Strona 1 z 1

Nieuport 24 bis C1 - 1/72 - Roden

PostNapisane: piątek, 7 stycznia 2011, 12:10
przez ZIO BY NAITT
Pojawienie się pod koniec zeszłego roku w zapowiedziach Rodena modelu Nieuporta było (w każdym razie dla mnie) bardzo miłą niespodzianką - teraz jest już dostępny :)

http://www.theaerodrome.com/forum/model ... -24-a.html

Z punktu widzenia wielbiciela poloników zestaw szczególnie cenny, gdyż przy włożeniu odpowiedniej ilości pracy możemy uzyskać Nieuporty Ni.24 i Ni.17bis .

PS. Ale mogli dołożyć kalki z "Dianą" :twisted: ...

PZDR

Re: Nieuport 24 bis C1 - 1/72 - Roden

PostNapisane: piątek, 7 stycznia 2011, 12:52
przez GrzeM
Do 17bis w zasadzie wystarczy płat od 17 - są "zapasowe" we wszystkich modelach Eduarda. Natomiast 24 z bisa robić nie ma sensu - bo on zaraz będzie. Już właściwie jest, tylko, że jeszcze nie wypuszczony. A w zasadzie wstrzymany. A nawet - odłamany! Co ja bredzę? Popatrz na ramki! Jest w nich miejsce na alternatywne, obłe usterzenie Nieuporta 24 i 27. Producent je wyłamuje przed zapakowaniem do pudła, taka strategia marketingowa, żebyś teraz kupił tego, a potem tamtego.
Inna strategia producenta też jest ciekawa: zamiast robić silnik i karabiny do Niepuorta, Roden wrzuca do pudełka ramkę od Camela. Z silnikami, karabinami (uniwersalnymi) i sporą liczbą części tylko dla Camela (podwozie, zastrzały itp).

Ja nie kupiłem, czekam na 27, będzie włoska. No, może na 24 polską też się skuszę.

Re: Nieuport 24 bis C1 - 1/72 - Roden

PostNapisane: sobota, 8 stycznia 2011, 23:24
przez Paweł Wymysłowski
GrzeM napisał(a): Producent je wyłamuje przed zapakowaniem do pudła, taka strategia marketingowa, żebyś teraz kupił tego, a potem tamtego.

Szczerze mówiąc nie rozumiem jej. Jak chcę mieć Ni 17 Ni 24 to i tak kupię dwa, a jak chcę jednego z nich to i tak kupię jeden. Co im za różnica czy kupię dwa identyczne zestawy, czy różniące się ich dodatkową pracą na wyłamywanie?

Re: Nieuport 24 bis C1 - 1/72 - Roden

PostNapisane: poniedziałek, 28 lutego 2011, 17:05
przez ZIO BY NAITT
No i mamy zwykłego "24" - Polskich kalek nie stwierdzono ...

http://www.jadarhobby.pl/roden-060-nieu ... 23109.html

PZDR

Re: Nieuport 24 bis C1 - 1/72 - Roden

PostNapisane: poniedziałek, 28 lutego 2011, 17:31
przez waran
Żal tylko, że narazie modele nie w skali 1:48

Re: Nieuport 24 bis C1 - 1/72 - Roden

PostNapisane: poniedziałek, 28 lutego 2011, 23:50
przez GrzeM
Paweł Wymysłowski napisał(a):
GrzeM napisał(a): Producent je wyłamuje przed zapakowaniem do pudła, taka strategia marketingowa, żebyś teraz kupił tego, a potem tamtego.

Szczerze mówiąc nie rozumiem jej. Jak chcę mieć Ni 17 Ni 24 to i tak kupię dwa, a jak chcę jednego z nich to i tak kupię jeden. Co im za różnica czy kupię dwa identyczne zestawy, czy różniące się ich dodatkową pracą na wyłamywanie?


...bo Ty postępujesz racjonalnie, w przeciwieństwie do większości klientów/modelarzy/sklejaczy/kolekcjonerów.
Nieuport 24 bis, wypuszczony przez Rodena na rynek najwcześniej jest w potocznym mniemaniu najmniej atrakcyjny z całej rodziny późnych Nieuportów, bo ma te usterzenia z N.17, czyli najmniej się od 17 różni. Kupią go najbardziej zdeterminowani i najmniej cierpliwi. Nieuport 24 to najpopularniejszy samolot z tej grupy, czyli kupią go prawie wszyscy, nawet ci, którzy już mają bisa. 27 to już taka nisza, że nie ma znaczenia, kiedy się ukaże, chociaż z racji "nowego" usterzenia jak 24, gdyby puścili go na rynek przed 24, mniej ludzi kupiłoby 24.

Wiele razy obserwowałem tę strategię u różnych firm. Najpierw wersja mniej popularna, potem dopiero "mainstream". Było tak choćby w przypadku Mirażowego Karasia - najpierw "A", potem dopiero bojowa wersja "B". "A" kupowano, bo się pojawił wreszcie Karaś. Gdyby najpierw był "B", "A" mało kto by kupił.

ZIO BY NAITT napisał(a):No i mamy zwykłego "24" - Polskich kalek nie stwierdzono ...

Zdziwiłbym się, gdyby były. Niestety, to jest absolutny margines. Nie dlatego, że Polska w ogóle, ale dlatego, że tych Nieuportów prawie w Polsce nie było. Poza tym nie wiadomo, jak wygląda "drakon" (smok), który jest po drugiej stronie kadłuba tego samolotu z Dianą.

Ja i tak czekam na włoskie N.27. 25 mam od Choroszego, 17 od Eduarda i Choroszego, 11 od Toko. Może zrobię 17 bis włoskiego z kadłuba Rodena i płata z Edka. Może jeszcze szarpnę się na któregoś z polskich, z diabłem pewnie. Tyle mi wystarczy.
Do Diany mam dwa zestawy kalek, czeską i polską od Choroszego, obie takie sobie. I bez smoka.

Re: Nieuport 24 bis C1 - 1/72 - Roden

PostNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 07:51
przez Botan
Czy ma już ktoś może ten model? Ciekawi mnie skan instrukcji japońskiego malowania z tej 24.

Re: Nieuport 24 bis C1 - 1/72 - Roden

PostNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 21:37
przez Paweł Wymysłowski
GrzeM napisał(a):...bo Ty postępujesz racjonalnie, w przeciwieństwie do większości klientów/modelarzy/sklejaczy/kolekcjonerów.

Bez przesady. Po prostu nie przemyślałem sprawy dokładnie :D
GrzeM napisał(a):
ZIO BY NAITT napisał(a):No i mamy zwykłego "24" - Polskich kalek nie stwierdzono ...

Zdziwiłbym się, gdyby były. Niestety, to jest absolutny margines. Nie dlatego, że Polska w ogóle, ale dlatego, że tych Nieuportów prawie w Polsce nie było. Poza tym nie wiadomo, jak wygląda "drakon" (smok), który jest po drugiej stronie kadłuba tego samolotu z Dianą.

Myślę, że to jednak nie jest przyczyną. Te polskie malowania są dosyć atrakcyjne, więc to nic że nieliczne bardzo. To, że wygląd maszyny nie jest do końca znany też zazwyczaj przeszkodą dla producentów modeli nie jest.
GrzeM napisał(a):Do Diany mam dwa zestawy kalek, czeską i polską od Choroszego, obie takie sobie. I bez smoka.

Skąd wiesz o tym smoku?