Strona 1 z 1

P 11c por. Jan Dzwonek

PostNapisane: czwartek, 5 lutego 2009, 13:00
przez Krystian Ciechowicz
Witam.

Temat, z którym chcę się zmierzyć to P-11c. pilotowany przez por. Jan Dzwonek ze 161 Eskadry Myśliwców, 6 Pułku Lotniczego LWÓW. Pilot uzyskał zestrzelenie 02.09.1939 - okolice Pabianic,a zestrzelony samolot to Hs 126.
Póki co szczątkowe informacje znalazłem w wydawnictwie MUSHROOM -Yellow Series 6108.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Źródło: MUSHROOM -Yellow Series 6108

Ponieważ, nie dysponuję odpowiednią wiedzą w temacie, prosiłbym o pomoc w nakierowaniu na odpowiednie źródła wiedzy.

Pozdrawiam
K.

Re: P 11c Lt Jan Dzwonek

PostNapisane: czwartek, 5 lutego 2009, 14:23
przez tomek_chacewicz
Krystian Ciechowicz napisał(a):Temat, z którym chcę się zmierzyć to...

To już jest nas dwóch :)

Re: P 11c Lt Jan Dzwonek

PostNapisane: czwartek, 5 lutego 2009, 14:36
przez Jacek Bzunek
Krystian Ciechowicz napisał(a):Lt Jan Dzwonek

Krystian, sorry że marudzę, ale przemianuj tego pana na porucznika.

Re: P 11c por. Jan Dzwonek

PostNapisane: piątek, 6 lutego 2009, 21:52
przez Michał Janik
Kurczę, nie wiem, gdzie wrzucić ten post, jeśli moowie znajdą jakieś lepsze miejsce, to bardzo proszę.

Otóż w trakcie klejenia p-24 również zastępowałem fragmenty poszycia z otworami wentylacyjnymi, blachami z Parta. W moim przypadku okazało się, że to naprawdę dużo zachodu mnie kosztowało. Można zaś również spróbować metody prostszej, tak jak Berhnrad Schrock w swoim modelu:
http://www.modellversium.de/galerie/9-f ... -p11c.html

Pozdrawiam wszystkich uczestników!

Re: P 11c por. Jan Dzwonek

PostNapisane: sobota, 7 lutego 2009, 16:07
przez Krystian Ciechowicz
Hej.
No i fajnie, dzięki za linkę. Każdy sposób dobry. Ale przy zamówionych blachach PARTA trochę szkoda ich nie wykorzystać. Wiem, że to będzie więcej pracy kosztowało ale mam nadzieję, że opłaci się.

Pozdrawiam
K.

Re: P 11c por. Jan Dzwonek

PostNapisane: sobota, 7 lutego 2009, 16:53
przez Grzegorz Stróżek
A skąd wiadomo, że indyk był tylko z prawej strony ?

Re: P 11c por. Jan Dzwonek

PostNapisane: sobota, 7 lutego 2009, 17:07
przez Jacek Bzunek
Grzegorz Stróżek napisał(a):A skąd wiadomo, że indyk był tylko z prawej strony ?

Znane są tylko zdjęcia prawej strony kadłuba. Indyk nigdy nie został oficalnym godłem 161EM ale można przyjąć że jeśli został namalowany testowo tylko na jednym P.11c to powinien być namalowany z obu stron albo tylko z lewej strony, tak jak np. napisy fundacyjne na innych samolotach. Malowanie godła tylko z prawej strony wydaje się cokolwiek dziwne.

Re: P 11c por. Jan Dzwonek

PostNapisane: sobota, 7 lutego 2009, 20:42
przez Krystian Ciechowicz
Hej
Jacek Bzunek napisał(a):
Grzegorz Stróżek napisał(a):A skąd wiadomo, że indyk był tylko z prawej strony ?

Znane są tylko zdjęcia prawej strony kadłuba. Indyk nigdy nie został oficalnym godłem 161EM ale można przyjąć że jeśli został namalowany testowo tylko na jednym P.11c to powinien być namalowany z obu stron albo tylko z lewej strony, tak jak np. napisy fundacyjne na innych samolotach. Malowanie godła tylko z prawej strony wydaje się cokolwiek dziwne.


Nawet jeżeli założymy, że tak faktycznie było, że indyk był z obu stron mimo tego iż nie został oficjalnym godłem fotografia mówi jedno.

Obrazek
Obrazek
Źródło: Mushroom 6108

Techmod również pokazuje, że indyk jest z jednej, prawej, strony. Ja wiem, że to tylko kalki ale o ile mnie pamięć nie myli te kalki opracowali Tomasz Gronczewski i Seweryn Fleisher, a z takimi znawcami nie wdaję się w polemikę - przyjmuję fakt. Być może jest to ślepe przyjęcie faktu ale uważam to za słuszne.
Nawet jeżeli indyk jest z obu stron regulamin mówi wyraźnie:

"3. Dokumentacja
Każdy uczestnik musi w poście rozpoczynającym relację konkursową przedstawić zdjęcie (zdjęcia) wybranego przez siebie egzemplarza samolotu, który będzie odtwarzał ... "

Z którym również nie będę polemizował. Oczywiście, nie widzimy drugiej strony, zdjęcia również nigdzie nie znalazłem. Mogę jedynie domniemywać co tam było. Wymyśliłem sobie otwarty panel k-mu ... i prawdopodobnie otworzę tylko jeden, ten z drugiej strony samolotu.

Pozdrawiam
K.

Re: P 11c por. Jan Dzwonek

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2009, 17:03
przez Maciek
Co prawda nie jestem znawcą tego samolotu i wiele nie pomogę, ale będę kibicował i chętnie popatrzę. W końcu to niejako "z mojego podwórka" maszyna. ;o)

Re: P 11c por. Jan Dzwonek

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2009, 19:37
przez Krystian Ciechowicz
Witam.

Zapraszam kibica !!
Zaś co do strony merytoryczno-historycznej, w najbliższy weekend wybieram się do Ksawerowa, odwiedzę również Widzew w celu uzyskania informacji o lotnisku polowym z 1939r. Na bieżąco podeślę informację, może jakieś zdjęcia - jadę uzbrojony w aparat !!

Pozdrawiam
K.

Re: P 11c por. Jan Dzwonek

PostNapisane: środa, 11 lutego 2009, 08:59
przez Tomasz
Witam, faktem jest, że ja rysowałem tego indyka, ale przyznam, że oparłem się na stwierdzeniu, które kiedyś pojawiło się w którejś polskiej książce, że indyk był z jednej strony. Niestety nie pamiętam w której, w każdym razie to było chyba przed wydaniem tego Mushrooma. Nie miałem mocniejszych dowodów.