Spitfire Mk.VB z wyprasek Eduarda

Nabyłeś nowy model, chcesz pokazać zawartość pudełka lub o nią zapytać, słyszałeś o fajnych nowościach - podziel się tym z innymi.

Re: Spitfire Mk.VB z wyprasek Eduarda

Postprzez FranekS » czwartek, 17 grudnia 2020, 17:04

Bogdan Stanek napisał(a):Nadarzyła się okazja, to zapytam
Co to za skrzydło Spitfire Vc, z bąblami na wierzchu skrzydeł , "pod kokardami"?


BP 983 to chyba jakiś wczesny VC? Tutaj jest jakaś próba wyjaśnienia znaczenia tych bąbli:

https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234967425-spitfire-mk-vc-wing-bulge-question/
FranekS
Avatar użytkownika
FranekS
 
Posty: 205
Dołączył(a): wtorek, 29 maja 2012, 17:07
Lokalizacja: Rzeszów

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Spitfire Mk.VB z wyprasek Eduarda

Postprzez Bogdan Stanek » piątek, 18 grudnia 2020, 00:39

Dziękuję FranekS, doprawdy wiedza to niepowszednia
Bogdan Stanek
 
Posty: 747
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 16:07

Re: Spitfire Mk.VB z wyprasek Eduarda

Postprzez Andzin » piątek, 29 października 2021, 17:23

Przy okazji premiery The Sweeps Eduarda chciałbym wrócić do tych nieszczęsnych bąbli w Spitfire MkVb.
Kniaź Wlad pisze, że zestaw umożliwia zbudowanie modeli w następujących kombinacjach: "Podle barevných schémat je tam kombinace early trup/late křídlo 5x, early trup/early křídlo 3x a late trup /late křídlo 2x."
Pomijam poprawność nazewnictwa, bo nie o to chodzi. Vlad przyjmuje, że skrzydło z wąskimi bąblami jest skrzydłem wczesnym, i że mają je maszyny z serialami: W3257, W3320 (oba wyprodukowane w Eastleigh).
Czy jest na to jakaś fotka? Czy jest możliwe, że nasz W3902 WXoT także wyprodukowany w Eastleigh w ramach tego samego
kontraktu miał takie same bąble? W Polskich Skrzydłach trudno się dopatrzeć.
Andzin
 
Posty: 151
Dołączył(a): środa, 24 maja 2017, 15:50

Re: Spitfire Mk.VB z wyprasek Eduarda

Postprzez potez » piątek, 29 października 2021, 17:30

To jest na 99% kniaziowy wymysł. Te wąskie bąble to w ogóle jest rarytas i nikt go nigdzie wcześniej nie pokazywał. Podstawy do takich twierdzeń innych niż chęc sprzedania wyprasek cieżko znaleźć ;o)
Spokojnie poczekać trzeba, multipacków będzie do cholery i ciut ciut. Chociaż na dziaisj to zestaw amerykanski jest sensowniejszy, mozna z niego od razu strugac sensowne dwa spity a nie jakies spekilacje kniaziowe wspierac ;)
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4681
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Spitfire Mk.VB z wyprasek Eduarda

Postprzez Andzin » piątek, 29 października 2021, 18:56

Nie mam nic przeciwko rarytasom, ale żeby miały jakieś faktycznie specjalne składniki ;-)
Też myślę, że to tworzenie wersji na wyrost i że poza Mk Vb przebudowanymi z Ib pozostałe miały bąble niesymetryczne.
A kolorowych pudełek Eduarda ze Spitfire'ami na pewno doczekamy się multum :-)
Andzin
 
Posty: 151
Dołączył(a): środa, 24 maja 2017, 15:50

Re: Spitfire Mk.VB z wyprasek Eduarda

Postprzez FranekS » sobota, 13 listopada 2021, 11:20

Andzin napisał(a):Czy jest możliwe, że nasz W3902 WXoT także wyprodukowany w Eastleigh w ramach tego samego
kontraktu miał takie same bąble? W Polskich Skrzydłach trudno się dopatrzeć.


Odnośnie W3902 to jestem mocno przekonany że taki efekt wizualny jaki możemy zaobserwować na zdjęciu w Polish Wings 29 (fot. s. 21 małe ) powinna dać niesymetryczna szeroka owiewka. To samo zdjęcie, ale z mniej przyciętą lewą stroną było kiedyś opublikowane w artykule W. Matusiaka w magazynie Mirage Hobby, w tej chwili nie potrafię powiedzieć w którym numerze. Z niego też pochodzi skan fotki znaleziony w sieci (link poniżej). Dodatkową wskazówką może być egzemplarz z niższym numerem W3699 którego zdjęcie jest na stronie 5  PW29.  Tu nie mam wątpliwości że bąbel jest szeroki niesymetryczny. Także to co jest na zdjęciu we wstępniaku w instrukcji "The Sweeps" pokazane i opisane jako symetryczny bąbel dla mnie jak wół jest szeroki (niesymetryczny).  Oba  samoloty ( W3092 i W3699) mają też najbardziej typowe dla  produkcji Supermarine wiatrochrony z integralną szybą pancerną. To tak tylko przy okazji, bo te dwa wczesne Edkowe (W3257, W3320) mają  wiatrochrony starego typu, dla Mk.Vb zwykle bardziej kojarzone z produkcją CBAF. Przy okazji : czy ktoś wie gdzie są zdjęcia pokazujące więcej niż  tylko okolice kabin ( W3257, W3320)?
P. S. Gdyby ktoś był tak zboczony i zechciał porównywać ze zdjęciami kształt bąbla na spodzie skrzydla na modelu oglądany pod różnymi kątami, to polecam raczej model Airfixa, bo ma wyjątkowo dobrze uchwycony zarówno kształt jak i przekroje. Nie żeby w Edku była jakaś zdrada ale są pewne drobne różnice, zupełnie nie rzucające się w oczy bez bezpośredniej konfrontacji ;o)

https://ww2aircraft.net/forum/attachments/wx-t-jpg.432361/
FranekS
Avatar użytkownika
FranekS
 
Posty: 205
Dołączył(a): wtorek, 29 maja 2012, 17:07
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Spitfire Mk.VB z wyprasek Eduarda

Postprzez 307_Piotras » sobota, 13 listopada 2021, 15:09

Czyli, że jak bo już się pogubiłem w tym śledztwie wnikliwym. Na Zumbachowego czekać czy brać?????
Avatar użytkownika
307_Piotras
 
Posty: 167
Dołączył(a): niedziela, 9 października 2016, 00:11
Lokalizacja: Łódź/Navan

Re: Spitfire Mk.VB z wyprasek Eduarda

Postprzez FranekS » niedziela, 14 listopada 2021, 00:02

307_Piotras napisał(a):Czyli, że jak bo już się pogubiłem w tym śledztwie wnikliwym. Na Zumbachowego czekać czy brać?????


Zumbachowy EN 951 jest w tej najnowszej dualowej "limitce" The Sweeps 11153. Kiedy odpowiedni dla tego samolotu solowy zestaw, Profi czy też Weekend, zostanie rzucony to Vl.Sulc raczy wiedzieć . Na razie widać mocne parcie
na nowości w wydaniach "luksusowych" ( :mrgreen:) jak to w kryzysie ;o)
FranekS
Avatar użytkownika
FranekS
 
Posty: 205
Dołączył(a): wtorek, 29 maja 2012, 17:07
Lokalizacja: Rzeszów

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - in-boxy, nowości, opinie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości