Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

(1.02.2009-31.01.2010)

Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » środa, 17 czerwca 2009, 14:43

Już dość dawno zacząłem 2 Spity w wersji C, w malowaniach cóż nieco SF, bo jeden ma być w barwach RAAF J.Goldsmith'a, drugi Beaurling'a. Teraz z racji, iż Spit Goldsmith'a rokuje w miarę rychłe ukończenie, zamieszczam parę fotek:
Obrazek
Najpierw chciałem podmienić część osłony silnika, jednak później wstawiłem kopię Tamki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Reklama

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez spiton » środa, 17 czerwca 2009, 16:03

Piękny!!! Bardzo lubię takie składaki ;-))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Paweł84 » sobota, 20 czerwca 2009, 12:54

Ładnie się zapowiada. Szkoda że w 1:72 wybór dla wersji VC jest pomiędzy Airfixem a Pavlą (A tak przy okazji gdzie i za ile kupiłeś te żywice?)
Avatar użytkownika
Paweł84
 
Posty: 300
Dołączył(a): niedziela, 20 lipca 2008, 13:54

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » sobota, 20 czerwca 2009, 15:16

Też kupiłem Airfix'a dla skrzydła C, ale moim zdaniem, jeżeli tak mają "poprawiać" modele, to niech się lepiej zawczasu sprzedają Koreańczykom :) Mam jeszcze taką delikatną nadzieję na dobry model Spitfira IXc, no, ale zobaczymy. Pavla kupiona wieki temu u pana Krzysztofa S. (KS-models) :) za ok. 5 dych.
Dorobiłem zbiornik paliwa (te od Pavli oczywiście nie pasowały :) ) i zaprojektowałem szablony. Nie wiem tylko do końca czy to ma być BR526(w/g Ch.Shores) czy AR526, ale jak pisałem, malowanie SF.
Obrazek
Obrazek
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez spiton » sobota, 20 czerwca 2009, 17:05

Super wyszły żeberka odsłoniętej konstrukcji skrzydła (nad klapami) Jest coś magicznego w piłowaniu pilnikami i papierem ściernym ;-)))))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » sobota, 20 czerwca 2009, 19:08

spiton napisał(a):Super wyszły żeberka odsłoniętej konstrukcji skrzydła

No, ale to już ręką jeszcze chyba pana Lazara :) od Pavli. I przypomniałem sobie, że jest jeszcze Vc ze Smeru, ale nie wiem, co w środku, też Airfix?
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez robert.xii » sobota, 20 czerwca 2009, 21:23

spit bedzie po kraksie?
:D
klapy byly otwierane tylko do ladowania.
na postoju byly zazwyczaj zamkniete.
to tak a propos merytorycznych drobiazgow.

;o)
Avatar użytkownika
robert.xii
 
Posty: 124
Dołączył(a): niedziela, 28 października 2007, 14:53

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez spiton » sobota, 20 czerwca 2009, 21:41

robert.xii napisał(a):spit bedzie po kraksie?
:D
klapy byly otwierane tylko do ladowania.
na postoju byly zazwyczaj zamkniete.
to tak a propos merytorycznych drobiazgow.

;o)

To może być jeden z tych przypadków, kiedy były otwarte ;-)))
Wyraz zazwyczaj przewiduje takie przypadki ;-))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » sobota, 20 czerwca 2009, 22:01

Model będzie przedstawiał samolot w południe 15 marca 1943 roku, kiedy Tim po zestrzeleniu Betty i Zero wylądował i rozpromieniony wyskoczył nie schowawszy nawet klap ;o) (żart)
Wprawdzie na tym etapie można spokojnie jeszcze "zamknąć" klapy, ale i sam projekt jest SF, i od Pavli się tak napracowali... :)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Miroslav » niedziela, 21 czerwca 2009, 20:43

Fantastic! Bardzo ciekawy model :D
Avatar użytkownika
Miroslav
 
Posty: 81
Dołączył(a): czwartek, 26 lutego 2009, 22:51
Lokalizacja: Serbia, Novi Sad

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » niedziela, 21 czerwca 2009, 22:03

Thanks Miro, ale jest takie polskie przysłowie: "Nie chwal dnia przed zachodem słońca" ;o)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez zegeye » wtorek, 23 czerwca 2009, 10:26

A czemu nie połączyłeś Pavli z całym kadłubem Tamiya? Czy coś tam nie pasuje? Bo powiem szczerze że mam zamiar takie połączenie właśnie uskutecznić...
pozdrawiam
Zbych

Obrazek
zegeye

Animal Planet
 
Posty: 1702
Dołączył(a): wtorek, 12 lutego 2008, 15:03
Lokalizacja: warszawa

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Rumcajs » wtorek, 23 czerwca 2009, 11:48

zegeye napisał(a):A czemu nie połączyłeś Pavli z całym kadłubem Tamiya? Czy coś tam nie pasuje? Bo powiem szczerze że mam zamiar takie połączenie właśnie uskutecznić...

Myślę, że kolega Jaho63 wyszedł z założenia obniżania kosztów - Revell, jest sporo tańszy (ja swoje Vb kupiłem za 6-czy 8 PLN), a po przeszczepie skrzydeł i elementów osłony silnika, całkiem znośnie oddaje oryginał (oczywiście po wymianie śmigła z kołpakiem i oszklenia, ale to szczegół ;o) ). Sam również tak planuję zrobić, w przypadku dwóch modeli Spitka Vc [RAAF i RAF(Jug.)].

I na koniec pytanie do kolegi Jaho63.
Gdzie (od kogo) można kupić takie fajne odlewy żywiczne osłony silnika jak ze Spita Tamiyi? Zapewne odpowiedź zainteresuje więcej kolegów, dlatego napisałem to pytanie w temacie, a nie na PW.
Pozdrawiam
Marcin Surzyn
Avatar użytkownika
Rumcajs
 
Posty: 166
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:22
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » wtorek, 23 czerwca 2009, 13:00

Ekonomia miała oczywiście znaczenie, ale gdyby Tamiya była „perfect” to na jednego "idealnego" Vc bym "się szarpnął" (ale to już nie w takim wymyślanym malowaniu) :)
Jednakże:
Obrazek
Pavla niemal idealnie "siada w linii" - i dopasowana jest do Revell'a. Z resztą Tamyia w ogóle jakoś mi jest za wysoka "w kłębie" ;o) tzn. na wysokości kabiny, i chociaż z planami to się w zasadzie zgadza, to jednak jakoś tak nie mogę się zabrać za te modele (mam i Vb i I-kę - kadłuby oczywiście te same). Odlew z żywicy, jest zwyczajną kopią Tamki (ale muszę inaczej podzielić połączenie w drugim Spicie gdyż Tamyia jest w przekroju węższa od Revell'a).
Rumcajs, jak robiłem wykaz wszystkich "egzotycznych" pilotów, jakich bym chciał mieć u siebie (oczywiście modele ich samolotów) to z pilotów jugosłowiańskich (poza 1941 i Luftwaffe) jest tylko H.Soicz na Spitfire Vc, więc kto wie, może kiedyś :)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » środa, 24 czerwca 2009, 15:55

Powoli, ale myślę, że i tak szybciej niż coś wypuszczą Czesi. ;o) Podczas wpasowywania przodu, troszkę mi "uciekła" krawędź przejścia skrzydło-kadłub. Ale metodą RAV-owską, czyli taśma + surfacer udało się ją jakoś przywrócić:
Obrazek
Obrazek
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Następna strona

Powrót do Merlin Spitfire

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości