Strona 4 z 4

Re: P.11c łamana trójka

PostNapisane: czwartek, 1 października 2009, 17:00
przez piotr dmitruk
shivadog napisał(a):Obrazek
Obrazek

No a tu?
Nic się nie zgadza.
Plamy rozpływają się na spodzie kadłuba? Nie przeczę, że coś na grzbiecie kadłuba przed usterzeniem widać, ale co z nią dalej?
Przecież warunki oświetlenia różnych zdjęć były dobre.
Pod kabiną widać tylko cień skrzydła, nie granicę kolorów.
Podobnie na osłonie silnika, z innego kąta nie widać innych odcieni

Re: P.11c łamana trójka

PostNapisane: czwartek, 1 października 2009, 18:03
przez shivadog
Nie wszystkie zdjęcia są wystarczającej jakości/wielkości i pod właściwym kątem, żeby mieć pewność co dalej.
Za to na tych paru jest to na tyle wyraźne by nie mieć co do istnienia podziałów wątpliwości. Tam gdzie je pokazałem to na pewno nie są, żadne cienie. Możliwe też, że na kadłubie jest inny zestaw 2 kolorów niż na skrzydłach (inny kontrast między plamami). Zastanawiam się, czy któryś z autorów profili miał dostęp do oryginałów tych fotek i miał szanse zobaczyć coś czego my nie widzimy.

Re: P.11c łamana trójka

PostNapisane: czwartek, 1 października 2009, 20:06
przez piotr dmitruk
Obejrzałem inne zdjęcie reliktu w "Skrzydłach z szachownicą" i przyznaję, że na kadłubie przed ogonem jaśniejsza plama pokrywa się w kształcie z tą na powyższych zdjęciach. Co do cienia skrzydła zamiast fioletowej linii to się jednak uprę.
Obrazek
Niezależnie jednak od tego czy na górnych powierzchniach kadłuba były łaty, dominującym (podstawowym) odcieniem, obecnym również na spodzie kadłuba (zgodnie z przedwojennym schematem), na który dopiero nałożono plamy, jest odcień ciemniejszy. A więc z dużym prawdopodobieństwem jet to kolor khaki. Podobnie przyjęto również w "Skrzydłach z szachownicą".

Re: P.11c łamana trójka

PostNapisane: czwartek, 1 października 2009, 21:05
przez shivadog
OK, nie przeczę jest największe prawdopodobieństwo, że dominujący jest khaki (ciemniejszy), ale nie pochodzi on z czasu standardowego malowania - zamalowane szachownice i mały numer na kadłubie. Biorąc pod uwagę, że te elementy zostały w ramach eksperymentalnego malowania zamalowane - mogą tak na prawdę być jakiekolwiek kolory dostępne pod ręką bądź ich mieszanki. Co więcej nie ma sensownej podstawy by twierdzić, że dodatkowy kolor na kadłubie i na skrzydłach to ten sam :D
Spokojnie, zamierzam się z grubsza trzymać założeń Sankowskiego i tych z Mushroom z wyłączeniem szachownicy na stateczniku.

Re: P.11c łamana trójka

PostNapisane: sobota, 3 października 2009, 16:54
przez spiton
Trawa genialna, z czego ja zrobiłeś????
Czy jesteś pewien, że samolot znajduje się w odpowiednim miejscu talerza????
Miałem takie odczucie, ze powinien być trochę cofnięty, żeby mieć z przodu więcej przestrzeni.
Pozdrawiam

Re: P.11c łamana trójka

PostNapisane: niedziela, 4 października 2009, 11:02
przez rollingstones
Świetnie to wygląda!!!

Re: P.11c łamana trójka

PostNapisane: niedziela, 4 października 2009, 11:21
przez shivadog
Trawka polecona przez sprzedawcę w sklepie kolejkowym.
Firma Busch: Grasfasern 7111 oraz Wildgras dunkelgrun HO 7370.

Dzięki!

Jerzy

Re: P.11c łamana trójka

PostNapisane: wtorek, 6 października 2009, 14:49
przez Jarek Gurgul
Coraz lepiej się to prezentuje. I samolot i podstawka są bardzo dobre. Z niecierpliwością czekam na kolejną odsłonę.
A na teraz małe pytanko - czym malowałeś na jasnoniebiesko spód płata i usterzenia poziomego?

Jarek

Re: P.11c łamana trójka

PostNapisane: wtorek, 6 października 2009, 15:13
przez shivadog
Wszystkie kolory mieszane z Lifecolorów, do błękitu dodawany Vallejo, ale składowych nie jestem w stanie określić, więc nic to nie da. Galeria powinna być dziś - zostały ostatnie poprawki i złożenie z podstawką... (co będzie to będzie)

Re: P.11c łamana trójka

PostNapisane: wtorek, 6 października 2009, 15:23
przez Jarek Gurgul
shivadog napisał(a):...Galeria powinna być dziś - zostały ostatnie poprawki i złożenie z podstawką...

No to świetnie! Będę sprawdzał co chwilę wieczorem :).

Jarek