Nowy Halifax Mk I/II Revella w 1/72

Nabyłeś nowy model, chcesz pokazać zawartość pudełka lub o nią zapytać, słyszałeś o fajnych nowościach - podziel się tym z innymi.

Re: Nowy Halifax Mk I/II Revella w 1/72

Postprzez cris » niedziela, 27 stycznia 2013, 19:38

Witam Kolegów.
Miną rok jak ukazał się Halifax z Revelu i po lekkim rozczarowaniu wypraskami (poważne błędy wymiarowe) ,chyba większość sobie go odpuściła .
Mnie jakoś zaczęło korcić , by jednak coś poprawnego z tego zestawu wycisnąć. Tym bardziej, że rażące błędy wymiarowe dotyczą w zasadzie gondoli silnikowych .
I tu mam pytanie do wtajemniczonych :gdzie w Polsce można nabyć zestaw korekcyjny Freightdog Models'u do wersji B.II ???? taki jak np. tu:
http://www.hyperscale.com/2012/reviews/ ... ewbg_1.htm
Może gdzieś w kraju jakiś sklep ,albo ktoś fizycznie posiada taki zestaw na zbyciu .
Od razu uprzedzam, że zamawianie osobiście z UK to jakoś mi nie leży .Nigdy tego nie robiłem i trochę to czarna magia dla mnie .
Dzięki za ewentualne podpowiedzi i pozdrawiam
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie -każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
cris
 
Posty: 851
Dołączył(a): sobota, 7 kwietnia 2012, 20:45
Lokalizacja: Jelenia Góra

Reklama

Re: Nowy Halifax Mk I/II Revella w 1/72

Postprzez alex_stela » niedziela, 27 stycznia 2013, 21:19

Mnie też korciło i też chciałem sięgnąć po zestaw korekcyjny Freightdog, ale niestety nie jest już produkowany i można go nabyć wyłącznie "z drugiej ręki". W tym celu przeszukuję ogólnoświatowy serwis aukcyjny - jak dotąd bezskutecznie. :cry:

Moim zdaniem własnoręczna przeróbka gondol jest możliwa (choć dość trudna), ale znaleźć poprawne koła to jeszcze większy problem (Revell dał zdecydowanie za małe). Aż dziw bierze, że czeski przemysł modelarsko-waloryzacyjny jeszcze nie zajął się tym tematem...
JUŻ SKOŃCZONE MODELE

Na warsztacie:
JAS-39C Gripen, 1/72 (REV) 80%; Liberator Mk.VI, 1/72 (ACA) 10%; M-346 Bielik, 1/48 (KIN) 30%

Obrazek Obrazek ObrazekObrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
alex_stela

Zimna Wojna 1
 
Posty: 236
Dołączył(a): wtorek, 8 września 2009, 13:38
Lokalizacja: Ustroń - Śląsk Cieszyński

Re: Nowy Halifax Mk I/II Revella w 1/72

Postprzez Grzegorz2107 » niedziela, 27 stycznia 2013, 21:29

alex_stela napisał(a):Mnie też korciło i też chciałem sięgnąć po zestaw korekcyjny Freightdog, ale niestety nie jest już produkowany i można go nabyć wyłącznie "z drugiej ręki". W tym celu przeszukuję ogólnoświatowy serwis aukcyjny - jak dotąd bezskutecznie. :cry:

Moim zdaniem własnoręczna przeróbka gondol jest możliwa (choć dość trudna), ale znaleźć poprawne koła to jeszcze większy problem (Revell dał zdecydowanie za małe). Aż dziw bierze, że czeski przemysł modelarsko-waloryzacyjny jeszcze nie zajął się tym tematem...


Pewnie dlatego się tym nie zajęli Czesi, bo wyszło, że trzeba zrobić całe nowe gondole, a nie tylko śmigła i wloty do chłodnic...I nikt nie kupiłby zestawu do poprawki za dwu- trzykrotnie większą cenę niż sam model. Z tego co gdzieś widziałem, próbował ktoś żenić starego Matchboxa z nowym Revellem i dawało to chyba lepszy efekt niż z korekcją Freighdoga.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:19

Re: Nowy Halifax Mk I/II Revella w 1/72

Postprzez alex_stela » poniedziałek, 28 stycznia 2013, 08:30

Grzegorz2107 napisał(a):Pewnie dlatego się tym nie zajęli Czesi, bo wyszło, że trzeba zrobić całe nowe gondole, a nie tylko śmigła i wloty do chłodnic...I nikt nie kupiłby zestawu do poprawki za dwu- trzykrotnie większą cenę niż sam model. Z tego co gdzieś widziałem, próbował ktoś żenić starego Matchboxa z nowym Revellem i dawało to chyba lepszy efekt niż z korekcją Freighdoga.


No tak, koła z Matchboxa są o wiele bliższe oryginałowi, ale podmiana gondol to już wyższa szkoła jazdy. Poza tym trzeba jeszcze zdobyć starego Matchboxa lub jego przepak, co jest coraz trudniejsze.

Reasumując - można śmiało powiedzieć, że nowy Halifax Revella to jedno z największych rozczarowań modelarskich ostatnich lat. :cry:
JUŻ SKOŃCZONE MODELE

Na warsztacie:
JAS-39C Gripen, 1/72 (REV) 80%; Liberator Mk.VI, 1/72 (ACA) 10%; M-346 Bielik, 1/48 (KIN) 30%

Obrazek Obrazek ObrazekObrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
alex_stela

Zimna Wojna 1
 
Posty: 236
Dołączył(a): wtorek, 8 września 2009, 13:38
Lokalizacja: Ustroń - Śląsk Cieszyński

Re: Nowy Halifax Mk I/II Revella w 1/72

Postprzez pik » poniedziałek, 28 stycznia 2013, 11:40

Może da mu się założyć Herculesy z nowego Lancastera Airfixa? ;o)
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 19:32

Re: Nowy Halifax Mk I/II Revella w 1/72

Postprzez alex_stela » poniedziałek, 28 stycznia 2013, 12:20

pik napisał(a):Może da mu się założyć Herculesy z nowego Lancastera Airfixa? ;o)


Może się i będzie dało, ale wtedy wyszedłby Halifax Mk.III. :-> Gdybym jednak kiedyś robił tego Halifaxa, to wybrałbym raczej Mk.II z 1586 SDF, z Merlinami.
JUŻ SKOŃCZONE MODELE

Na warsztacie:
JAS-39C Gripen, 1/72 (REV) 80%; Liberator Mk.VI, 1/72 (ACA) 10%; M-346 Bielik, 1/48 (KIN) 30%

Obrazek Obrazek ObrazekObrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
alex_stela

Zimna Wojna 1
 
Posty: 236
Dołączył(a): wtorek, 8 września 2009, 13:38
Lokalizacja: Ustroń - Śląsk Cieszyński

Re: Nowy Halifax Mk I/II Revella w 1/72

Postprzez GrzeM » poniedziałek, 28 stycznia 2013, 12:25

Jeśli Airfix zrobił Lancastera, to Halibaga też zrobi, za jakieś 2-3 latka pewnie.
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3108
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 23:39

Re: Nowy Halifax Mk I/II Revella w 1/72

Postprzez cris » poniedziałek, 28 stycznia 2013, 22:12

alex_stela napisał(a):Mnie też korciło i też chciałem sięgnąć po zestaw korekcyjny Freightdog, ale niestety nie jest już produkowany i można go nabyć wyłącznie "z drugiej ręki". W tym celu przeszukuję ogólnoświatowy serwis aukcyjny - jak dotąd bezskutecznie. :cry:

No to zmartwiła mnie ta wiadomość :(
Grzegorz2107 napisał(a): Pewnie dlatego się tym nie zajęli Czesi, bo wyszło, że trzeba zrobić całe nowe gondole, a nie tylko śmigła i wloty do chłodnic...I nikt nie kupiłby zestawu do poprawki za dwu- trzykrotnie większą cenę niż sam model. Z tego co gdzieś widziałem, próbował ktoś żenić starego Matchboxa z nowym Revellem i dawało to chyba lepszy efekt niż z korekcją Freighdoga.

Z ceną to Grzegorzu masz rację ,ale to właśnie chłodnice do modelu B.II są najtrudniejsze do odtworzenia .Gondole to faktycznie z Matchboxa są bardziej wymiarowe .Próby ,,ratowania " wpadki Revella na różne sposoby, są dość dobrze opisane i obfotografowane na wielu forach ,więc każdy może ocenić końcowy efekt i drogę do niego -tylko te chłodnice mają tak skomplikowany i specyficzny kształt ,że przydałyby się jakieś gotowe dobre odlewy :P
alex_stela napisał(a):No tak, koła z Matchboxa są o wiele bliższe oryginałowi, ale podmiana gondol to już wyższa szkoła jazdy.

Chyba najbardziej wymiarowe są z Halifaxa Mk III- Airfixa .
Fakt ;trzeba mieć do przeróbek trochę ,,złomu" modelarskiego -a to z Matchboxa ,a to z Airfixa , no i Revella - obłęd normalny
pik napisał(a):Może da mu się założyć Herculesy z nowego Lancastera Airfixa? ;o)

Też o tym myślałem i to od dawna ,bo mam godole do Herkulesów właśnie ze starego Airfixa ,ale jakość ich oraz uproszczenia samych silików nie zachwycają .Natomiast czy jest sens zakupu kolejnego :P Lancastera tylko po to by zkanibalizować mu silniki na przeszczep dla Halifaxa i to na wersję MKIII :?:
Może Lancaster Airfix'a , będzie lepiej wykonany od Haski i Revella ,no to można jeszcze podmienić mu Merliny z wyżej wymienionych w miejsce tych Herkulesów i mamy ,,dwie pieczenie ....."
Lepiej jednak chyba zrobić wersję oryginalną Mk II ,a na Halifaxa III poczekać .Airfix pewnie taką jako pierwszą wypuści, a i Revell może -jako kontynuację wyprasek ;nowe skrzydła ,silniki gondole i gra gitara :mrgreen:
Tylko komu się będzie chciało te 3 lata na to czekać :cry:
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie -każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
cris
 
Posty: 851
Dołączył(a): sobota, 7 kwietnia 2012, 20:45
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Nowy Halifax Mk I/II Revella w 1/72

Postprzez hadzi » poniedziałek, 28 stycznia 2013, 22:28

Ja bym wzial z Airfixa lub Revella (mniej roboty z ryciem) kadlub i usterzenie oraz elementy podwozia i skrzydla.
Silniki z Matchboxa a chlodnice z cyny made by Aeroclub, smigla z Quickboosta oraz wloty i wydechy tez.
Reszta to klinika modelarskiej chirurgi plastycznej :mrgreen:
Co do C.VII to tak samo a gondole silnikow z zestawow do Lancastera z Herculesami z Paragona lub CMR oraz Zasobnik z Maaintrack (chyba tak). Tak sie robil do przerwy moj C MK.VII: http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=12&t=8884&hilit=Halifax
pozdrawiam
Jerzy Ciupek
Avatar użytkownika
hadzi
 
Posty: 440
Dołączył(a): poniedziałek, 8 października 2007, 08:56
Lokalizacja: Rybnik

Re: Nowy Halifax Mk I/II Revella w 1/72

Postprzez cris » poniedziałek, 28 stycznia 2013, 22:46

hadzi napisał(a):Ja bym wzial z Airfixa lub Revella (mniej roboty z ryciem) kadlub i usterzenie oraz elementy podwozia i skrzydla.
Silniki z Matchboxa a chlodnice z cyny made by Aeroclub, smigla z Quickboosta oraz wloty i wydechy tez.
Reszta to klinika modelarskiej chirurgi plastycznej :mrgreen:
Co do C.VII to tak samo a gondole silnikow z zestawow do Lancastera z Herculesami z Paragona lub CMR oraz Zasobnik z Maaintrack (chyba tak). Tak sie robil do przerwy moj C MK.VII: http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=12&t=8884&hilit=Halifax

Znamy ,znamy :D
Zacny model się kroi (tylko czemu prace ucichły :-/ ) i to z jakiej ,,nikczemnej" bazy .No ale to trza mistrzowskiej ręki i sakramęckiego samozaparcia :mrgreen:
Ale właśnie!!!! ,są jeszcze wloty do chłodnic- Aerocluba.Można na to gdzieś zanabyć ?
Edit
O tu są fajne Herculesy na zaadoptowanie dla Halifaxa MK III hłe hłe hłe
http://www.britmodeller.com/forums/inde ... st+hobbies
Ale cena!!! ,no i jaki pierwowzór ,do którego są jednak przeznaczone (w sumie Revell) -ładniutki .Pewnie Airfix nie będzie gorszy :P
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie -każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
cris
 
Posty: 851
Dołączył(a): sobota, 7 kwietnia 2012, 20:45
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Nowy Halifax Mk I/II Revella w 1/72

Postprzez Witman61 » sobota, 16 listopada 2013, 09:30

Tydzień temu Na SWM w Telford nabyłem najnowsze zestawy korygujące Aeroclubu nr kat. V224G - RR Merlin z chłodnicą Gallay-a i V224M RR Merlin z chłodnicą Morrisa. Zestawy składają się z polistyrenowych gondoli silników i śmigieł z kołpakami i z żywicznych odlewów wlotów do silników z chłodnicami. Cena stoiskowa za zestaw - 12,50 GBP. Na pierwszy rzut oka całkiem niezłe zestawy, jakość elementów z polistyrenu jest typowo shortrunowa, żywica - ekstra. Szukałem tych zestawów w necie ale nigdzie nie znalazłem, chyba jeszcze zbyt świeża sprawa.
Załączam (chyba - robię to pierwszy raz w życiu a instrukcje na forum nijak się mają do tego co mam na stronie Photobucketa) obrazki ze stoiska - model złożony w celu porównania zespołów przed i po korekcie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jeśli linki zadziałają zamieszczę fotki zestawów.
Witman61
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela, 8 lutego 2009, 12:46

Re: Nowy Halifax Mk I/II Revella w 1/72

Postprzez cris » niedziela, 17 listopada 2013, 16:04

Bardzo dobre wieści.
Zestaw też chyba najlepszy z dostępnych -no,tylko właśnie o tą dostępność w naszym pięknym kraju chodzi.
Może któryś ze sklepów by się już zainteresował sprowadzeniem jakieś większej partii ;pewnie by się nieźle sprzedawały.
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie -każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
cris
 
Posty: 851
Dołączył(a): sobota, 7 kwietnia 2012, 20:45
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Nowy Halifax Mk I/II Revella w 1/72

Postprzez Airborn » niedziela, 17 listopada 2013, 18:16

Dobre wieści, ale mam pytanie czy short-runowe lub żywiczne części obejmują też części końcowe obudowy silników, w oryginale znajdujące się na górnych połówkach skrzydeł, bo tam są najbardziej widoczne błędy )przy przejściu obudowy w skrzydło)? Z fotografii to nie wynika.
Airborn
 
Posty: 37
Dołączył(a): niedziela, 30 czerwca 2013, 07:44

Re: Nowy Halifax Mk I/II Revella w 1/72

Postprzez Witman61 » czwartek, 21 listopada 2013, 06:18

Zestaw niestety nie koryguje kształtu gondoli silników na wierzchniej powierzchni skrzydeł - jeśli już, to trzeba to zrobić samemu na podstawie planów. Z firmą Aeroclub też coś jest nie tak - nie ma swojej strony www a w zestawach brak nawet adresu poczty e-mail, jest tylko adres pocztowy bez telefonu. W necie ludzie narzekają na ten brak kontaktu. Z informacji na forach modelarskich wynika, że kiedyś firma była dość agresywna, ale jeden ze wspólników - osoba odpowiedzialna za marketing, odeszła z powodu ciężkiej choroby i od tej pory firma ograniczyła działalność.
Zamieszczam kilka fotek z zestawów.
Mam nadzieję, że model Halifaxa z silnikami z chłodnicami Gallaya uda mi się pokazać na konkursie w Bytomiu 2014.

Pudełka:
Obrazek

Obrazek

Zawartość opakowań wspólna dla dwóch zestawów - elementy polistyrenowe, są jeszcze koła, rurka i pręcik do mocowania kół i śmigieł:
Obrazek

Detale:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Chłodnice z żywicy:
Gallay:
Obrazek

Obrazek

Morris:
Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano czwartek, 21 listopada 2013, 09:54 przez Witman61, łącznie edytowano 2 razy
Witman61
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela, 8 lutego 2009, 12:46

Re: Nowy Halifax Mk I/II Revella w 1/72

Postprzez Airborn » czwartek, 21 listopada 2013, 08:28

Szkoda, że skrzydła nie zostały uwzględnione, bo to błędy najbardziej widoczne - na ogół model ogląda się z góry.
Z firmą Aeroclub jest tak, że swego czasu w latach 90-tych to była największ firma w UK, produkująca z białego metalu detale, takie jak śmigła, rury wydechowe, silniki (szczególnie te z IWŚ), koła, kaemy, itd, także tłoczone kabiny, kalkomanie, zestawy. Do dzizsiaj mam zestaw silników Mercedes IV do Gothy G IV Rodena, ale modelu jeszcze nie zbudowałem. Ich katalog był naprawdę gruby, ale gdzieś na początku XXI w. Pan Adams, właściciel zmarł przedwcześnie, biznes przejął jego partner, który był do tego stopnia załamany, że przez kilka lat po wystukaniu www. aeroclubmodels.co.uk, ukazywała się plansza, że działalność firmy zostanie wznowiona wkrótce, teraz chyba zniknęła, ale w piśmie SAMI (do nabycia w empikach) co jakiś czas pojawiały się nowości i adres e-mailowy. W ten sposób zamówiłem sobie b.fajne blaszki imitujące obudowy przyrządów pokładowych, takie ogólne do wykorzystania w wielu modelach. Kupiłem na kartę kredytową i nie było z tym najmniejszego problemu. Spróbuję znależć ten numer SAMI, w którym były recenzowane te blaszki, to podam do ogólnej wiadomości. Ale sądzę, że wcześniej w grudniowym, albo styczniowym SAMI będzie recenzja zestawu do Halifaxa. Zresztą nie tylko w SAMI.
Airborn
 
Posty: 37
Dołączył(a): niedziela, 30 czerwca 2013, 07:44

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - in-boxy, nowości, opinie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

cron