Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

(1.02.2009-31.01.2010)

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Kuba P. » piątek, 26 czerwca 2009, 14:33

No i to właśnie napisałem.
Porządny model musi być drogi. Za grosze masz taką lipkę jak Revell...
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Reklama

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » piątek, 26 czerwca 2009, 15:06

Tam zaraz lipka, "jako tako" ;o) się nadaje na model, a bardziej miałem na myśli to, że nie narzekamy na wysoką cenę Tamyia'ki, ale na jej (przy tej cenie) niedoskonałości (co tym bardziej dziwi w porównaniu z np. ich Corsair’em czy P-47). Oczywiście idealnie byłoby dostać przy cenie Revella jakość FineM, ale w to wątpię przynajmniej na obecnym poziomie techniki
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » niedziela, 28 czerwca 2009, 23:02

Lipka nie lipka, eksperymentu ciąg dalszy.
Obrazek
Obrazek
Czasem zaskakuje klej z folii:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez spiton » poniedziałek, 29 czerwca 2009, 00:10

Idzie Ci świetnie.
Wracając do naszej rozmowy o modelach, P-47 revella, czy P-51, to w moim rozumieniu przyzwoite modele.Myślę, że zrobienie dobrego i kiepskiego modelu, to te same pieniądze. Różnica tkwi w ludzkim dziadostwie, które pozwala wypuścić na rynek kilka tysięcy modeli np Hellcata w 72 (italeri) z totalnie wydrapaną "strukturą" poszycie płóciennego. Formy na pewno nie były dzięki temu tańsze. Gdyby ci projektanci form zadali sobie trud wrzucenia w google nazwy samolotu, którego model robią, i podpatrzenia, jak pewne rzeczy wyglądają, świat byłby lepszy. To nic nie kosztuje. I dziwie się, że ludzie mający taką w sumie fajną robotę, jak projektowanie form modeli, nie znajdują w tym przyjemności i pasji.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » poniedziałek, 29 czerwca 2009, 00:41

Dzięki, jutro będę próbował zmyć ten klej, miałem już taki "efekt”, kiedy kleiłem stare, przeleżane szablony, ale te są nowe, dopiero wycinane, chyba, że w moim "zaprzyjaźnionym" punkcie usług poli coś się psuje. :)
spiton napisał(a):P-47 revella, czy P-51

Te dwa też bym podciągnoł pod tego F6F Italerki (troche wysiłku i byłyby o niebo lepsze). Ale tak jak wcześniej pisałem modele idealnie leżące w planach to nie tylko sumienność, ale też zaplecze finansowe.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » poniedziałek, 6 lipca 2009, 14:47

Niestety z klejem nie było łatwo:
Obrazek
Trzeba po kolei ponownie malować:
Obrazek
To śmigło jednak trzeba będzie wymienić:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
U mnie wolno, ale wszystko :) - no prawie...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » poniedziałek, 13 lipca 2009, 10:19

Panowie, bracia, towarzysze. ;o)
Model na ukończeniu, ponawiam pytanie z początku wątku, BR526 czy AR526? Wprawdzie malowanko jest SF... Ale starałem się je uwiarygodnić. Nie widziałem jeszcze ostatniego Osprey'a z Spitami RAAF. Może tam coś o Spit.V Goldsmith'a?
Obrazek
Obrazek
No nic, nie żebym chciał podważać życzliwość panującą na forum, ale liczyłem na jakąś wskazówkę. Ale w końcu kalki wydrukowane, więc co by się nie okazało to będzie BR526. Jeżeli ktoś jeszcze to czyta to mam pytanko. Zacząłem drugiego Spita, Beaurlinga, ta sama wersja. Założyć nowy, czy tutaj jeszcze ciągnąć dalej? :-|
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » piątek, 24 lipca 2009, 21:04

Jaho63 napisał(a):Założyć nowy, czy tutaj jeszcze ciągnąć dalej?

Czyli rób chłopie, co chcesz. :) A że jestem uparty to ciągnę dalej, :) a jeśli dociągnę to dam osobno w galerii (warsztatu to i tak mało, kto czyta).
I tak, "dorobiłem" przód" w miarę pasujący do Revella. Nie udało się zrobić, jak planowałem, że na "czysto" będzie pasował do odciętego kadłuba, już choćby z racji, że sam Revell jest w tym miejscu za szeroki. Trzeba wyciąć od góry "klinik" żeby od góry kadłub się troszkę "zszedł"(u mnie ciut za dużo, ale to nie problem, się zaleje). :)
Obrazek
Od dołu zaś, trzeba wkleić rozpórkę żeby ładnie pasowało do skrzydełek Pavli:
Obrazek
Tak, że jednak bez "szpachli" się nie obejdzie:
Obrazek
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » niedziela, 26 lipca 2009, 01:49

Pomału rośnie następny:
Obrazek
Z Beurlingiem jest odwieczny kłopot :( wiem, jednak chciałbym zrobić takiego (z BR323 jest nie lepiej, a poza tym ta pseudo wersja Ve :) ):
Obrazek
ale Osprey widzi go tak:
Obrazek
Jednak, jeżeli jedynym zdjęciem BR301 jest:
Obrazek
to ja tam widzę pod kabiną kawałek U, z kolei rzuca się w oczy brak znaków na dolnych powierzchniach.
Proszę o wypowiedź, szczególnie pana Tomasza G., :) który z lubością, w późniejszym czasie, zburzyłby misternie ułożoną teorię. (Tomek, jakiego typu znaki na kadłubie? Beurling miał na nim zwycięstwa pod koniec lipca 1942, więc może już nowe?)
Jeszcze znalazłem w ofercie Walter Mark Decals:
Obrazek
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Tomasz » niedziela, 26 lipca 2009, 20:12

Janusz, przy tym zdjeciu jest podpis, że to BR301? Na temat maltańskich Spitfirów się nie wypowiadam, bo w tym temacie nie znam żadnych pewników. Sam nie wiem jak bym pomalował model BR301, jeśli bym go robił. To co mogę powiedzieć to kilka spostrzeżeń:

    Spitek w tle ma na spodzie duże znaki typu "A". Ale to nic nie znaczy. Na spodzie mogły zostać "A", a na kadłubie być już "C1" - widziałem takie przypadki.
    Na BR301, jeśli to naprawdę on, faktycznie nie widać od spodu żadnych znaków. Ale oznacza to, że mogło ich nie być w ogóle, mogły być mniejsze niż przepisowe, albo być w innym miejscu.

    Kolor na spodzie obu Spitków jest bardzo jasny. Może to być przekłamanie zdjęcia, ale wydaje się prawdopodobne, że jest to Sky Blue, a nie Azure Blue.
    Za tylną częścią owiewki widać jasny (biały?) fragment litery kodowej. Jego kształt bardziej przypomina mi fragment "S" niż "U". Tak więc układ "S●UF" wydaje mi się być bardziej prawdopodobny niż "UF●S"
    Nie sugerował bym się jednak ospreyową interpretacją znaków rozpoznawczych. Może zasugerowali się tymi znakami na spodzie Spitka w tle? W chwili wydanie rozkazu o zmianie znaków z "A" na "C" BR301 był w bazie Renfrew koło Glasgow, a do 249 dywizjonu przetransportowano go lotem ferry 8/06/1942. Jest więc bardzo prawdopodobne, że jeszcze w Angli zmieniono mu znaki.
Domyślam się, że chcesz robić tego Spitka w malowaniu z mniej więcej 27 lipca, tak? To chyba jeszcze bardziej prawdopodobne jest, że miał już znaki "C". Przynajmniej na kadłubie. W końcu rozkaz o wprowadzeniu znaków typu "C" obowiązywał już od dwóch miesięcy, więc nawet gdyby dotarł na Maltę ze znakami "A", to pewnie by mu już przemalowali.
Tomek Gronczewski
http://www.pme.org.pl
Avatar użytkownika
Tomasz
 
Posty: 148
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:01

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » niedziela, 26 lipca 2009, 21:29

Dzięki, wiedziałem, że jest to kolejny "ryzykowny" projekt, ale przynajmniej wiem, że jak już będę kończył model nie "wbijesz mi noża w plecy" ;o) :)
W Osprey'u piszą, że to jedyne istniejące zdjęcie BR301. Ja bym, się zgodził na stare znaki na kadłubie, bo Fin Flash też jest stary, no i na dolnych raczej nie ma żadnych, byłoby cokolwiek widać nawet jakby były "małe". W ogóle to skłonny jestem zrobić go tak jak w Osprey'u, jedynie właśnie piszesz, że widać chyba S, ale to ja widzę wyraźnie równolegle do drzwi, choć nieco ciemniejszy, ale jakiś fragment, pomyślałem, że litery U.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Tomasz » niedziela, 26 lipca 2009, 21:40

O widzisz, patrzyłem, patrzyłem i nie zwróciłem uwagi na finflasha.
Tomek Gronczewski
http://www.pme.org.pl
Avatar użytkownika
Tomasz
 
Posty: 148
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:01

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » niedziela, 26 lipca 2009, 22:00

Zastanawia mnie tylko skąd w wcześniejszych malowaniach tego samolotu tyle szczegółów (piaskowy pod seryjnym, nie domalowany ster kierunku)? Czyżby to był jakiś miraż z BR130? Ale nic, skoro nie ma więcej głosów to robię go jako S-UF (oczywiście z prawej UF-S), stare znaki, bez oznaczeń na dole, działka na zewnątrz... hm... aha kolory? OK nie było pytania. Jak dojdę do malowania to pomyślę :) (no, ale faktycznie, ten dół wygląda zbyt jasno na Azure)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez spiton » poniedziałek, 27 lipca 2009, 01:27

Gdzie się kupuje takie fajne przody do spita ????.
Choć pewnie ulepie sobie z MS ;-))). Irytująca jest ta mania "rasowania" przodu spita.
Bardzo ciekawy wątek !!!
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez greatgonzo » poniedziałek, 27 lipca 2009, 01:55

Jaho, ja też widzę to U pod kabiną. S nie widzę wcale. Z tym, że oglądam tylko fotkę na ekranie.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4054
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Merlin Spitfire

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości