Studiowałem to ustrojstwo i coraz mniej wiem.
Mam nadzieje że znajdzie się jakiś spec co ma 3-ki w jednym palcu i rozwieje wątpliwości.
Zdjęć z postępu prac nie będzie, bo od kwietnia poza częściowa kastracja z L/60 na L/42 i ślęczeniem nad literatura nic do przodu nie ruszyło.
Wpadła mi w ręce jakaś knyga pisana cyrylicą i o dziwo był sporo zdjęć J-ek. O ile to J-ki bo poopisywane są całkiem inaczej.
Więc do rzeczy:
1. długolufowe
-pierwszy od lewej- dopancerzona 3-ka (jest wizjer obserwacyjny na boku wieży)
-środkowy- brak wizjera- na maje to L-ka
-po prawej- zwykła długolufowa 3-ka
2. R02, krutkolufowa- nie wiem czemu podpisana jako K. czy K były dopancerzane bo wcześniej się z tym nie spotkałem poza tym taki rodzaj dopancerzenie byłby mega nielogiczny skoro osłona jarzma była krótsza kosztem dodatkowego wizjera:
W ogóle czy to czasem nie wóz z dowództwa, chociaż żadnych anten na kadłubie z tyłu nie widać.
3. Podpisane że L-ki co jest raczej nie możliwe, z tego co tłuka w książkach nie posiadały one tych wizjerów po bokach a owe maja. Ten na pierwszym planie to najprawdopodobniej J-ka dowodzenia ewentualnie K. Na drugim wczesna dopancerzona J-ka 90?. Tylko jaki to nr?
4. 905 długolufowa dopancerzona J-ka z dowództwa.
5. to samo z tym że dziwi ten elemencik przed wizjerem którego montowano tylko we wczesnych J-kach.
6. II01- J-ka tylko czy z tego zdj można wywnioskować czy to krótko czy długolufowa?
Nurtuje mnie też jedno pytanie. Dragon radośnie wypalił że to 2in1 (w sumie można zrobić cztery warianty) tylko że jest chyba mały babol z płytą nad silnikiem. Wczesna:
późna:
a w zestawie dostępna tylko późna.
Ma ktoś jakieś kwity na to czy możliwa była krótkolufówka z późną płyta? Bo jak nie to będę go musiał rekastrować.
PS. Jak ktoś może i zna to przetłumaczył by te krzaczki. Będę wdzięczny.
wszystkie zdjęcia z Panzer III ausf j/l/m no96 wydawnictwa nie jestem w stanie po rosyjsku odczytać