Strona 5 z 5

Re: Spitfire Mk.Vb Tamiya 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 26 października 2009, 21:56
przez Dominik
Niestety. Na dzień dzisiejszy to tylko Ultracast robi Rotole. Może kiedyś QuBek zacznie wytwarzać Rotole.

EDIT.

Coś mi się przypomiało. Czy Hurricane'y nie dostały w pewnym momencie śmigieł Rotola od Spitów?

EDIT2:

A co powiesz na TO

Re: Spitfire Mk.Vb Tamiya 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 26 października 2009, 22:11
przez greatgonzo
Dominik napisał(a):Niestety. Na dzień dzisiejszy to tylko Ultracast robi Rotole.


I ja! :mrgreen:

A ten z linku to późniejszy typ. Korekty wymagają łopaty i kołpak.

Re: Spitfire Mk.Vb Tamiya 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 26 października 2009, 23:14
przez Jacek Bzunek
Dominik napisał(a):A co powiesz na TO

A wcześniej nie mogłeś się odezwać?

greatgonzo napisał(a):A ten z linku to późniejszy typ. Korekty wymagają łopaty i kołpak.

O ile się orientuję to Rotole miały drewniane i metalowe łopaty ale nie mam pojęcia które są wczesne a które późne.

Re: Spitfire Mk.Vb Tamiya 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 26 października 2009, 23:32
przez Jarek Gurgul
Jacek Bzunek napisał(a):O ile się orientuję to Rotole miały drewniane i metalowe łopaty ale nie mam pojęcia które są wczesne a które późne.

'Stare', wcześniejsze Rotole ze Spitów Mk.II i niektórych Mk.V - takie, jak tu viewtopic.php?f=153&t=4221&start=15 - miały metalowe łopaty. Późniejsze Rotole, te z ostrym przejściem u podstawy miały drewniane łopaty.

Jarek

Re: Spitfire Mk.Vb Tamiya 1/48

PostNapisane: wtorek, 27 października 2009, 00:13
przez greatgonzo
Można je poznać po kołapakach. Metalowy Rotol miał kołpak o sferycznym kształcie, a drewniany - duży, stożkowaty(kołpak uniwersalny). Duży, bo śmigło DH też miało stożkowaty kołpak, tylko krótszy. Oprócz ściętej podstawy łopat warto zwrócić uwagę na przekrój śmigła u nasady. Ja przerabiałem łopaty z drewnianej wersji i akurat te, które miałem nie miały wyprofilowania wzmacniającego u nasady, które z kolei wypatrzyłem na zdjęciach. Nie wiem jak było w drewnianych. Do niczego nie były mi potrzebne więc się nie fatygowałem. Przeszlifować ten uniwersalny kołpak do standardu wczesny Rotol też nie powinno być trudno. Łatwiej niż ten z DH.

Re: Spitfire Mk.Vb Tamiya 1/48

PostNapisane: wtorek, 27 października 2009, 09:23
przez Dominik
Jacek Bzunek napisał(a):A wcześniej nie mogłeś się odezwać?


Wczoraj dopiero sobie przypomniałem o zestawie, który kiedyś sobie kupiłem w skali 1/72 (poniżej zdjęcie)
Obrazek

I pomyślałem, że może mają to też w 1/48. Teraz patrzę i faktycznie - niby ta sama tematyka ale śmigła różne.

Re: Spitfire Mk.Vb Tamiya 1/48

PostNapisane: wtorek, 27 października 2009, 15:08
przez Jarek Gurgul
Tak jak radzi Gonzo - spróbuj może Jacku wystrugać wczesnego Rotola maszyn z CBAF z tego, co dała Tamiya. Nie powinno być zbyt skomplikowane - roboty na godzinkę, a satysfakcja na resztę życia :).

Obrazek

Przy okazji - tak wyglądała 'drewniana' łopata późnego Rotola (tu najprawdopodobniej od Seafire'a Mk.XV):

Obrazek Obrazek

Jarek

Re: Spitfire Mk.Vb Tamiya 1/48

PostNapisane: wtorek, 27 października 2009, 16:55
przez greatgonzo
Powiedziałbym, że najmarniej cztery ;o) . Ale z satysfakcją to zgoda.

Re: Spitfire Mk.Vb Tamiya 1/48

PostNapisane: wtorek, 27 października 2009, 19:53
przez Jacek Bzunek
Jarek Gurgul napisał(a):Tak jak radzi Gonzo - spróbuj może Jacku wystrugać wczesnego Rotola maszyn z CBAF z tego, co dała Tamiya.

Spróbuję, zawsze mam w zapasie żywicznego de Havillanda. Teraz skojarzyłem że podobne śmigło było w modelu Hurricane Mk.IIb Hasegawy.
Oprócz pisania postów w swoim wątku staram się czasem zrobić coś bardzoej pożytecznego. Drugi dzień traktuję chemią i dobrym słowem kokardy z dolnych powierzchni skrzydeł. Efekt jest już bliski zadowalającego a ja jestem coraz bliższy nawiązaniu przyjaźni z maskami Montexu.
Na szczęście górne powierzchnie skrzydeł są dużo bardziej gładkie.