Strona 2 z 2

Re: Spitfire Mk.VB z wyprasek Eduarda

PostNapisane: czwartek, 17 grudnia 2020, 17:04
przez FranekS
Bogdan Stanek napisał(a):Nadarzyła się okazja, to zapytam
Co to za skrzydło Spitfire Vc, z bąblami na wierzchu skrzydeł , "pod kokardami"?


BP 983 to chyba jakiś wczesny VC? Tutaj jest jakaś próba wyjaśnienia znaczenia tych bąbli:

https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234967425-spitfire-mk-vc-wing-bulge-question/

Re: Spitfire Mk.VB z wyprasek Eduarda

PostNapisane: piątek, 18 grudnia 2020, 00:39
przez Bogdan Stanek
Dziękuję FranekS, doprawdy wiedza to niepowszednia

Re: Spitfire Mk.VB z wyprasek Eduarda

PostNapisane: piątek, 29 października 2021, 17:23
przez Andzin
Przy okazji premiery The Sweeps Eduarda chciałbym wrócić do tych nieszczęsnych bąbli w Spitfire MkVb.
Kniaź Wlad pisze, że zestaw umożliwia zbudowanie modeli w następujących kombinacjach: "Podle barevných schémat je tam kombinace early trup/late křídlo 5x, early trup/early křídlo 3x a late trup /late křídlo 2x."
Pomijam poprawność nazewnictwa, bo nie o to chodzi. Vlad przyjmuje, że skrzydło z wąskimi bąblami jest skrzydłem wczesnym, i że mają je maszyny z serialami: W3257, W3320 (oba wyprodukowane w Eastleigh).
Czy jest na to jakaś fotka? Czy jest możliwe, że nasz W3902 WXoT także wyprodukowany w Eastleigh w ramach tego samego
kontraktu miał takie same bąble? W Polskich Skrzydłach trudno się dopatrzeć.

Re: Spitfire Mk.VB z wyprasek Eduarda

PostNapisane: piątek, 29 października 2021, 17:30
przez potez
To jest na 99% kniaziowy wymysł. Te wąskie bąble to w ogóle jest rarytas i nikt go nigdzie wcześniej nie pokazywał. Podstawy do takich twierdzeń innych niż chęc sprzedania wyprasek cieżko znaleźć ;o)
Spokojnie poczekać trzeba, multipacków będzie do cholery i ciut ciut. Chociaż na dziaisj to zestaw amerykanski jest sensowniejszy, mozna z niego od razu strugac sensowne dwa spity a nie jakies spekilacje kniaziowe wspierac ;)

Re: Spitfire Mk.VB z wyprasek Eduarda

PostNapisane: piątek, 29 października 2021, 18:56
przez Andzin
Nie mam nic przeciwko rarytasom, ale żeby miały jakieś faktycznie specjalne składniki ;-)
Też myślę, że to tworzenie wersji na wyrost i że poza Mk Vb przebudowanymi z Ib pozostałe miały bąble niesymetryczne.
A kolorowych pudełek Eduarda ze Spitfire'ami na pewno doczekamy się multum :-)

Re: Spitfire Mk.VB z wyprasek Eduarda

PostNapisane: sobota, 13 listopada 2021, 11:20
przez FranekS
Andzin napisał(a):Czy jest możliwe, że nasz W3902 WXoT także wyprodukowany w Eastleigh w ramach tego samego
kontraktu miał takie same bąble? W Polskich Skrzydłach trudno się dopatrzeć.


Odnośnie W3902 to jestem mocno przekonany że taki efekt wizualny jaki możemy zaobserwować na zdjęciu w Polish Wings 29 (fot. s. 21 małe ) powinna dać niesymetryczna szeroka owiewka. To samo zdjęcie, ale z mniej przyciętą lewą stroną było kiedyś opublikowane w artykule W. Matusiaka w magazynie Mirage Hobby, w tej chwili nie potrafię powiedzieć w którym numerze. Z niego też pochodzi skan fotki znaleziony w sieci (link poniżej). Dodatkową wskazówką może być egzemplarz z niższym numerem W3699 którego zdjęcie jest na stronie 5  PW29.  Tu nie mam wątpliwości że bąbel jest szeroki niesymetryczny. Także to co jest na zdjęciu we wstępniaku w instrukcji "The Sweeps" pokazane i opisane jako symetryczny bąbel dla mnie jak wół jest szeroki (niesymetryczny).  Oba  samoloty ( W3092 i W3699) mają też najbardziej typowe dla  produkcji Supermarine wiatrochrony z integralną szybą pancerną. To tak tylko przy okazji, bo te dwa wczesne Edkowe (W3257, W3320) mają  wiatrochrony starego typu, dla Mk.Vb zwykle bardziej kojarzone z produkcją CBAF. Przy okazji : czy ktoś wie gdzie są zdjęcia pokazujące więcej niż  tylko okolice kabin ( W3257, W3320)?
P. S. Gdyby ktoś był tak zboczony i zechciał porównywać ze zdjęciami kształt bąbla na spodzie skrzydla na modelu oglądany pod różnymi kątami, to polecam raczej model Airfixa, bo ma wyjątkowo dobrze uchwycony zarówno kształt jak i przekroje. Nie żeby w Edku była jakaś zdrada ale są pewne drobne różnice, zupełnie nie rzucające się w oczy bez bezpośredniej konfrontacji ;o)

https://ww2aircraft.net/forum/attachments/wx-t-jpg.432361/

Re: Spitfire Mk.VB z wyprasek Eduarda

PostNapisane: sobota, 13 listopada 2021, 15:09
przez 307_Piotras
Czyli, że jak bo już się pogubiłem w tym śledztwie wnikliwym. Na Zumbachowego czekać czy brać?????

Re: Spitfire Mk.VB z wyprasek Eduarda

PostNapisane: niedziela, 14 listopada 2021, 00:02
przez FranekS
307_Piotras napisał(a):Czyli, że jak bo już się pogubiłem w tym śledztwie wnikliwym. Na Zumbachowego czekać czy brać?????


Zumbachowy EN 951 jest w tej najnowszej dualowej "limitce" The Sweeps 11153. Kiedy odpowiedni dla tego samolotu solowy zestaw, Profi czy też Weekend, zostanie rzucony to Vl.Sulc raczy wiedzieć . Na razie widać mocne parcie
na nowości w wydaniach "luksusowych" ( :mrgreen:) jak to w kryzysie ;o)