PZL P-11c - por. Jan Dzwonek 161 Eskadra
Napisane: piątek, 6 lutego 2009, 12:56
Witam.
Na wstępie chciałbym podziękować za zaproszenie do projektu / konkursu.
Praca nad modelem w tak doborowym gronie modelarzy, będzie dla mnie nowym doświadczeniem i ciężką nauką.
Na początku zdecydowany byłem wykonać maszynę, na której latał Stanisław Skalski, białą "66" ze 142 Eskadry Myśliwskiej.
Znajomy historyk-polonista wszedł mi jednak na "lokalny patriotyzm" i podsunął pomysł wykonania repliki samolotu, latającej w okolicach Łodzi.
Źródło: Mushroom 6108
Tak padło na maszynę porucznika Jana Dzwonka ze 161 Eskadry Myśliwców, 6 Pułku Lotniczego LWÓW stacjonującej na lotnisku Widzew. Najprawdopodobniej chodzi tu o Widzew pod Ksawerowem, a nie obecną dzielnicę Łodzi: Łódź - Widzew. Ta wątpliwość obnaża moją wiedzę w tym temacie, którą aktualnie uzupełniam.
Model:
Model, który będzie bazą do wykonania repliki to wypust firmy MIRAGE, nr katalogowy:48101
Model bardzo prosty w swej konstrukcji, wiele elementów wymaga poprawy, szczególnie mówię tutaj o drobnych elementach, lufy k-mów, drążek sterowy oraz inne drobiazgi. Powierzchnia kadłuba nadaje się do przeszlifowania, wypolerowania. To samo dotyczy wnętrza kadłuba ale o tym później.
Kilka zdjęć poglądowych:
Newralgiczny punkt modelu to silnik i pierścień Towenda
Te elementy wymienię na żywicę. Produkt "NO NAME" nabyłem za całe 35zł.
Zawiera silnik, śmigło, kołpak, okapotowanie silnika, osłonę przednią silnika, pierścień Towenda, laski popychaczy zaworów oraz kolektory wydechowe i ssące. Ogólnie zestaw wygląda bardzo ładnie. W elementach okapotowania silnika i pierścieniu Towenda są już odpowiednie wypusty imitujące otwory wylotu spalin. W przypadku elementów modelu te detale niestety trzeba dorzeźbić.
Planowane przeróbki i dodatki:
1 - Zastosowanie elementów żywicznych plus dorobienie widocznych części okablowania silnika.
2 - Zastosowanie blach Part 48105.
3 - Przerobienie, odtworzenie kratownicy w obrębie kabiny pilota.
4 - Przerobienie, dorobienie w zakresie blach Part oraz własnym popychaczy lotek, sterów.
5 - Otworzenie przynajmniej jednego luku k-mów.
Dokumentacja:
1 - TOPSHOTS 11026 - PZL P-11c
2 - MUSHROOM - 6108 - PZL P-11c
3 - PROFILE PUBLICATIONS - 75 - PZL P-11
4 - MODELMANIA - 2 - PZL P-11c
5 - AJ Press vol I i II - PZL P-11
6 - Internet
Szczególnym wzorcem do naśladowania jest model, który wykonał Maciek Żywczyk
http://hsfeatures.com/features04/pzlp11cmz_1.htm
Osiągnięcie takiego poziomu będzie dla mnie satysfakcjonujący.
W najbliższym czasie rozpocznę budowę model, obecnie oczekuję na kalki Techmodu z wybranym malowanie oraz blachy PART.
Pozdrawiam Wszystkich uczestników i życzę powodzenia !!
Krystian.
Na wstępie chciałbym podziękować za zaproszenie do projektu / konkursu.
Praca nad modelem w tak doborowym gronie modelarzy, będzie dla mnie nowym doświadczeniem i ciężką nauką.
Na początku zdecydowany byłem wykonać maszynę, na której latał Stanisław Skalski, białą "66" ze 142 Eskadry Myśliwskiej.
Znajomy historyk-polonista wszedł mi jednak na "lokalny patriotyzm" i podsunął pomysł wykonania repliki samolotu, latającej w okolicach Łodzi.
Źródło: Mushroom 6108
Tak padło na maszynę porucznika Jana Dzwonka ze 161 Eskadry Myśliwców, 6 Pułku Lotniczego LWÓW stacjonującej na lotnisku Widzew. Najprawdopodobniej chodzi tu o Widzew pod Ksawerowem, a nie obecną dzielnicę Łodzi: Łódź - Widzew. Ta wątpliwość obnaża moją wiedzę w tym temacie, którą aktualnie uzupełniam.
Model:
Model, który będzie bazą do wykonania repliki to wypust firmy MIRAGE, nr katalogowy:48101
Model bardzo prosty w swej konstrukcji, wiele elementów wymaga poprawy, szczególnie mówię tutaj o drobnych elementach, lufy k-mów, drążek sterowy oraz inne drobiazgi. Powierzchnia kadłuba nadaje się do przeszlifowania, wypolerowania. To samo dotyczy wnętrza kadłuba ale o tym później.
Kilka zdjęć poglądowych:
Newralgiczny punkt modelu to silnik i pierścień Towenda
Te elementy wymienię na żywicę. Produkt "NO NAME" nabyłem za całe 35zł.
Zawiera silnik, śmigło, kołpak, okapotowanie silnika, osłonę przednią silnika, pierścień Towenda, laski popychaczy zaworów oraz kolektory wydechowe i ssące. Ogólnie zestaw wygląda bardzo ładnie. W elementach okapotowania silnika i pierścieniu Towenda są już odpowiednie wypusty imitujące otwory wylotu spalin. W przypadku elementów modelu te detale niestety trzeba dorzeźbić.
Planowane przeróbki i dodatki:
1 - Zastosowanie elementów żywicznych plus dorobienie widocznych części okablowania silnika.
2 - Zastosowanie blach Part 48105.
3 - Przerobienie, odtworzenie kratownicy w obrębie kabiny pilota.
4 - Przerobienie, dorobienie w zakresie blach Part oraz własnym popychaczy lotek, sterów.
5 - Otworzenie przynajmniej jednego luku k-mów.
Dokumentacja:
1 - TOPSHOTS 11026 - PZL P-11c
2 - MUSHROOM - 6108 - PZL P-11c
3 - PROFILE PUBLICATIONS - 75 - PZL P-11
4 - MODELMANIA - 2 - PZL P-11c
5 - AJ Press vol I i II - PZL P-11
6 - Internet
Szczególnym wzorcem do naśladowania jest model, który wykonał Maciek Żywczyk
http://hsfeatures.com/features04/pzlp11cmz_1.htm
Osiągnięcie takiego poziomu będzie dla mnie satysfakcjonujący.
W najbliższym czasie rozpocznę budowę model, obecnie oczekuję na kalki Techmodu z wybranym malowanie oraz blachy PART.
Pozdrawiam Wszystkich uczestników i życzę powodzenia !!
Krystian.