Strona 1 z 1

W środku.

PostNapisane: wtorek, 24 lutego 2009, 02:33
przez greatgonzo
Post Darka Trzeciaka o kolorze wnętrza klap w wątku Aleksandra dał mi do myślenia. Jak malowano wewnętrzne elementy konstrukcji? Te wszystkie gniazda i krawędzie widoczne po wychyleniu ruchomych elementów płatowca. Przyjrzałem się filmom zamieszczonym przez ministra informacji J.G. Samolot tam pokazany jest w jedynie właściwym malowaniu. Domyślając się nieco wychodzi mi, że w tym okresie (a przynajmnej w tym egzemplarzu) na rzeczonych elementach było aluminium. Zatem gdzie alu, a gdzie IG? Konstrukcja skrzydeł np. Niech ktoś coś powie, bo jak nie to uprzedzam, że przemaluję na pstrokato!

Re: W środku.

PostNapisane: wtorek, 24 lutego 2009, 11:17
przez robert.xii
kadlub w srodku byl malowany do 13-09-43.
skrzydla we wnatrz - nie widzialem nic co by pokazalo wnetrze skrzydla pomalowane.
wszelkie pokrywy wygladaja na niemalowane.
klapy zapewne tez byly bez malowania.

a wneki podwozia - bardzo roznie. ja przyjalem, ze fabrycznie nowe byly zielone a golenie srebrne. pozniej bylo z tym roznie. ale 100% pewnosci nie mam.

robert

Re: W środku.

PostNapisane: piątek, 24 lutego 2012, 22:01
przez Tomasz Borowski
robert.xii napisał(a):kadlub w srodku byl malowany do 13-09-43.

Właśnie przeglądałem forum żeby się upewnić w jaki sposób był pomalowany wewnątrz kadłub Spitfire V RF D En 951 Jana Zumbacha i trafiłem na ten wątek. Przeglądałem ksiązkę Wojtka matusiaka Donaldy Zumbacha na stronie 36 i 38 są zdjęcia które moim zdaniem wskazują że kadłub za fotelem pilota był srebrny. Porzednie zdjęcia tego samolotu w książce sa datowane na 1942r. Jak by koledzy zechcieli spojrzeć na zdjęcia i odnieść się do tego, to byłbym wdzięczny.

Tomek