Strona 1 z 1

Który Lancaster Airfixa w polskim malowaniu?

PostNapisane: sobota, 25 października 2014, 09:46
przez tomek_chacewicz
Witajcie!
Jestem zupełnie zielony, jeśli chodzi o ten samolot, który z nowych Lancasterów airfixa najlepiej nada się na polską maszynę i będzie pasowała do kalek techmodu? Rozumiem, że ma to być wersja mk. I, airfix ma wersje III lub B I FE...

Z gory dzięki za wszelkie podpowiedzi

Re: Który Lancaster Airfixa w polskim malowaniu?

PostNapisane: środa, 29 października 2014, 20:02
przez ZIO BY NAITT
Jeśli masz dostęp do numerów archiwalnych Mini Repliki, to w którymś ze starszych numerów było zestawienie cech charakterystycznych wszystkich maszyn które przewinęły się przez 300 squadron.
Numeru niestety nie pomnę a i dostęp do literatury mam od pewnego czasu utrudniony :( .

PZDR

Re: Który Lancaster Airfixa w polskim malowaniu?

PostNapisane: środa, 29 października 2014, 21:05
przez tomek_chacewicz
Dzięki Konrad! Rzeczywiście chyba będę się musiał uśmiechnąć do któregoś z kolegów zbierających MR, przeglądałem kiedyś te numery, rzeczywiście dobrze opracowany temat.

Re: Który Lancaster Airfixa w polskim malowaniu?

PostNapisane: środa, 29 października 2014, 21:24
przez Mecenas
tomek_chacewicz napisał(a):Dzięki Konrad! Rzeczywiście chyba będę się musiał uśmiechnąć do któregoś z kolegów zbierających MR, przeglądałem kiedyś te numery, rzeczywiście dobrze opracowany temat.

Powinienem mieć, daj mi czas do piątku to rozpoznam sprawę i zrobię Ci skany.

Re: Który Lancaster Airfixa w polskim malowaniu?

PostNapisane: środa, 29 października 2014, 21:36
przez HK
Lancaster Airfix-a (zarówno w wydaniu B.I (FE)/B.III jak i B.III special) ma wszystkie części potrzebne do zrobienia wcześniejszych i póżniejszych serii. Dwa rodzaje owiewek bombardiera, dwa rodzaje śmigieł i kolektorów wydechowych, okienka na kadłubie, boczne szyby z blisterami i bez, osłonę radaru. I raczej trzeba się oprzeć na zdjęciach egzemplarza, bo samo oznaczenie B.I lub B.III o ile mi wiadomo, nie musi świadczyć o żadnych różnicach za wyjątkiem silników. A i to niekoniecznie, bo podobno przy okazji remontów montowali RR w wersji B.III lub Packardy w B.I.
Żeby było zabawniej, to akurat wersji B.I (FE), czyli dalekowschodniej, się z pudła zrobić nie da, bo tam były większe różnice.

Re: Który Lancaster Airfixa w polskim malowaniu?

PostNapisane: niedziela, 2 listopada 2014, 22:57
przez tomek_chacewicz
Dzięki za odpowiedzi! Michał, jakbyś znalazł te numery Mini Repliki, było by super :)