Strona 1 z 1

F-15 J

PostNapisane: sobota, 18 października 2014, 23:08
przez Flyzloty
Jaki jest nalepszy materiał wyjściowy do zrobienia japońskiej piętnastki w 72?

Re: F-15 J

PostNapisane: poniedziałek, 20 października 2014, 14:45
przez chieftain
Witam,

Z mojej skromnej wiedzy wynika, że tym materiałem wyjściowym jest model Hasegawy z tzw. serii królewskiej, czyli kod wyrobu powinien zaczynać się od litery K, bądź należy sprawdzić czy model ma wgłębne linie podziału. We wszystkich wydaniach F-15A/C/J są te same ramki, różnice polegają na włożeniu do pudełka innych kalek. Jeszcze jedno - we wszystkich wersjach, poza F-15E, nie ma podwieszeń poza zbiornikami paliwa (a i do nich zwolennicy łapania milimetrów mają zastrzeżenia).

Pozdrawiam,
JG

Re: F-15 J

PostNapisane: wtorek, 21 października 2014, 08:48
przez Flyzloty
Dzieki za podpowiedz.
Hasegawa "tłucze" pokażną ilosć 15tek i można się zgubić.
Wiesz może jakie są różnice pomiędzy amerykańskimi a japonskimi 15tkami,bo może warto poszukać zetawu innej firmy i z niego zrobić wersje japońską?

Re: F-15 J

PostNapisane: wtorek, 21 października 2014, 08:51
przez RAV
Flyzloty napisał(a):Wiesz może jakie są różnice pomiędzy amerykańskimi a japonskimi 15tkami,bo może warto poszukać zetawu innej firmy i z niego zrobić wersje japońską?

O ile wiem, nie ma żadnej różnicy. Sam kupiłem wersję japońską (bo taka mi akurat w łapy wpadła) z zamiarem pomalowania na amerykańsko.

Re: F-15 J

PostNapisane: wtorek, 21 października 2014, 09:56
przez chieftain
Flyzloty napisał(a):Wiesz może jakie są różnice pomiędzy amerykańskimi a japonskimi 15tkami,bo może warto poszukać zetawu innej firmy i z niego zrobić wersje japońską?


Witam,

Kiedyś zagłebiłem się w tematykę różnic zewnętrznych różnych wersji F-15, zwłaszcza jednomiejscowych. Nie jest ich wiele, więc łatwo pomylić zupgrade'owanego F-15A z F-15C :-) Zasadniczo, F-15J z zewnętrz jest wierną kopią wczesnego F-15C. W zestawie Hasegawy F-15C i J masz do wyboru owiewkę na szczycie jednego ze stateczników pionowych. "Amerykanie" mają pogrubioną, japończycy zaś szczuplejszą (taką samą jak na sąsiednim stateczniku). Warto zwrócić uwagę na takie szczegóły jak:
1. dysze silników - w zestawie są tzw. "pióra indyka" (turkey feathers), mogą występować lub nie w zależności od miejsca/czasu
2. obecność owiewki przykrywającej hak awaryjengo lądowania (takie coś pomiędzy dyszami silników), występowały na wszystkich F-15A, potem zniknęły w czasie modernizacji, i na wersji C
3. rozmieszczenie anten

Tyle mogę powiedzieć z głowy, resztę można znaleźć w sieci, polecam zdjęcia konkretnych egzemplarzy.

Pozdrawiam,
JG

Re: F-15 J

PostNapisane: wtorek, 21 października 2014, 09:59
przez potez
Po modernizacji na japońskich 15tkach pojawiły się listwy na osłonie radaru takie jak na F-2A/B i F-16 są.
To w zasadzie jedyna duża widoczna różnica z zewnątrz w wersji myśliwskiej. Na agresorach są jeszcze dodatkowe anteny.