który był także instalowany w Bristolu Beaufighter II. Instalacja silnika M.20/2 była wymienna z silnikami tego samolotu, a jedyne różnice polegały na kilku modyfikacjach osłony. Prototyp po raz pierwszy wzbił się w powietrze 15 września 1940 roku. Okazało się jednak, że M.20 ma problemy ze statecznością w locie. Podjęto więc decyzję o wydłużeniu kadłuba o 25 cm i przesunięciu do tyłu statecznika poziomego. Zmodyfikowany samolot przekazano do ośrodka badań lotniczych Aeroplane and Armament Experimental Establishment (Biuro Doświadczalne Lotnictwa i Uzbrojenia).
27 października M.20/2 pokryto kamuflażem, przy czym dolne części pomalowano na żółto. Testy fabryczne kontynuowano w lutym 1941 r. Jednak po próbach wznoszenia, 6 lutego, prototyp uległ wypadkowi. Pilot lądował na pokrytej śniegiem trawie w Woodley - kiedy nacisnął hamulce, koła się zablokowały i samolot wpadł w poślizg, uderzył w płot obok lądowiska i wpadł do zalanej żwirowni. Pilot Kennedy wyszedł bez szwanku, ale incydent prawdopodobnie doprowadził do zaprzestania testów M.20/2, ponieważ nie ma zapisów o jego dalszych próbach.
Testy porównawcze jakim poddano prototyp pokazały, że osiągi M.20 dorównują, a w niektórych parametrach przewyższają osiągi samolotów Hurricane i Spitfire. Niestety dla projektu, bitwa o Anglię zakończyła się zwycięstwem Royal Air Force, a brytyjski przemysł pełną parą produkował nowe samoloty i nie było już potrzeby wprowadzania na uzbrojenie „pomocniczego” myśliwca.
Na początku kwietnia 1941 roku wystartował „nowy” Miles M.20/4. Źródła sugerują, że uszkodzony M.20/2 - AX834 - mógł zostać odbudowany z inicjatywy Milesa w odpowiedzi na nowe zagrożenie ze strony Niemiec. Oficjalne dokumenty są poparte tym samym numerem umowy na prototyp co M.20/2. Prawdopodobnie maszyna ta zawierała znaczną ilość komponentów AX834.
Zagrożenie pochodziło ze strony bombowców dalekiego zasięgu Focke-Wulf Fw 200 Condor, które zaatakowały konwoje aliantów u północnych wybrzeży Irlandii. Aby temu przeciwdziałać, zrodził się pomysł wyposażenia statków handlowych (tzw. CAM-ship) w myśliwce „jednorazowego użytku”, startujące z katapulty na pokładzie. Do takich celów miał być używany Miles M.20/4. Ten pomysł upadł, gdy do tego zadania zostały przeznaczone starsze, już zużyte myśliwce typu Hurricane czy Fulmar.

Re: Miles nie Davis , Miles M.20 , Maintrack Models 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 2 września 2024, 09:42
przez piotr dmitruk
Słodziak!

Re: Miles nie Davis , Miles M.20 , Maintrack Models 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 2 września 2024, 19:09
przez Flyzloty
skusz napisał(a):Faktycznie, wintydż aż ciężko coś napisać, ale mógłbyś zwrócić uwagę na krawędź spływu, można by papierkiem je troszeczkę potraktować.


Można , ale akurat ten model ma historie która na to nie pozwoliła.
Mianowicie został on zakupiony w postaci sklejone i pomalowanej na ebaju.
Żona pewnego Anglika wyprzedawała kolekcje.
Taki potworek (linie podziału matchboxsów to przy nim szczyt finezji , zapadliska, połówki kadłuba sklejone z przesunięciem...) trawił do mnie.
Wybacz Sławek ale sił nie starczyło na krawędzie ;o)

Re: Miles nie Davis , Miles M.20 , Maintrack Models 1:72

PostNapisane: środa, 4 września 2024, 21:05
przez Aleksander
Świetny - dużej urody, choć mały :)