Vis13 napisał(a):Marcin z czym jest związany ten nawis w finalnej wersji?
Z tego co pamietam - powiększenie grubości pancerza czyli lepsza ochrona obszaru wieży "osłabionego" koniecznością mocowania włazu. Włazy dowódcy od pierwszych do ostatnich serii produkcyjnych miały tą samą średnicę (pomijając oczywiście montowane czasami brytyjskie kopułki Mk.II)
Vis13 napisał(a):Właz ładowniczego w wieży dragonowskiej jest za mały?
Z tego co pamiętam na FMR ustaliliśmy, ze w shermanch z wieżami HB montowano dwa typy, a w zasadzie wielkości włazów ładowniczego - bodajże 19 i 21 cali. Ale mnie się ten mniejszy - nawet jeśli jest poprawny merytorycznie - zupełnie nie podoba. Zresztą to akurat już przerobiłem wczoraj wieczorem w oryginalnej skorupie wieży z modelu (bo na taką się w końcu zdecydowałem).
Aktualnie albo poszerzę pancerną osłonę jarzma za wąską o 2 mm (patrz recenzja na perthmilitarymodelling) albo wykorzystam odlew w prawidłowym kształcie - tyle, że ma znacznie gorsze szczegóły.
Zdecydowałem się na taki krok, bo zrobię brezent ochraniający jarzmo. Na zdjęciu CAIRO raczej słabo go widać - ale na wszelkich innych zdjęciach naszych 105 brezent zazwyczaj jest.
Mam też zgryz, czy nie pójść na łatwiznę i nie wziąć gotowej wieży z niezakończonego jeszcze projektu p/n "M4 105"
:
Jest jeszcze inny problem - dziś doszła do mnie paczka z Nowej Zelandii z taką zawartością :
http://wingnutwings.com/ww/product?productid=3043Po oglądnięciu wyprasek ciężko zmusić się do powrotu do siermiężnego dragona...