Kettenwagen- projekt SF 1/35 Tamiya

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Moderator: xenomorph

Re: Kettenwagen- projekt SF 1/35 Tamiya

Postprzez siara1939 » środa, 27 maja 2009, 23:02

Mariusz- dzieki za szczera opinie. Podzielam Twoje obawy w sferze wydajnosci jednostki napedowej. Pewnie jakbym projektowal taki pojazd w rzeczywistosci bym to wzial pod uwage.
Nie odwzorowuje bryly silnika na tyle dobrze, abym sie tym martwil.
Pojazd przeznaczony jest na podstawke- moze nawet pokusze sie o winietke, wiec nie bedzie za bardzo ogladany od spodu. Nie jest to tez replika, a tylko projekt SF na temat bryly pojazdu. ;o)
Chcialbym mimo wszystko zachowac jakas zgodnosc z estetyka pojazdu, na ktorego bazie bawie sie w ten projekt.
W tym celu staram sie zachowac charakterystyczne dla Kubelwagena czesci konstrukcji, a tylko dodac cos od siebie.
Jak juz wspomnialem chodzi o lekki pojazd wyprodukowany tanim kosztem- a wiec oszczednosc materialu. Na budowe nadwozia zuzyto by mniej materialu niz na wanne Panzerjagera I. Caly Kubelwagen wazyl niecala 1 tone, a wiec konstrukcja bardzo prosta, lekka i tania.

Wracajac do modelu, zabralem sie za przednia czesc pojazdu.

Po pozbyciu sie gniazda na kolo zapasowe, zainstalowalem nowe- na zapasowe kola jezdne. Mozna zalozyc 2 kola, ale ja pozostane przy jednym.
Spilowane tez zostaly listwy na masce i zrobilem 4 nowe z kawalka blaszki.
Obrazek
Obrazek

Ciekaw jestem Waszych opinii. :D
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Reklama

Re: Kettenwagen- projekt SF 1/35 Tamiya

Postprzez artek81 » czwartek, 28 maja 2009, 07:18

Ogólnie bardzo ciekawy projekt :)

pozwodzenia w dalszych pracach , z chęcią pośledzę postępy w budowie
artek81
 
Posty: 124
Dołączył(a): piątek, 1 sierpnia 2008, 11:19

Re: Kettenwagen- projekt SF 1/35 Tamiya

Postprzez Mariusz 72 » czwartek, 28 maja 2009, 13:40

Opinia pozytywna oczywiście :-)
Jedynkowe koła często mocowali za pomocą 2x kątownik, ale tak też jest ok. ... doszlifuj pls bandaż koła.
Avatar użytkownika
Mariusz 72
 
Posty: 1157
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2008, 23:33
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Kettenwagen- projekt SF 1/35 Tamiya

Postprzez siara1939 » czwartek, 28 maja 2009, 13:46

Mariusz 72 napisał(a): ... doszlifuj pls bandaż koła.


Beda jeszcze szlifowane grubym papierem. Dodam jeszcze pare nielicznych naciec na brzegach bandazy. ;o)
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Kettenwagen- projekt SF 1/35 Tamiya

Postprzez ewpiga » czwartek, 28 maja 2009, 22:00

Możesz mnie oświecić, o co chodzi w takich projektach SF ? Domyślam się że materiałem wyjściowym jest jednostka istniejąca na papierze tylko, lub jako prototyp poligonowy. Czy po prostu zalegają śmieci modelarskie po szufladach i z tych „odpadów” skleja się pojazd jakiś, wytwór wyobraźni modelarza. Jakie panują zasady takiej budowy?
Avatar użytkownika
ewpiga

rpm1+mod
 
Posty: 3291
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 21:12
Lokalizacja: Słubice

Re: Kettenwagen- projekt SF 1/35 Tamiya

Postprzez siara1939 » czwartek, 28 maja 2009, 22:21

Piotrek- kupilem model Kubelwagena z Tamki z mysla, aby go przerobic na pojazd gasienicowy. W trakcie planowania rozmyslalem nad tym jakiego uzyc do tego typu pojazdu podwozia. Mialem do wyboru pare rozwiazan, ale padlo na Panzerjagera I ze wzgledu na to, ze byl niemiecki, oraz oferowal dosc lekkie i nieskomplikowane podwozie. Zakupilem model Dragona- nie sa to odpadki, tylko pelnowartosciowy model. Wiem, ze podniesie sie raban, ze zniszczylem model, ale nie wszystko w zyciu da sie przeliczyc na pieniadze. ;o)
O zabawe glownie chodzi.
Ja w pewien sposob sie realizuje w tym topiku. Chce osiagnac cos, co bedzie mile dla oka, jednoczesnie bedac praktycznym. Taka mala fantazja na temat.
Nie bedzie w tym projekcie zadnych kosmicznych rozwiazan, a tylko udoskonalanie czegos co mi sie nie podoba- vide orginalny Kubelwagen na polgasienicach.
Oczywiscie jak masz jakies odpadki, to w ten sposob mozesz je wykozystac- ja nie mialem.

Pozdrawiam.
Siara
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Kettenwagen- projekt SF 1/35 Tamiya

Postprzez ewpiga » czwartek, 28 maja 2009, 22:34

Zrozumiałem. Mam odpadów :) ..znaczy nikt "twarzy nie będzie krzywił "jak coś SF sobie w granicach rozsądku złożę.
To co robisz jest genialne, przedstawione też w taki sposób, iż można wierzyć, że taki istniał naprawdę.
Avatar użytkownika
ewpiga

rpm1+mod
 
Posty: 3291
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 21:12
Lokalizacja: Słubice

Re: Kettenwagen- projekt SF 1/35 Tamiya

Postprzez spiton » czwartek, 28 maja 2009, 22:41

Moim zdaniem ma to sens. Poza problemami technicznymi, o których pisał Mariusz, a które są istotne, sama idea jest dobra.
Pojazd na gąsienicach byłby bardzo przydatny zwłaszcza w Rosji (Anglicy masowo produkowali różnego typu "kariery" i wszędzie świetnie się sprawdziły) A nie byłoby sensu obciążać fabryk produkujących "panzery" produkcją lekkich pojazdów. Dlatego idea przerobienia "kibelwagona" na transporter gąsienicowy wydaje mi się sensowna.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Kettenwagen- projekt SF 1/35 Tamiya

Postprzez siara1939 » czwartek, 28 maja 2009, 22:52

ewpiga napisał(a):Zrozumiałem. Mam odpadów :) ..znaczy nikt "twarzy nie będzie krzywił "jak coś SF sobie w granicach rozsądku złożę.
To co robisz jest genialne, przedstawione też w taki sposób, iż można wierzyć, że taki istniał naprawdę.


Dzieki! Nie bylo pelnogasienicowego Kubelwagena- bylo pare projektow polgasienicowych. Znaczy kazdy z nich mial przednie kola od samochodu. Problem w tym, ze taki pojazd byl wysoki w tylnej czesci, a same gasienice sprawiaja wrazenie "niedorobionych".
Zreszta ocen sam:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak sam widzisz daleki od idealu. :D

Zdjecia pochodza z ksiazki Michael Sawodny "VW at war" Specjalne podziekowania dla Tomka za udostepnienie mi tej publikacji.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Kettenwagen- projekt SF 1/35 Tamiya

Postprzez spiton » czwartek, 28 maja 2009, 23:08

Ale usuwały największy problem konstrukcji gąsienicowych--kierowanie. Myślę, że nie chciało się panom Niemcom męczyć ze skomplikowaną tematyką skręcania gąsienicami ;-))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Kettenwagen- projekt SF 1/35 Tamiya

Postprzez bartek72 » czwartek, 28 maja 2009, 23:23

Ale usuwały największy problem konstrukcji gąsienicowych--kierowanie. Myślę, że nie chciało się panom Niemcom męczyć ze skomplikowaną tematyką skręcania gąsienicami ;-))

Sądze, że jesteś w błędzie. Takie koła nie dały by rady bez pomocy gąsienic skręcić pojazdowi gdziekolwiek. O ile dobrze pamiętam (jeśli nie, to mnie poprawcie) w 251 gąsienice były przyhamowywane w trakcie zakrętów (czyli skręcając kierownice w lewo obracamy przednie koła w lewo i lewe gąsienica zwalnia obroty).
Chociaż... Sam nie wiem.
http://www.youtube.com/watch?v=FbwDivCUGtk
Nie no, chyba jednak mam rację:
http://www.youtube.com/watch?v=cCm7Qjgt ... re=related
Avatar użytkownika
bartek72
 
Posty: 784
Dołączył(a): poniedziałek, 13 października 2008, 18:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kettenwagen- projekt SF 1/35 Tamiya

Postprzez spiton » piątek, 29 maja 2009, 00:47

Bartek, masz racje, ale w Half track'u skręcały tylko koła przednie. Tak czy inaczej różnicowanie prędkości gąsienic to problem.
Inaczej prof. Porsche nie kombinował by jak koń pod górę z napędem hybrydowym. Co prawda czym pojazd lżejszy i mniej opancerzony tym problem mniejszy, ale tak czy inaczej zróżnicowanie prędkość obrotu gąsienic jest bezwzględnie większym problemem, niż zamontowanie kierownicy ;_))
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Kettenwagen- projekt SF 1/35 Tamiya

Postprzez Slash » piątek, 29 maja 2009, 00:52

spiton napisał(a):ale w Half track'u skręcały tylko koła przednie.

Ale z tego co mi się wydaje w Half track'u przednie koła były także napędowymi. A we wszelkich esdekach gąsienice był napędzane. To chyba tez ma znaczenie przy skręcaniu.
Avatar użytkownika
Slash
 
Posty: 3046
Dołączył(a): środa, 28 maja 2008, 16:50

Re: Kettenwagen- projekt SF 1/35 Tamiya

Postprzez spiton » piątek, 29 maja 2009, 01:05

W halftrach;u koła przednie były napędzane.
Ale z tego co napisał siara, nie ma co się przejmować takimi szczegółami. Z pewnością da się ten problem rozwiązać ;_)). W końcu to nie pierwszy pojazd gąsienicowy na świecie ;-))A zapowiada się jak na siarę przystało!!!!
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Kettenwagen- projekt SF 1/35 Tamiya

Postprzez siara1939 » piątek, 29 maja 2009, 01:18

Zamiast kierownicy zamontuje dwa drazki jak w RSO i po sprawie. :mrgreen:
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy wojskowe - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości