1/48 Konwersja Spitfire Mk.I do Mk.II z Tamiyi

Nabyłeś nowy model, chcesz pokazać zawartość pudełka lub o nią zapytać, słyszałeś o fajnych nowościach - podziel się tym z innymi.

1/48 Konwersja Spitfire Mk.I do Mk.II z Tamiyi

Postprzez Mecenas » niedziela, 25 września 2022, 22:02

Cześć,
Czy ktokolwiek z Was wałkował już temat na taką konwersję w kontekście "nowego" Spitfire'a Tamiyi? Co model ma a czego nie ma z detali, które te dwa typy Spitfire'a rozróżniały? Niestety nie mam modelu pod ręką i bazuję jedynie na zdjęciach modelu z sieci jednak wychodzi mi, że jedynie trzy miejsca są nieco problematyczne.
Pierwsze to bąbel osłaniający starter Coffmana. Drugie to dobór łopat śmigła stosownie do oryginału. Trzecie to wydech. Czy coś jeszcze? Wydaje mi się, że resztę części alternatywnych znajdziemy w modelu.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4834
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Reklama

Re: 1/48 Konwersja Spitfire Mk.I do Mk.II z Tamiyi

Postprzez Dominik » poniedziałek, 26 września 2022, 05:35

Jak napisałeś - osłona startera i śmigło (choć niektóre latały z deHavillandem). Wydechy były raczej te same jak w Jedynce. Zostaje tylko dorobić płyty pancerne za fotelem.
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.

IPMS Świdnica
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2615
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 16:16

Re: 1/48 Konwersja Spitfire Mk.I do Mk.II z Tamiyi

Postprzez Mecenas » wtorek, 27 września 2022, 11:54

Dzięki, zapomniałem o tym opancerzeniu.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4834
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: 1/48 Konwersja Spitfire Mk.I do Mk.II z Tamiyi

Postprzez Mecenas » środa, 28 września 2022, 18:53

Dzisiaj wziąłem do rąk model Tamiyi i przy konwersji na Mk.II trzeba jeszcze wymienić owiewkę - w modelu jest tylko wersja z płaskimi bokami czyli bardziej dla wczesnych Mk.I niż późnych.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4834
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: 1/48 Konwersja Spitfire Mk.I do Mk.II z Tamiyi

Postprzez greatgonzo » środa, 28 września 2022, 19:20

No MkII z Malcolmem to nie będzie Ci łatwo znaleźć o ile to nie będzie późniejszy samolot z wymienioną limuzyną. Nie wiem, czy w ogóle jakiś MkII zszedł z linii w CBAF z Malcolmem.
Opancerzenie w kabinie też powinno być w MkI, bo pojawiło się przed MkII. Dotyczy również płyty pod fotelem.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: 1/48 Konwersja Spitfire Mk.I do Mk.II z Tamiyi

Postprzez Mecenas » środa, 28 września 2022, 19:43

Dzięki za sprostowanie. Kiedy weszła osłona Malcolma? Mnie się kojarzyła właśnie od Mk.II albo późnych Mk.I.

Opancerzenie w Mk.I to już chyba zależy od egzemplarza - mod. bodajże z kwietnia 1940 aczkolwiek w Mk.II to faktycznie standard. Te maszyny Mk.I, które dała Tamiya w pudełku raczej powinny być bez opancerzenia po dacie produkcji, ale N3200 zrekonstruowano "z najwyższą starannością" a posiada płytę za plecami pilota...

Edit: doczytałem na szybko - Malcolm to raczej od Mk.V i październik 1941...
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4834
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: 1/48 Konwersja Spitfire Mk.I do Mk.II z Tamiyi

Postprzez Dominik » środa, 28 września 2022, 20:26

Opancerzenie w Spitach wprowadzano stopniowo. Najpierw płyta chroniąca głowę (chyba w marcu 1940), a w maju za plecami. Natomiast kiedy pojawiła się płyta pod fotelem nie mam pojęcia.
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.

IPMS Świdnica
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2615
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 16:16

Re: 1/48 Konwersja Spitfire Mk.I do Mk.II z Tamiyi

Postprzez Mac Eyka » środa, 28 września 2022, 22:10

To tak na szybko

Obrazek

Strona pochodzi z "The Spitfire Story"
Z pozdrowieniami Samozwańczy Prezes Gildii Kręcących się Śmigiełek Maciek Poniatowski
Avatar użytkownika
Mac Eyka

Zimna Wojna 2
 
Posty: 3024
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:08
Lokalizacja: Ouagadougou w Burkina Faso

Re: 1/48 Konwersja Spitfire Mk.I do Mk.II z Tamiyi

Postprzez greatgonzo » środa, 28 września 2022, 22:56

No, zależy od egzemplarza, w sensie, że opancerzenie wprowadzano w trakcie produkcji MkI. Ale to nie była jakaś szczególnie skomplikowana modyfikacja, wymagająca cofnięcia samolotu do MU. Za to istotna dla wartości bojowej samolotu, toteż retrofitting szedł tu pełnym ogniem.

A ta strona ze Spitfire Story co nam wnosi w temacie? Bo nie bardzo wiem po przeczytaniu.

Edyta:
Pospieszyłem się z tym opancerzeniem pod fotelem. To modyfikacja dla 'all marks' z 1942 roku.
Opancerzenie za fotelem wprowadzono istotnie w maju, ale zaczęto od wstawiania go do samolotów w linii. Kiedy pierwsze 150 kitów montażowych było gotowych, dostarczono je z priorytetem dla 11-ej grupy. 12-ta miała początkowo dostać co ewentualnie zostanie.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: 1/48 Konwersja Spitfire Mk.I do Mk.II z Tamiyi

Postprzez Dominik » czwartek, 29 września 2022, 06:06

Brytyjczycy najpierw dopancerzyli samoloty, które walczyły nad Francją (Spity w maju a Huragany dostały pełen pancerz za pilotem jeszcze wcześniej).
Tamiya pod tym względem dała ciała, ponieważ 2 z trzech zaproponowanych malowań to samoloty "dopancerzone". No i brak metalowego fotela, tylko plastikowy (może ktoś kiedyś zrobi zamiennik z żywicy lub wydruk 3D)
Z drugiej strony, mamy możliwość budowy wczesnego kokpitu z regulatorem napięcia na lewej burcie za pilotem i dwa rodzaje wihajstrów do podwozia.
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.

IPMS Świdnica
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2615
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 16:16

Re: 1/48 Konwersja Spitfire Mk.I do Mk.II z Tamiyi

Postprzez Dominik » czwartek, 29 września 2022, 09:31

greatgonzo napisał(a):
A ta strona ze Spitfire Story co nam wnosi w temacie? Bo nie bardzo wiem po przeczytaniu.


W sumie tylko kilka ogólnych informacji, ale jest jedno z niewielu zdjęć Spitów Mk.II z okresu Bitwy o Anglię.

Aha, co do zmian, to myślę, że chyba pedały mogły być już dwupoziomowe (ale tu ręki nie dam sobie uciąć).
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.

IPMS Świdnica
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2615
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 16:16

Re: 1/48 Konwersja Spitfire Mk.I do Mk.II z Tamiyi

Postprzez greatgonzo » czwartek, 29 września 2022, 13:26

Dominik napisał(a):Spity w maju a Huragany dostały pełen pancerz za pilotem jeszcze wcześniej.

Mówiąc precyzyjniej Hurricane we Francji dostały priorytet. Dopiero po zaspokojeniu tej palącej potrzeby można było zająć się Spitami i skończyło się tym, że te 150 pierwszych kitów pojawiło się w maju.

Podwójne poprzeczki na orczyku to modyfikacja z września 1940 i dotyczy późnych MkI. Trudno powiedzieć, czy MkII nie miały ich od początku.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: 1/48 Konwersja Spitfire Mk.I do Mk.II z Tamiyi

Postprzez Mac Eyka » czwartek, 29 września 2022, 18:20

greatgonzo napisał(a):A ta strona ze Spitfire Story co nam wnosi w temacie? Bo nie bardzo wiem po przeczytaniu.


Michał nie napisał, na jaką wersję Mk.II chce przerabiać "jedynkę"

Informacja o dodatkowych zbiornikach 40 galonowych wydawała mi się na przykład interesująca.
Ale jeśli nie to sorry
Z pozdrowieniami Samozwańczy Prezes Gildii Kręcących się Śmigiełek Maciek Poniatowski
Avatar użytkownika
Mac Eyka

Zimna Wojna 2
 
Posty: 3024
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:08
Lokalizacja: Ouagadougou w Burkina Faso

Re: 1/48 Konwersja Spitfire Mk.I do Mk.II z Tamiyi

Postprzez greatgonzo » czwartek, 29 września 2022, 22:08

A nie, ja z ciekawości pytałem. Dzięki za wyjaśnienie, teraz rozumiem.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: 1/48 Konwersja Spitfire Mk.I do Mk.II z Tamiyi

Postprzez Mecenas » piątek, 30 września 2022, 09:29

Główkowałem raczej nad typową dwójką. Mam dwa modele Mk.I natomiast chciałem wykorzystać kalkomanie, które mam w zapasie m.in. do Mk.IIa PK-H z duzą szachownicą pozostawioną po służbie w 308. Jednego Mk.Ia chciałem zrobić jako RF-K a na drugiego szukam pomysłu.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4834
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - in-boxy, nowości, opinie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości