Strona 1 z 2

wielka lufa- Me 262 A-1a/U4 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 17 maja 2010, 08:19
przez piotr dmitruk

Re: wielka lufa- Me 262 A-1a/U4 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 17 maja 2010, 14:07
przez momas1
Szkoda, że 48, a nie 72. Chyba nikt nie robi tego modelu w małej skali?
A sam w sobie zdaje się być całkiem całkiem

Re: wielka lufa- Me 262 A-1a/U4 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 17 maja 2010, 14:20
przez Kamil Feliks Sztarbała
momas1 napisał(a): Chyba nikt nie robi tego modelu w małej skali?


Czesi robili bardzo zgrabną konwersję do modelu revela.

Re: wielka lufa- Me 262 A-1a/U4 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 17 maja 2010, 14:22
przez K.Y.Czart
momas1 napisał(a):Szkoda, że 48, a nie 72. Chyba nikt nie robi tego modelu w małej skali?


Robił MPM, czasem można kupić na ebayu. ;o)

Re: wielka lufa- Me 262 A-1a/U4 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 17 maja 2010, 14:57
przez Kuba P.
Ten MPM to jak pamiętam na Hellerze bazował. Za taką kasę, za jaką to potrafi chodzić absolutnie nie warto. Zestaw w stylu wydłub model z puców plastiku.

Re: wielka lufa- Me 262 A-1a/U4 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 17 maja 2010, 14:58
przez Tomasz Dzieciątkowski
K.Y.Czart napisał(a):Robił MPM, czasem można kupić na ebayu. ;o)

Kuba ma rację: wszystkie Me-262 MPM to przeróbki modelu Hellera - żywiczna korekcja CMK do zestawu Revella była o wiele ciekawsza i bardziej poprawna.

Re: wielka lufa- Me 262 A-1a/U4 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 17 maja 2010, 18:00
przez momas1
A z tego Revell-owskiego da się coś zrobić? Jeżeli nie to może jednak spróbować dopasować tą konwersję do innego modelu jaskółki. Jeżeli tak to do jakiego?

Re: wielka lufa- Me 262 A-1a/U4 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 17 maja 2010, 18:38
przez piotr dmitruk
Właśnie Revell jest najlepszy, choć ponoć spasowanie konwersji dziobu CMK nie jest najlepsze.
Ale i z MPMu chyba można zrobić nie najgorszy model.
Obrazek

Re: wielka lufa- Me 262 A-1a/U4 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 17 maja 2010, 18:39
przez Kuba P.
Revell ma problem z nosem (ok, wchodzi nowy z lufą) ale i za małe ma silniki i to niestety widać.
Może Hasegawa jest wyjściem?

Re: wielka lufa- Me 262 A-1a/U4 1:48

PostNapisane: wtorek, 18 maja 2010, 05:44
przez momas1
To może wyjściem jest ożenić jakoś silniki hase i resztę revella, a dopiero do tego konwersja, hmmm?

Re: wielka lufa- Me 262 A-1a/U4 1:48

PostNapisane: wtorek, 18 maja 2010, 07:32
przez Kuba P.
Też można.
Są też opinie, że dobry wymiarowo był też model Matchbox, oczywiście z detalami krucho za to bryła poprawna.
Jest jeszcze model Academy, tego jednak już nie znam. Wyszedł długo po tym jak zmieniłem skalę na większą.

Re: wielka lufa- Me 262 A-1a/U4 1:48

PostNapisane: wtorek, 18 maja 2010, 08:04
przez momas1
Jeżeli chodzi o model Academy, to w Super Modelu była recenzja i nie wypadł tam najlepiej. Nie pamiętam dokładnie o co chodziło, ale znajdę ten numer i zapodam.

Re: wielka lufa- Me 262 A-1a/U4 1:48

PostNapisane: środa, 19 maja 2010, 22:23
przez Murek
Nie wiem co dokładnie oznacza "za małe silniki" ale Hasegawa ma wyraźnie zbyt niskie patrząc z boku, Revell tutaj prezentuje się lepiej.

Re: wielka lufa- Me 262 A-1a/U4 1:48

PostNapisane: środa, 19 maja 2010, 22:26
przez Kuba P.
Jak pamiętam swoje wrażenia to Revell miał je po prostu całe za małe, przez jakiś czas miałem sklejoną bryłę Revella w 1:72 i Tamiya 1:48 i sylwetki dość mocno się różniły. Patrząc na sylwetkę Me 262 rzucało się to też w oczy.
W Revellu całe elementy osłon silników miały za małą średnicę w widoku z przodu.
Co o tym sądzisz?

Re: wielka lufa- Me 262 A-1a/U4 1:48

PostNapisane: środa, 19 maja 2010, 22:40
przez Murek
Musiałbym przyłożyć Revella do planów ale to już nie dzisiaj. Natomiast ciekawi mnie poprawność Matchboxa, mam zbudowanego chyba w 1991 roku, malowanego pędzlem Humbrolem i jakimiś włoskimi farbami. Wiem natomiast jedno - Hase ma jeszcze mniejsze silniki niż Revell. No ale osłona kabiny w japońskim modelu to poezja :) Mam też zestaw Cmk - nie wiem jak pasuje bo jeszcze go nie ruszałem, z tego co zauważyłem to:
- tłumik lufy wydaje się być nieco za duży
- podłoga we wnęce podwozia nie trzyma poziomu względem osi samolotu
- sama wnęka wydaje mi się za mała (porównanie ze zdjęciami)