Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Moderator: malinowski

Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

Postprzez Speedking » piątek, 12 czerwca 2009, 16:09

Witam, dołączam ze Spitem IXc z ICMu. Będzie to mój pierwszy Spitfire, wykonam go w oklepanym malowaniu PFT - ZX-1 albo ZX-6. Po raz pierwszy też spróbuję wykonać nitowanie.

Obrazek

Mój egzemplarz ICMu ma trochę nadlewek (nic strasznego) i małe jamki skurczowe przy lotkach skrzydeł, poza tym wydaje się być OK.
Na początku widzę trzy problemy: koła (w zestawie nie ma kół z pełnymi kołpakami), działka - ICM dał tyko takie :arrow:
Obrazek
Oraz przejście skrzydło - kadłub :arrow:
Obrazek
O ile lewe skrzydło jest OK, to prawe wygląda jakby było z innego modelu zupełnie. Już widzę jak tubka szpachli się do mnie uśmiecha z biurka...
Pozdrawiam, Krzysztof
"Student to już jest absolutne dno piramidy społecznej"
Avatar użytkownika
Speedking
 
Posty: 487
Dołączył(a): poniedziałek, 7 stycznia 2008, 01:38
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » piątek, 12 czerwca 2009, 17:15

Spróbuj rozepchnąć połowki kadłuba kawałkiem ramki wtryskowej jeśli nie będzie to widoczne przez osłonę za fotelem awiatora albo zacznik sklejanie od połączenia na pasek plastiku kadłuba z górnymi powierzchniachniami skrzydeł a dopiero poźniej przyklej dolną część płata.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5804
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

Postprzez Dominik » niedziela, 14 czerwca 2009, 15:29

Witam!

Co do kadłuba, to poczekaj z rozpychaniem do momentu pełnego zainstalowania kokpitu. Na pewno trochę Ci kadłub rozepcha. W moich Spitach z ICMu przed instalacją kokpitu były takie szpary a potem musiałem porządnie szlifować by w ogóle kadłub połączyć ze skrzydłami.

Speedking napisał(a):działka - ICM dał tyko takie


Poszukaj na stronie Quickboosta. Wydali żywiczne działka do Spita z Hase, ale może będzie pasować.

Aha i jeszcze jedno. Albo mi się wydaje, albo kadłub Spita jest krzywy (wygląda na łagodny łuk) - ja tak mam ze swoją "Dziewiątką".
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2438
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 17:16

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

Postprzez Speedking » wtorek, 16 czerwca 2009, 01:09

Istotnie, lewa połówka jest OK ale prawa "lekko" :lol: wykrzywiona

Obrazek

Lecz bez obaw, plastik gumowy to się wyprostuje. Jak nie (gorącą) wodą to ogniem...

Za wiele na razie nie zdziałałem - poskładałem kokpit na sucho, wywierciłem otwory wyrzutników łusek, wymyśliłem jak samemu poprawić działka i tym podobne.
Niestety teraz sesję mam na głowie więc moje tempo przez jakiś czas będzie bardzo kiepskie.
Pozdrawiam, Krzysztof
"Student to już jest absolutne dno piramidy społecznej"
Avatar użytkownika
Speedking
 
Posty: 487
Dołączył(a): poniedziałek, 7 stycznia 2008, 01:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

Postprzez Speedking » sobota, 20 czerwca 2009, 17:00

Tak się kończy zabawa z modelem ICMu świeżo po oblaniu egzaminu :arrow:
Obrazek
Czemu do jasnej ch... zrobili ładne otwory na rurkę pitota i wlot do chłodnicy, ale otworów wyrzutników już nie?! Co za idiotyzm!
Dolna część płata wylądowała na ścianie i na razie tam pozostanie :!:

Jeśli chodzi o połączenie skrzydła z kadłubem to problemem nie jest jakieś tam rozepchanie, tylko to :arrow:
Obrazek
Pozdrawiam, Krzysztof
"Student to już jest absolutne dno piramidy społecznej"
Avatar użytkownika
Speedking
 
Posty: 487
Dołączył(a): poniedziałek, 7 stycznia 2008, 01:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

Postprzez Dominik » sobota, 20 czerwca 2009, 17:34

Speedking napisał(a):Czemu do jasnej ch... zrobili ładne otwory na rurkę pitota i wlot do chłodnicy, ale otworów wyrzutników już nie?! Co za idiotyzm!


Ja robię to nieco inaczej. Najpierw wiertłem wywiercam tyle otworów ile się da a potem nożykiem wycinam nadmiar plastiku.

Speedking napisał(a):Jeśli chodzi o połączenie skrzydła z kadłubem to problemem nie jest jakieś tam rozepchanie, tylko to :arrow:


Ło Matko Polko!Takiego zonka to nie miałem w swoich Spitach z Aj Si eMu. W moich dwóch dolna połówka była trochę za szeroka w stosunku do górnej, ale do kadłuba jakoś to pasowało. A na rozpychanie poczekaj do zamontowania kokpitu.
Osobiście po zrobieniu projektowego Spita IX z ICMu kończę znajomość z tą firmą. Wolę już Hasegawę - niezbyt trzyma wymiary ale na pewno lepiej sklejalna niż ten chłam z Ukrainy.
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2438
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 17:16

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

Postprzez Jaho63 » sobota, 20 czerwca 2009, 19:58

Speedking napisał(a): wywierciłem otwory wyrzutników łusek

A te wyloty łusek nie są "troszku" do góry nogami? :)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

Postprzez Speedking » sobota, 20 czerwca 2009, 21:56

:shock: No żesz k&#!@! Wyciąłem je zgodnie z głębokimi wgłębieniami na górnej stronie skrzydeł w takim właśnie kształcie, nie spodziewałem się że eksperci z ICMu dadzą je do góry nogami!!
Czyżby dlatego tych otworów nie było od początku? - zrobili je ze złej strony plastikowej części i przez to też są do góry nogami!
Pozdrawiam, Krzysztof
"Student to już jest absolutne dno piramidy społecznej"
Avatar użytkownika
Speedking
 
Posty: 487
Dołączył(a): poniedziałek, 7 stycznia 2008, 01:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

Postprzez Jaho63 » sobota, 20 czerwca 2009, 22:19

Nie wiem czy się dobrze rozumiemy, otwory z działek są (albo będą) OK, ale wyloty KM-ów wydawało mi się, ale teraz jestem pewien odwrócone o 180°
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

Postprzez Speedking » sobota, 20 czerwca 2009, 22:27

Tak jest, już zacząłem poprawiać. Mi chodzi właśnie o te otwory, one (te od działek też oczywiście) były zaznaczone na górnej stronie tej połówki skrzydeł; i były właśnie tak zaznaczone - do góry nogami. Stąd moje podejrzenie, bo jakby odwrócić płat o 180° wokół najdłuższej osi (przechodzącej wzdłuż skrzydeł) to właśnie byłyby i dobrze zaznaczone, i po dobrej stronie skrzydła do tego. Nie wiem czy jasno się wyrażam :P
Pozdrawiam, Krzysztof
"Student to już jest absolutne dno piramidy społecznej"
Avatar użytkownika
Speedking
 
Posty: 487
Dołączył(a): poniedziałek, 7 stycznia 2008, 01:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

Postprzez iras67 » niedziela, 21 czerwca 2009, 23:28

Speedking napisał(a):Jeśli chodzi o połączenie skrzydła z kadłubem to problemem nie jest jakieś tam rozepchanie, tylko to :arrow:
Obrazek

Uspokoję Cię, to nie jest takie straszne ;o) gdyż po przyklejeniu dołu płata całość powinna w miarę spasować ...
Obrazek
Ten dół jest szerszy od przejścia skrzydło kadłub.Trochę dziwnie to zaprojektował ICM... :-/
Pozdrawiam Ireneusz Targoń
http://iras67modele.blogspot.com/
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2566
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 01:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

Postprzez Paweł84 » poniedziałek, 22 czerwca 2009, 00:05

Odnośnie wylotów łusek to mam pewną wątpliwość. Mianowicie czy nieużywany otwór w płacie C nie był zaślepiany? W książce z niebieskiej serii Mushroom'a o 315 dywizjonie znalazłem takie zdjęcie:
Obrazek
...ale czy to była reguła?
Avatar użytkownika
Paweł84
 
Posty: 289
Dołączył(a): niedziela, 20 lipca 2008, 14:54

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

Postprzez Jaho63 » poniedziałek, 22 czerwca 2009, 00:24

Paweł84 napisał(a):Odnośnie wylotów łusek to mam pewną wątpliwość. Mianowicie czy nieużywany otwór w płacie C nie był zaślepiany?

Był, ale w ICM-ie zaślepiono nie ten co trzeba. :) A my rozmawialiśmy o wylotach łusek z KM
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

Postprzez Speedking » wtorek, 30 czerwca 2009, 16:17

Dziś oficjalnie koniec sesji na Politechnice, a więc można wreszcie zabrać się za poważniejsze rzeczy ;o)

Jeszcze trochę surfacera 500 i powinno być OK, jedną z dziur (tą właściwą ;o) ) zaślepię kawałkiem blaszki, ale to po nitowaniu.
Obrazek

Zaopatrzyłem się w plastikowe narzędzie zagłady prosto z ChRLu
Obrazekwww.modelsforsale.com
i rozpocząłem nitowanie, na rozgrzewkę stateczniki poziome. Nieco poprawiłem też powierzchnie sterowe :arrow:
Obrazek

Nie takie straszne to nitowanie, choć trochę upierdliwe. Ten po lewej ponitowany i poprawiony, po prawej tylko ponitowany.

Jeszcze zapytam by się upewnić: Tą linię powinienem usunąć, prawda? :arrow:
Obrazek
Pozdrawiam, Krzysztof
"Student to już jest absolutne dno piramidy społecznej"
Avatar użytkownika
Speedking
 
Posty: 487
Dołączył(a): poniedziałek, 7 stycznia 2008, 01:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

Postprzez Jaho63 » wtorek, 30 czerwca 2009, 18:06

Speedking napisał(a):szcze zapytam by się upewnić: Tą linię powinienem usunąć, prawda?

Ano tak. Fajnie opanowałeś ten chaos z wylotami łusek :)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości