Przez przypadek tu trafiłem, bo konkursy jakoś specjalnie mnie nie interesują. Ferrari jednak interesuje mnie bardzo i z przyjemnością zauważyłem, że ferek tu sporo.
Robisz model F2007 w specyfikacji z GP Brazylii, a zestaw Revella tej specyfikacji nie odpowiada.
Poniżej kilka fotek, które zgromadziłem szperając w necie w poszukiwaniu dokumentacji.
Po analizie zdjęć doszedłem do wniosku, że model odpowiada specyfikacji z prezentacji na torze, choć nie mam pewności czy i tam nie było już tych żaluzji przy wydechach (brak zdjęć na których można je zauważyć). Ze spoilerami Revell w miarę się postarał, ale i tak trzeba się posiłkować zdjęciami aby zdobyć pewność.
W przodzie kadłuba z pewnością trzeba wykonać wlot powietrza, ale trzeba też zlikwidować ten z górnej powierzchni przodu. Żaluzje w części silnikowej (te istniejące) też wymagają poprawek po lewej stronie, a te przy wydechach trzeba wyrzeźbić.
Górna część osłony wlotu powietrza do silnika wymaga korekty (przedłużenia) co doskonale widać na ostatnim zdjęciu. Trzeba też dorobić listwę łączącą pierwszy tylny spoiler z osłoną wlotu powietrza i ten "bąbel" pod tylnym spoilerem widoczny na pierwszym zdjęciu. Boczne płetwy przy wlotach powietrza też nie odpowiadają rzeczywistości (patrz zdjęcie).
Nie wspomnę nawet o tym, że na kalkomaniach zabrakło tych z "kodem kreskowym", które w GP Brazylii na bolidzie były.
Po zebraniu pełnej dokumentacji pewnie okaże się, że lista przeróbek rozciągnie się w nieskończoność.
Moje analizy spowodowały odłożenie modelu F2007 na bliżej nieokreśloną przyszłość.
Nie po raz pierwszy Revell puszcza takiego "bubla"
opatrując go kalkami i informacją o możliwości zrobienia modelu w specyfikacji z konkretnego GP, co nie odpowiada rzeczywistości. Tylko zamiłowanie do skali 1:24 i pewnie ukryty masochizm każe mi kupować te modele i męczyć się przy ich przerabianiu, ale można z nich coś "wyrzeźbić", czego i Tobie życzę
Pozdrawiam
Waldek