Andzin napisał(a):Czy jest możliwe, że nasz W3902 WXoT także wyprodukowany w Eastleigh w ramach tego samego
kontraktu miał takie same bąble? W Polskich Skrzydłach trudno się dopatrzeć.
Odnośnie W3902 to jestem mocno przekonany że taki efekt wizualny jaki możemy zaobserwować na zdjęciu w Polish Wings 29 (fot. s. 21 małe ) powinna dać niesymetryczna szeroka owiewka. To samo zdjęcie, ale z mniej przyciętą lewą stroną było kiedyś opublikowane w artykule W. Matusiaka w magazynie Mirage Hobby, w tej chwili nie potrafię powiedzieć w którym numerze. Z niego też pochodzi skan fotki znaleziony w sieci (link poniżej). Dodatkową wskazówką może być egzemplarz z niższym numerem W3699 którego zdjęcie jest na stronie 5 PW29. Tu nie mam wątpliwości że bąbel jest szeroki niesymetryczny. Także to co jest na zdjęciu we wstępniaku w instrukcji "The Sweeps" pokazane i opisane jako symetryczny bąbel dla mnie jak wół jest szeroki (niesymetryczny). Oba samoloty ( W3092 i W3699) mają też najbardziej typowe dla produkcji Supermarine wiatrochrony z integralną szybą pancerną. To tak tylko przy okazji, bo te dwa wczesne Edkowe (W3257, W3320) mają wiatrochrony starego typu, dla Mk.Vb zwykle bardziej kojarzone z produkcją CBAF. Przy okazji : czy ktoś wie gdzie są zdjęcia pokazujące więcej niż tylko okolice kabin ( W3257, W3320)?
P. S. Gdyby ktoś był tak zboczony i zechciał porównywać ze zdjęciami kształt bąbla na spodzie skrzydla na modelu oglądany pod różnymi kątami, to polecam raczej model Airfixa, bo ma wyjątkowo dobrze uchwycony zarówno kształt jak i przekroje. Nie żeby w Edku była jakaś zdrada ale są pewne drobne różnice, zupełnie nie rzucające się w oczy bez bezpośredniej konfrontacji
https://ww2aircraft.net/forum/attachments/wx-t-jpg.432361/