Tytułem wyjaśnienia.
nobie1973 napisał(a):Ten samolot ma klapy noskowe, a nie krawedzie natarcia maszyny.
Dlatego też o klapach noskowych nie pisałem ani słowa, a jedynie o LEXie, bo tak najczęściej nazywa się leading edge extension, czyli część A13 i A22. To nie są żadne klapy noskowe, tylko po prostu spodnia część kadłuba będąca de facto przedłużeniem wspomnianych LEX. Możliwe że w fachowej terminologii ten termin ma inne tłumaczenie niż "przedłużona krawędź natarcia", ale tego nie wiem.
nobie1973 napisał(a):Nie ma rowniez zadnych pokryw komorek paliwowych lecz pokrywy technologiczne dostepu do agregatow silnika lub instalacji paliwowej.
Być może takie jest tłumaczenie zwrotu "fuel cells", ja jednak spotykałem się wyłącznie z określeniem "komórek paliwowych". Tak jest w F-16, tak jest też prawdopodobnie w FA-50. Nigdzie nie napisałem że to są jakieś pokrywy zbiorników paliwowych etc., bo doskonale wiem co tam pod tymi pokrywami jest. Użyłem po prostu tłumaczenia angielskiej nazwy tych paneli. Być może należało napisać "panele komórek paliwowych", wtedy nikt by się nie czepiał.
https://www.dvidshub.net/image/1988419/ ... aintenancenobie1973 napisał(a):W samolocie nie ma zadnej wanny pilotow lecz kabina pilotow
Nie wiem co jest w samolocie, ja pisałem o modelu. W modelarstwie lotniczym powszechnie znanym i używanym terminem jest wanna pilotów, nawet Amerykanie stosują termin "pilot tube" określając miejsce w kokpicie gdzie siedzi pilot, montuje się fotel, montuje się panele boczne i przednie jak i cały inny inwentarz. Tak, to jest wanna pilota. W modelarstwie używa się takiego terminu. Potocznie zresztą też nie raz słyszałem gdy tak określano miejsce w myśliwcach, wyżej przeze mnie opisane.